قطعات خودرو

ارزش خودروی ۲۵۰ میلیونی بیشتر از ۱۵۰ میلیون تومان نیست

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، مصطفی آقا میرسلیم در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به نابسامانی در حوزه خودروسازی کشور گفت: گرانی قیمت خودرو به خودروسازان ارتباطی ندارد و این موضوع مربوط به دخالت واسطه‌گران در این بازار است.

وی تاکید کرد: اینکه خودروسازان خودرویی را ۱۵۰ میلیون عرضه می‌کنند اما این خودرو ۲۵۰ میلیون تومان به دست مردم می‌رسد دیگر این مسئله تقصیر خودروسازان نیست، البته خودروسازان هم همیشه می‌توانند نسبت به کاهش قیمت‌ها در این بخش تلاش کنند و این مسئله میسر است چرا که با استفاده از فناوری‌های نوین این اقدام شدنی است.

میرسلیم با بیان اینکه خودروسازان باید بر مبنای نیاز روز کیفیت تولیدات خود را افزایش دهند، بیان داشت: خودروسازان باید کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند تا محصولات ما قابل رقابت با محصولات جهانی باشد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مشکل اصلی این است که وقتی مردم در بازار آزاد به سراغ خرید خودرو می روند شاهد افزایش قیمت آن هستند و حتماً خودرویی که ۲۵۰ میلیون تومان در بازار قیمت داشته، ارزش ۲۵۰ میلیون تومان را ندارد و ارزش آن حتماً ۱۵۰ میلیون تومان بیشتر نیست.

میرسلیم بیان داشت: البته قیمت خودرو وابسته به قطعاتی است که از خارج از کشور وارد می‌شود و حتماً این مسئله ارز بر است بنابراین باید دانست نرخ ارز هم در قیمت تمام شده خود را اثر می گذارد.

وی تأکید کرد: البته در سال‌های گذشته انحرافی در این بخش صورت گرفته و متاسفانه مردم برای رفع نیاز خود اقدام به خرید خودرو نمی‌کند و همواره از خرید خودرو به دنبال تقویت سرمایه خود هستند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری بر روی خودرو در کشور باب شده است، بیان داشت: ما هیچ جای دنیا را سراغ نداریم که خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای تلقی شود چرا که خودرو یک کالای مصرفی است. همچنین خودرو به محض اینکه از کارخانه خارج می‌شود قیمتش افت می‌کند اما این مسئله در کشور ما برعکس است.

میرسلیم تاکید کرد: بنابراین ما نباید فشار به خودروسازان بیاوریم الی در مواردی که موضوعات به خودروسازان باز می‌گردد که از جمله آنها موضوعات فنی و مدیریتی است لذا در این زمینه یکی از کارهایی که می تواند موثر واقع شود این است که دولت باید پای خود را از صنعت خودروسازی بیرون بکشد.

وی تاکید کرد: دولت در حال حاضر ۵ الی ۶ درصد سهام در ایران خودرو ندارد اما به تعیین مدیرعامل در این بخش اقدام می‌کند بنابراین دولت حق ندارد که این کار را انجام دهد و مجمع عمومی باید در این بخش تشکیل شود و برای انتخاب مدیر عامل تعیین تکلیف کند.

میرسلیم بیان داشت دولت باید نظارت جدی بر خودروسازان داشته باشد این در حالی است که دولت فعلاً در تعیین مدیر عامل این بخش تعیین کننده بوده است بنابراین این نظارت دیگر زیر سوال است.

وی بیان داشت: این چه شرایطی است که دولت هم اقدام به تعیین مدیرعامل خودروسازی کرده و هم می‌خواهد نظارت بر این بخش را انجام دهد که این مسئله شدنی نیست لذا دولت باید خودش را از تصدی گری در این بخش خارج کند و خودروسازان را رها سازد تا مجمع عمومی در این بخش تشکیل شود.

میرسلیم بیان داشت: دولت باید وقت خود را صرف فروکش کردن التهابات اقتصادی کشور کند لذا اگر قرار باشد که ما در سال جاری هم با تورم گسترده ای مواجه شویم طبیعی است که مسایل ما دیگر حل نخواهد شد.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ما باید تورم را کنترل کنیم تا مردم مجبور به سرمایه‌گذاری در برخی از بازارهای موازی نشوند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است