قطعات خودرو

همکاری سونی با هوندا برای تکوین و توسعه خودروهای برقی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپانیوز، در یک بیانیه ی خبری مشترک، دو کمپانی اعلام کردند که در سال جاری یک جوینت ونچر [سرمایه گذاری مشترک] ایجاد می کنند که اولین محصول آن از سال 2025 به دست مشتریان خواهد رسید. هوندا متولی ساخت اولین مدل و سونی متولی توسعه پلتفرم خدمات حمل و نقل نوین خواهد بود. کنیچیرو یوشیدا Kenichiro Yoshida مدیر عامل سونی گفت: «در جوینت ونچر، ما می خواهیم راهبر و پیشاهنگ تکامل و تحول در صنعت حمل و نقل باشیم و این کار را با ترکیب کردن توانمندی ها، فناوری ها و تجربیات مان با تجربه طولانی هوندا در توسعه حمل و نقل و فناوری های ساخت خودروهای برقی انجام خواهیم داد.»

هنوز جزئیات مالی و میزان سرمایه گذاری دو غول ژاپنی منتشر نشده است.

توشیهیرو میبه Toshihiro Mibe مدیر عامل هوندا هم در یک کنفرانس خبری روز جمعه گفت هر چند که به فکر انتشار خبر و اطلاع رسانی به عموم مردم را در سر نداشته است اما هرگز گزینه هایی را که باعث رشد و نمو هوندا می شود را رد نمی کند.

میبه در پاسخ به این که آیا شراکت بین دو کمپانی، انحصاری خواهد بود گفت ما با روی باز از کمپانی های دیگر که می خواهند روی توسعه خودروهای برقی برای حمل و نقل نوین کار کنند استقبال می کنیم.

وی گفت: «در آینده، ما می خواهیم با ذهنی باز و آماده کسب و کار خود را بسط و گسترش دهیم.»

و این نکته را افزود که هوندا،‌ سوای این جوینت ونچر،‌ به راهبردهای خود در زمینه خودروهای برقی ادامه خواهد داد.

از آن سو هوندا هم تحت فشار شدید برای تولید خودروهایی است که آلایندگی کربنی آنها به صفر رسیده باشد و مدل های جدید خودروهایش به انواعی از آپشن های الکترونیکی روز دنیا مجهز باشد.

سرعت بالای گذار از خودروهای بنزینی به برقی اکثر کمپانی های فناوری در دنیا را با چالش های بزرگی مواجه کرده است. خودروسازان دنیا علاوه بر این که به دنبال کاهش آلایندگی هستند، مجبور به رعایت استانداردهای ایمنی سخت گیرانه هم هستند. خودروهای آینده باید طاقت شرایط دشوار را پیدا کنند. یوشیدا هم در ماه ژانویه اعلام کرده بود که سونی قصد دارد یک کمپانی جدید با نام سونی موبیلیتی را آغاز کند و در حال جست و جوی راه هایی است که خودروهای برقی را به مرحله تجاری سازی برساند.

هرچند که برتری جهانی سونی در عرصه محصولات الکترونیکی با رقبایی مثل سامسونگ به چالش کشیده شده است، سونی همچنان دست برتر را در فناوری های پیچیده از جمله سنسورهای لازم برای خودران ها [خودروهای بدون نیاز به راننده] دارد.

رقابت در بازار خودروهای برقی شدت زیادی پیدا کرده است. میبه در پاسخ به این پرسش که جوینت ونچر مدنظر چگونه بر چالش های موجود برای برتری نسبت به رقبا فائق خواهد آمد گفت که میخواهد «یک واکنش شیمیایی خلق کند» که خیلی فراتر از انتظار مشتریان است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *