قطعات خودرو

بهترین و بدترین کشورهای دنیا برای خرید خودروهای برقی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، این خودروها برای بسیاری از مردم قابل دسترسی نیستند. برای رفع این مشکل، برخی کشور‌ها نظیر ایالات‌متحده آمریکا به مردم برای سهولت بیشتر خرید این دسته از خودروها، تخفیف‌های مالیاتی می‌دهد. این مسئله، یک وبسایت را باز داشت تا با انجام یک جستجو و بررسی، ارزان‌‌ترین و گران‌ترین مکان‌ها برای مالکیت یک خودروی برقی یا بایبد.

تسلا مدل ۳

ارزات‌ترین کشورها برای مالکیت خودروهای برقی

در یک مطالعه که توسط confused.com انجام شده، به بررسی گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورها برای مالکیت یک خودروی برقی پرداخته شده است. برای انجام این مطالعه، محققان به سراغ یک خودروی برقی محبوب رفتند که در بیشتر کشورها در دسترس خریداران باشد، سپس قیمت آن را در آن کشورها با یکدیگر مقایسه کردند. هرچند ممکن است کمی خطا نیز به‌خاطر محل عرضه محصول در این فرایند تحقیقاتی ایجاد شود، اما نتیجه کلی یکسان خواهد ماند.

تسلا مدل ۳ در میان خودروهای تمام برقی به‌عنوان خودروی تحت بررسی انتخاب شد. مشخص شد که ماکائو ارزان‌ترین مکان برای خرید این خودرو است. مدل ۳ در این مکان تنها ۴۰,۳۸۲ دلار قیمت داشت. پس از آن به‌ترتیب کشورهای چین، رومانی، ژاپن و فرانسه بهترین مکان‌ها برای مالیکت تسلا مدل ۳ بودند. در این مقایسه ایالات‌متحده (در کنار پورتوریکو) رتبه هشتم را کسب کرد. براساس این مطالعه، قیمت مدل ۳ در این کشور ۴۴,۹۹۰ دلار است.

گران‌ترین کشورها برای خرید خودروهای برقی

نرخ خودروهای برقی در کشورهای مشهور دیگری نظیر بریتانیا که به‌طور متوسط گران‌تر از ایالات‌متحده است، چندان دل‌خوش‌کننده نبود و خریداران اهل این کشور مجبورند مبلغی معادل ۵۸,۳۷۹ دلار را برای تسلا مدل ۳ بپردازند. البته در بریتانیا خودروهای ارزان‌تری هم برای خرید وجود دارند؛ خودروهایی مانند فولکس‌واگن ID.3 که قیمتش از معادل ۴۳,۵۳۰ دلار شروع می‌شود.

در آن سوی ورق، سنگاپور گران‌ترین مکانی است که در آن می‌توان برای خرید تسلا مدل ۳ اقدام کرد. به‌خاطر هزینه سنگین مالیات‌های این کشور، قیمت تسلا مدل ۳ معادل ۸۳,۴۸۹ دلار می‌شود که از دومین کشور گران‌قیمت این لیست یعنی اسرائیل، ۲۰ هزار دلار بیشتر است. پس از این دو کشور، سوئد، جمهوری چک و دانمارک گران‌ترین و قاعدتا بدترین کشورها برای مالکیت مدل ۳ هستند. در ادامه می‌توانید نگاهی به نتیجه این تست برای سه خودروی محبوب فورد ماستنگ، تویوتا راو ۴ و فولکس‌واگن گلف بیاندازید.

  

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *