قطعات خودرو

دولت برای اولین بار برای واردات خودرو پیشگام شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خانه ملت، مجتبی یوسفی در نشست علنی صبح (یکشنبه، ۲ بهمن ماه) در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در موافقت با کلیات این لایحه با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اروپا راه ترامپ قمارباز را نرود و با این طرح این ها جز اینکه خودشان را بی آبرو کنند هیچ عایدی نخواهند داشت. سپاه همیشه مقابل تروریسم بوده است و در غیر این صورت هم اکنون پاریس باید پایتخت داعش می شد. یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اختصاص ۲هزار میلیارد دلار برای واردات خودرو در لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: دولت برای اولین بار برای ساماندهی صنعت خودرو پیشگام شده است.

 

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تأخیر در تأیید لایحه بودجه به معنای توقف پروژه های عمرانی، حقوق و دستمزد مردم و التهاب در بازار است.

 

وی با اشاره به مزیت های لایحه بودجه ۱۴۰۲ گفت: اولین نکته قابل توجه در این لایحه، توجه به اشتغال و کاهش ۷ درصدی مالیات ها از جمله مالیات بر صنایع خرد است همچنین دولت در حوزه بهداشت و درمان ۳۹۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده چرا که همواره یکی از دغدغه های مردم در بودجه سال جاری افزایش هزینه های زیاد حوزه درمان به مردم بوده است.

 

 

یوسفی با اشاره به کاهش تعرفه حقوق گمرکی از ۴ درصد به یک درصد در کالاهای اساسی، واسطه ای و دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تصریح کرد: در سال گذشته در این رابطه تذکر دادیم اما بی توجهی شد و مجبور شدیم با همکاری دولت و نمایندگان این موضوع را اصلاح کرده تا به تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای تأمین نهاده های دامی و همچنین دارو کمک شود.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اختصاص دو هزار میلیارد دلار برای واردات خودرو را یکی از نکات مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۲ دانست و افزود: پیشنهاد ما این بود که دولت در راستای بهبود کیفیت حمل و نقل عمومی و نوسازی ناوگان مسافری اقداماتی داشته باشد که دولت پیش قدم شد. نمایندگان دو سال و نیم برای ساماندهی وضعیت خودروسازی که همواره گلایه به حق مردم در زمینه کیفیت و قیمت بوده است، توجه کردند و دولت در لایحه پیش رو، پیشگام این موضوع شد.

 

وی تأکید کرد: دولت در حوزه بازنشستگان، چه بازنشستگی های لشگری و چه کشوری توجه ویژه ای داشته که البته در کمیسیون تلفیق نیز باید برای افزایش حقوق آنها از جمله در شرکت نفت، بانک ها و مخابرات اقداماتی صورت گیرد. سال های گذشته ۹۰ هزار میلیارد تومان برای صندوق های بازنشستگی با پیشنهاد مجلس در قانون بودجه لحاظ شد که امسال برای اولین بار در تاریخ بودجه ریزی، ۱۵ هزار میلیارد تومان به عنوان شروع توسط دولت در نظر گرفته شد که در کمیسیون تلفیق نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با افزایش حقوق کارکنان، علیرغم اینکه افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری است اما باید افزایش پلکانی نیز مد نظر قرار گیرد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *