قطعات خودرو

قیمت خودرو در یک سال گذشته با وجود وعده وزیر صمت نه تنها ارزان نشد بلکه گرانترهم شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره استیضاح وزیر صمت، گفت: وعده‌های عمل نشده وزیر صمت بسیار است؛ مهم‌ترین این قول‌ها مربوط به قیمت و کیفیت خودرو است، هرچند آقای فاطمی امین وعده تعدیل قیمت خودرو، افزایش تیراژ تولید و بهبود کیفیت و حذف قرعه‌کشی را داده بود اما با وجود گذشت یک سال نه تنها قیمت‌ها کاهشی نشد بلکه خودرو گرانتر نیز شد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت مافیا در صنعت خودروسازی، افزود: در حال حاضر خودروسازان ادعای زیان انباشته دارند اما نسبت به این نکته بی‌توجه هستند که این زیان ناشی از عملکرد خودشان است به طور مثال در بررسی‌های انجام شده، نشان از پرداخت حقوق‌های نجومی 50 میلیون تومانی در این شرکت‌ها بود.

وی با طرح این پرسش که چرا سرنشینان خودروهایی مانند پراید، تیبا و سمند در صورت تصادف با سرعت‌های پایین نیز دچار حادثه می‌شوند؟ اضافه کرد: کیفیت و سلامت خودرو با جان مردم در ارتباط است و نباید نسبت به این موضوع بی‌توجهی باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه باید شرایط و سازوکاری برای واردات در نظر گرفته شود که تمامی مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر از نظر درآمدی از آن منتفع شوند، تصریح کرد: براساس گفته‌ها به نظر می‌رسد که مقرر است خودروهای 20 هزار دلار تا 25 هزار دلار وارد شود که به نوعی لوکس بوده و دهک‌های درآمدی پایین نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

رئیس فراکسیون مناطق محروم در مجلس با اشاره به ضرورت تامین خودرو برای محرومان و جانبازان و اقشار خاص، اضافه کرد: باید خودرو برای این افراد نیز تأمین شود که متاسفانه وزیر به این موضوع توجهی ندارد، وزیر صمت وعده تولید 3 میلیون خودرو در سال 1404 را داد که به نظر می‌رسد با ظرفیت کنونی امکان تولید این تعداد خودرو وجود ندارد برای دستیابی به این هدف باید خودروسازی گسترش یابد و پلتفرم جدید طراحی شود؛ با میدان دادن به خودروسازان جدید انحصار این حوزه از بین می‌رود.

وی ادامه داد: از آنجا که صنعت خودروسازی اشتغالزایی مناسبی دارد، بهتر است در مناطق محروم نیز یک کارخانه خودروساز ساخته شود تا توسعه متوازن شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم به یکی دیگر از وعده‌های وزیر صمت اشاره کرد و ادامه داد: یکی دیگر از وعده‌های وزیر ساماندهی بازار فولاد و سیمان بود که متاسفانه این موضوع تاکنون محقق نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: وزیر انقلابی است، انتظار می‌رود به وعده‌های خود عمل کند ما به عنوان نماینده مردم مطالبه‌گر بوده و به دنبال رفع مشکلات مردم و کشور هستیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است