قطعات خودرو

خودروهای جدید سال ۱۴۰۱ کدامند؟/ قیمت‌های احتمالی محصولات جدید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت‌های خودروسازی وعده دادند در سال جاری تعدادی مدل جدید خودرو به بازار عرضه کنند. اما خودروسازان در مورد بعضی از این محصولات نتوانستند به وعده‌های خود عمل کنند و عرضه خودروهای ۱۴۰۰ به تاخیر افتاد. خودروهای جدید سال ۱۴۰۱ کدامند؟

حسن کریمی سنجری در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: ممکن است خودروسازان در طی دو سال از یک مدل خودرو، دو فیس لیفت عرضه می‌کند تا در بازار بماند. اما در ایران این سرعت و چابکی وجود ندارد. به همین دلیل است که وعده خودروسازان با تاخیر عملی می‌شود.

خودروهای جدید ۱۴۰۱

اما در سال آینده چه خودروهایی وارد بازار می‌شود؟

ایران‌خودرو

خودروی هایما ۸S در راه بازار ایران است و در سال ۱۴۰۱ به بازار می‌آید. بر اساس پیگری‌های تجارت‌نیوز از این شرکت خودروسازی، زمان دقیق عرضه آن به بازار و قیمت نیزاعلام می‌شود. اگر برنامه‌ای نیز بنا بر رونمایی خودروی جدید باشد، متعاقبا اعلام می‌شود.

عماد جعفری، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر می‌رسد این محصول هم‌قیمت سایر رقبای خود یعنی تیبا ۸، لاماری و  K7 باشد و با قیمت ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان به فروش برسد.

سایپا

خودروهای جدید سال ۱۴۰۱ در شرکت سایپا، سه خودرو به نام‌های اطلس، سپهر و سهند هستند. به گفته سایپا این خودروها به خط تولید رسیده‌اند و در سال آینده عرضه می‌شوند. اما زمان دقیق عرضه مشخص نیست.

بر اساس اعلام سایپا این خودروها در شورای رقابت قیمت‌گذاری می‌شود و در نهایت اعلام می‌شود.

اما مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره قیمت حدودی خودرو سهند سایپا به تجارت‌نیوز گفت: بر اساس پلتفرم و مشخصاتی که در این خودرو به کار رفته است بعید است که قیمت این خودرو در از حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان پایین‌تر باشد.

سایپا در اردیبهشت خبر از عرضه خودرو شاهین اتوماتیک داد. اما حالا این شرکت زمان تحویل این خودرو را به فروردین ۱۴۰۱ موکول کرده است.

فربد زاوه، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت کارخانه‌ای این خودرو حدودا ۳۴۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود که نسبت به وضعیت کنونی بازار خودرو مناسب است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *