قطعات خودرو

سدان سهند پارس خودرو با سیستم ECS عرضه می شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، خودروی سهند که محصول جدید شرکت پارس خودرو است، در حال گذراندن مراحل پایانی آزمون‌های استاندارد می‌باشد. این خودرو بتازگی و به پیروی از استاندارد 85 گانه کشوری برای خودروهای به سیستم کنترل پایداری مجهز شده است و همچنین موفق به دریافت تاییدیه شده است.

پروزه تجهیز سایپا سهند با همکاری معاونت مهندسی پارس خودرو و شرکت‌های مگاموتور، مرکز تحقیقات و نوآوری گروه سایپا و همچنین تحت نظارت سازمان ملی استاندارد ایران انجام پذیرفته است.

 

در ادامه این پروژه آزمون سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) خودروی سهند در پیست شرکت بارز کرمان با حضور ناظران سازمان ملی استاندارد ایران انجام شده است.

 

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)

سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) یکی از مهمترین سیستم‌های ایمنی خودرو به شمار می‌رود که نقش کلیدی در جلوگیری از واژگون شدن و از دست رفتن کنترل خودرو دارد.

 

این سیستم با استفاده از حسگرهایی که سرعت چرخش چرخ‌ها و زاویه فرمان را اندازه‌گیری می‌کنند، به طور مداوم وضعیت خودرو را کنترل کرده و در صورت بروز هرگونه انحراف از مسیر مطلوب، با اعمال نیروی ترمز به چرخ‌های مناسب، خودرو را در مسیر صحیح نگه می‌دارد.

 

ESC با کاهش گشتاور موتور و اعمال ترمزهای انفرادی به چرخ‌ها، از لغزش و چرخش خودرو جلوگیری کرده و آن را در جهت حرکت اولیه نگه می‌دارد. این سیستم در شرایط حساس مانند ترمزگیری‌های ناگهانی، عبور از پیچ‌ها و جاده‌های لغزنده بسیار موثر عمل می‌کند.

 

به کارگیری ESC باعث کاهش قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن شده است. به همین دلیل امروزه این سیستم به عنوان یک استاندارد اجباری در بسیاری از کشورها از جمله ایران اعمال شده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *