قطعات خودرو

رانندگان تاکسی فاقد گواهی واکسن کرونا، تعلیق شده‌اند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال در تهران، کمتر از چهار درصد رانندگان ناوگان تاکسیرانی واکسن نزده‌اند. تاکنون ۸۰۰ نفر از رانندگان تاکسی پایتخت بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.

مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور افزود:

در راستای اجرای طرح هوشمند مقابله با کرونا که درآن به موضوع رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی توجه شده است، تمامی اطلاعات رانندگان این بخش در سامانه “ایران من” بارگذاری شده است و براساس اعلام این سامانه چنانچه رانندگان تاکسی رسمی(تاکس زرد رنگ) تا کنون واکسن کرونا دریافت نکرده باشد پروانه فعالیت وی تعلیق می شود و خدماتی هم که از طریق اتحادیه تاکسیرانی به وی ارایه می شود نیز سلب خواهدشد .

بر اساس این سامانه ما اطمینان خاطر داریم که چون این سامانه به وزارت بهداشت متصل است این اطلاعات دقیق و درست است و از ادامه رانندگان تاکسی که واکسن تزریق نکرداند جلوگیری می شود.

همچنین براساس اطلاعات سامانه ایران من رانندگان تاکسی که به کرونا مبتلا شده اند و تست کرونای آنها مثبت اعلام شده است نیز اگر چه تعداد آنها زیاد نیست هم از ادامه فعالیت آنها در ایام بیماری جلوگیری می شود و تا بهبودی کامل و ارایه گواهی سلامت اجازه فعالیت نخواهند داشت.

در گام نخست اجرای طرح هوشمند مقابله با کرونا در حوزه حمل و نقل عمومی کمتر از ۶درصد رانندگان تاکسی واکسن کرونا تزریق نکرده بودند که با محدودیت های ایجاد شده این آمار به حدود ۴ درصد رانندگان فعال ناوگان تاکسیرانی کاهش یافت که امیدورایم با ادامه اعمال این محدودیت ها و اقناع سازی رانندگان تاکسی برای تزریق واکسن کرونا به سطح خوبی برای تزریق واکسن برسیم.

حدود چهار هزار تاکسیران در تهران هنوز واکسن نزده‌اند

مهدی اسماعیل بگی  مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران درباره واکسیناسیون رانندگان تاکسی گفت:

این سازمان ۲ طرح در بخش واکسیناسیون برای تاکسیرانان اجرا کرد که طرح نخست مربوط به نصب کارت واکسن روی شیشه خودرو و طرح دوم، برخورد با رانندگان واکسن نزده است.

تیم های نظارتی با حضور در پایانه‌های مختلف سطح شهر بر این مسئله نظارت و از طریق بازرسان برای تاکسیرانانی که واکسن زده اما کارت واکسن دریافت نکرده اند، کارت واکسن صادر می شود.

در این مدت آمار رانندگانی که از دریافت واکسن خودداری کرده‌اند، کاهش یافته و درحال حاضر به حدود چهار هزار راننده رسیده است.

تیم‌های نظارتی در معابر و پایانه‌ها درحال گشت زنی هستند و خودروی تاکسیرانی که واکسن نزده، تا زمان دریافت واکسن متوقف و با ابطال پروانه تاکسیرانی، امکان فعالیت نخواهد داشت و تمدید پروانه منوط به واکسیناسیون است.

کد ملی تاکسیرانانی که واکسن دریافت کرده اند در دست سازمان تاکسیرانی است، بنابراین راننده‌ای که واکسن نزده به صورت سیستمی، پروانه فعالیتش تمدید نمی شود.

حدود سه تا چهار درصد تاکسیرانان هنوز واکسن نزده‌اند، اما اینکه حدود ۹۶ درصد از یک جامعه ۸۰ هزار نفری اقدام به واکسیناسیون کرده‌اند، بسیار خوب است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *