قطعات خودرو

قیمت شاهین اتوماتیک در بازار آزاد ارزان تر شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، در این بازار راکد به سراغ پرچمدار سایپا و گران ترین خودرو ساخت داخلی رفته و ارزش خرید و قیمت آن را در بازار آزاد نگاهی انداخته‌ایم.

 

سایپا قیمت کارخانه‌ای مدل شاهین اتوماتیک را برابر با 641,718,000 تومان اعلام کرده است . این در حالی است که قیمت کارخانه‌ای مدل دناپلاس توربو اتوماتیک تولید شرکت ایران‌خودرو 545,134,000 تومان است و این اختلاف کفه ترازوی ارزشمندتر بودن را به طور کاملا واضح به سمت خودرو پرچمدار خانواده دنا سنگین می‌کند.

 

طی سال‌های اخیر، اختلاف قیمت کارخانه و بازار برخی محصولات سایپا کاهش یافته. در مقابل، بسیاری از خودروهای تولیدی ایران‌خودرو همچنان اختلاف قابل توجهی میان قیمت کارخانه و بازار دارند به طوری که سود چشمگیری را برای ثبت‌نام‌کنندگان به ارمغان می‌آورند.

 

در نتیجه‌گیری کلی می‌توان گفت با توجه به قیمت کارخانه‌ای بالاتر از دناپلاس توربو اتوماتیک و تارا اتوماتیک، ارزش خرید شاهین اتومات در مقایسه با دیگر خودروهای داخلی زیر سوال می‌رود و این باعث می‌شود مشتریان از شاهین فاصله گرفته و به سوی دیگر رقبای با ارزش خرید بالاتر سوق می‌دهد و شیب قیمتی پرچمدار سایپا را منفی کرده است.

 

در حاضر در بازار آزاد شاهین اتوماتیک با کارکرد صفر کیلومتر از 660 تا 790 میلیون تومان قیمت گذاری می‌شود و اختلاف قیمت 40 تا 150 میلیون تومانی بازار آزاد تا قیمت کارخانه وجود دارد.

 

نگاهی به قیمت شاهین اتوماتیک در بازار آزاد آذر 1402

 

 

خودرو مدل رنگ کارکرد قیمت (تومان)
شاهین‌اتوماتیک 1402 سفید صفر ۶۸۰٬۰۰۰٬۰۰۰
شاهین‌اتوماتیک 1402 سفید صفر ۶۶۰٬۰۰۰٬۰۰۰
شاهین‌اتوماتیک 1402 سفید صفر ۷۲۲٬۰۰۰٬۰۰۰
شاهین‌اتوماتیک 1402 سفید صفر ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین‌اتوماتیک 1402 سفید صفر ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین‌اتوماتیک 1402 سفید صفر ۷۱۰,۰۰۰,۰۰۰
شاهین‌اتوماتیک 1402 سفید صفر ۷۰۳,۰۰۰,۰۰۰
شاهین‌اتوماتیک 1402 سفید صفر ۶۷۳٬۰۰۰٬۰۰۰
شاهین‌اتوماتیک 1402 سفید صفر ۶۸۹٬۰۰۰٬۰۰۰

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *