قطعات خودرو

شناسه دارکردن قطعات يدکي خودرو طرحي خوب با شيوه ي اجرايي نادرست!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، عليرضا نيک آيين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران با اشاره به اختيارات يک اتحاديه بيان کرد: در جوامع و کشورهاي پيشرفته اختيارات و جايگاه اتحاديه ها بسيار ويژه است و با قدرت و اقتدار کار مي کنند. آنها تنها مجري نيستند؛ بلکه خود مي توانند در موضوعات ورود و نظرات و انتقادات خود را به مجموعه هاي دولتي ابراز کنند. فعل، حرف و تفکرشان در سازمان هاي دولتي ديده مي شود. مسير فعاليت هاي خصوصي را مي شناسند و دولت ها به تفکرشان تمکين و احترام مي گذراند؛ اما در کشور ما متاسفانه اتحاديه تنها بايد آنچه از سوي سازمان ها و وزارت خانه هاي دولتي ديکته مي شود را اجرا کند.

نيک آيين افزود: اتحاديه از معناي اتحاد برخاسته پس مي تواند عده زيادي را تحت حمايت خود قرار دهد. اتحاديه هاي صنفي هر يک داراي اعضايي هستند که تحت قانون نظام صنفي به طور قانونمند فعاليت دارند.

وي با انتقاد از عملکرد مسئولان دولتي در قبال اتحاديه هاي صنفي تصريح کرد: متاسفانه اتحاديه هاي صنفي سر ميزهاي تصميم گيري يا حضور ندارند و دعوت نمي شوند و يا اينکه فقط حضورشان به شرط فيزيکي است. اساسا ًدر هيچ تصميم سازي حق ارائه نظرات شان را ندارند. اعتراض هم درمان درد نشده است. هيچ وزير، مدير و مسئول دولتي به اين تشکل عظيم که بخش زيادي را در کشور مشغول به کار کرده، اهميتي نمي دهد. تنها دنبال مطالبات شان هستند. همه قوانين و لوايح از قبل تهيه و ابلاغ مي شود؛ حتي زماني براي اجراي پايلوت و آزمون خطا هم نمي دهند.

نيک آيين افزود: برخي از تصمصم گيري ها يک شبه اخذ شده و صبح اجرا مي شود و برخي لوايح که بسيار به درد جامعه و مردم هم مي خورد فقط تصويب لايحه را مي بينيم؛ اما در اجرا هيچ خبري نيست. بيچاره مجريان صنفي که تنها در خط مقدم هستند .

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودرو تهران در ادامه با اشاره به طرح شناسه کالا تصريح کرد: سال هاست که از قطعات تقلبي و قاچاق در تمامي رسانه ها گفته ام اما گوش شنوايي نبود. چه جان هايي که با قطعات تقلبي و بي کيفيت در جاده ها گرفته شد و هيچ صدايي از کسي در نيامد.

وي در همين خصوص افزود: در تعطيلات نوروز بيش از ۷۲۰ نفر جان خود را در جاده ها از دست دادند که بايد عزاي ملي اعلام مي شد. بخش عظيمي از آنها به دليل خودروهاي بي کيفيت و قطعات تقلبي بوده است اما هيچ کس عذاب وجدان نگرفت تا کار به جايي رسيد که نفر اول کشور از خودرو و قطعات و خودرو سازان کشور انتقاد مي کند.

او ادامه داد: سال ۹۶ طرح شناسه کالا تصويب شد. اين طرح از هر جهت به نفع ملت است؛ اما درد همين جاست، چرا درست اجرا نمي شود تا بتوانيم از اين به بعد جان بسياري را نجات دهيم .

نيک آيين با اشاره به نامگذاري هاي پر معناي هر سال از سوي رهبر معظم انقلاب گفت: اگر مديران به معناي شعاري که رهبري بر روي سال نهاده است توجه و در راستاي آن عمل کنند بزودي مشکلات حل مي شود. بايد به معناي واقعي در راستاي توليد، دانش بنيان و اشتغال آفرين عمل کرد. ظاهراً همه در حال دويدن به سمت عملياتي شدن شعار هستند؛ اما بدون هيچ خروجي؛ پس نتيجه مي گيريم کاري انجام نشده و فقط نمايش بوده و شاهد اتفاقات خوب نيستيم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است