قطعات خودرو

حدود ۷۰ درصد قطعات خودرو در داخل کشور تولید می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از به گزارش بازار، محمدرضا نجفی‌منش در آیین رونمایی از قطعه سیستم سوخت‌رسانی خودرو در کلیبر اظهار داشت: اولین صنعتی که آمریکایی‌ها در زمان اوباما و ترامپ اقدام به تحریم کردند صنعت خودروسازی کشور بود، گفتند هرچه خودرو بخواهید ما به شما می‌دهیم اما ایرانی‌ها خودرو نسازند چراکه قصد داشتند صنعت ریشه و مادر خودروسازی کشور را نابود کنند. به همین خاطر مهندسان ایرانی برای عبور از تحریم‌ها شروع به بومی‌سازی قطعات خودرو کرده‌اند.

 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور با اشاره به این‌که حدود ۷۰ درصد قطعات خودرو در داخل کشور تولید می‌شود، افزود: اگر تولید قطعات صنعت خودروسازی در کشور به ۹۰ درصد برسد، هیچ کشوری نمی‌تواند صنعت خودروسازی ایران را تحریم یا تهدید به نابودی کند.

 

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: متأسفانه جو خود تحقیری در کشور حاکم است، صنعت خودروسازی ایراداتی دارد اما اجازه ندهیم صنعت‌گران داخلی سرکوب شوند. اشکالات و نقد را می‌پذیریم اما تخریب و خودتحقیری صنعت کشور راه به جایی نمی‌برد.

 

نجفی‌منش بابیان این‌که بزرگترین مشکل صنعت قطعه‌سازی خودرو نبود نقدینگی است، تصریح کرد: مجلس و بانک‌های عامل در تأمین نقدینگی و گشایش ال‌سی داخلی کمک کنند، اگر مشکل نقدینگی قطعه‌سازان کشور حل شود قطعاً قطعه‌سازان تمامی تلاش‌شان را برای ارتقای کیفیت به‌کار خواهند گرفت.

 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازی کشور خواستار بازگشایی ال‌سی داخلی در بانک‌های آذربایجان‌شرقی به‌عنوان پایلوت کشور در حمایت از قطعه‌سازان شد، خاطرنشان کرد: قطعه‌سازان برای قطع وابستگی و خودکفایی بر روی ساخت داخل متمرکز شده‌اند.

 

وی یادآور شد: در برخی استان‌ها از جمله استان‌های سمنان، خراسان و مرکزی با نیروی کار متخصص مواجه هستیم. لذا بایستی به وجود نیروهای جوان و متخصص آذربایجان‌شرقی ارزش و بها دهیم.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است