قطعات خودرو

لاماری ایما در برابر چانگان یونی تی (UNI-T)

به گزارش قطعات خودرو به نقل از گجت نیوز، خودروهای وارداتی به‌زودی وارد بازار می‌شوند و چانگان یکی از این برندها است. در ادامه به مقایسه لاماری ایما در برابر چانگان یونی تی می‌پردازیم.

 

واردات خودرو آغاز شده و به‌تازگی نخستین محموله خودروهای کیا وارد کشور شد. واردکنندگان هم‌اکنون در تکاپوی بهبود اوضاع و رایزنی برای ارسال و دریافت فاز اول خودروهای خارجی هستند. یکی از واردکنندگان مطرح بازار، سایپا است که قصد دارد خودروهای شرکت چینی چانگان را عرضه کند.

 

 

مقایسه لاماری ایما در برابر چانگان یونی تی

از جمله خودروهایی که قرار است توسط سایپا و از برند چانگان وارد بازار کشورمان شود می‌توان به چانگان یونی تی، یونی کی، CS35 پلاس و CS55 پلاس اشاره کرد. امروز در این مطلب قصد داریم تازه‌وارد سایپا، یعنی چانگان UNI-T را با یکی از شاسی بلندهای قدر چینی یعنی لاماری ایما مقایسه کنیم. از دیگر رقبای یونی تی می‌توان به فونیکس اف ایکس و هایما 8S اشاره کرد.

 

چانگان یونی تی

بنا بر آنچه نارنجی‌پوشان جاده مخصوص اعلام کرده‌اند، قرار است تا پیش از پایان سال جاری چانگان UNI-T وارد کشور شده و در بوس کالا به فروش برسد. کراس اوور وارداتی سایپا تجربه حضور فعالی در بازار داخل ندارد؛ اما رقیبی که امروز قصد داریم برایش در نظر بگیریم، مدتی است از طریق بورس کالا به فروش می‌رسد.

 

شرکت آرین موتور چندین ماه قبل اقدام به عرضه شاسی بلند جذاب و جدیدی به نام لاماری ایما کرد که حواشی بسیاری طی یک هفته اخیر به همراه داشته است. از آنجایی که قوای فنی و امکانات این خودرو در حد و اندازه یونی تی است، مقایسه آنها جذاب و تماشایی خواهد بود.

 

طراحی ظاهری لاماری ایما و چانگان UNI-T

لاماری ایما

نخستین بار دو سال پیش بود که کمپانی چانگان در نمایشگاه شانگهای از کراس اوور جدید سری UNI با عنوان یونی تی رونمایی کرد. مدیران این شرکت همچنین ادعا کردند قرار است از این به بعد خودروهای جدیدی با پیشوند یونی وارد بازار کنند و موفق عمل کردند. بعد از خودرویی که در حال بررسی آن هستیم، چانگان UNI-K نیز معرفی و عرضه شد و سدان دیگری تحت عنوان UNI-V به بازار آمد.

 

زبان طراحی که شرکت چانگان برای سری UNI به‌کار برده، تازه و جدید است. اگر این سبک طراحی را با سایر محصولات مانند سری CS مقایسه کنیم این سری جدید یونی است که طراحی پیچیده و خلاقانه‌ای دارد. جلوپنجره این شاسی بلند با سپر یکی شده و چراغ‌های دو قسمتی سبب شده‌اند تا چهره‌ای پویا و تهاجمی به یونی تی افزوده شود.

 

همچنین المان‌های جالب توجه دیگری مثل دستگیره‌های مخفی درها، بدنه دو رنگ و اسپویلر وی شکل در نمای پشتی دیده می‌شوند که چهره مدرن و به‌روزی برای UNI-T به ارمغان آورده‌اند. با این حال کراس اوور لاماری نقطه مقابل این خودرو ایستاده تا به رقابت ادامه دهد.

چانگان یونی تی

هر آنچه در محصول آرین موتور می‌بینیم، گویا در چانگان یونی تی نیز به‌کار رفته، ولی با نگاهی دقیق‌تر به این نتیجه می‌رسیم که المان‌های محصول وارداتی سایپا تهاجمی‌تر و مدرن‌تر است. چراغ‌های دو قسمتی لاماری و فرم کوپه‌ای که دارد بی‌شباهت با چراغ‌های رقیب نیست و گویا همان زبان طراحی مد نظر چینی‌های سازنده لاماری بوده است.

 

در پایان این قسمت باید اعتراف کرد که هر دو کراس اوور ظاهر جذاب و زیبایی دارند و هر یک از آنها مناسب با سلیقه‌ای خاص است و جامعه هدف منحصربه‌فرد خودش را دارد. در واقع مشتریانی که لاماری و یونی تی می‌خرند جوانان یا خانواده‌های جوان هستند.

 

امکانات رفاهی و ایمنی لاماری و یونی تی

کراس اوور چانگان نه‌تنها نمای ظاهری جذابی دارد، بلکه کابین داخلی خوش‌ترکیب و جالب توجهی خواهد داشت. تریم داخلی دو رنگ است و المان‌ها و ابزارهایی نظیر پنل یکپارچه، دو صفحه نمایش مولتی مدیا و کلاستر دیجیتال خودرو در آن دیده می‌شود. فرمان خودرو به صورت دی‌کات طراحی شده و در قسمت پایینی آن شاهد حک کلمه UNI-T هستیم.

لاماری ایما

یکی از مهم‌ترین و بهترین قابلیت‌های داخل کابین چانگان یونی تی، دسته دنده الکتریکی آن به‌شمار می‌رود. چنین دسته دنده‌ای در هیچ‌یک از رقبای این کراس اوور دیده نشده و شکل و شمایل جالب و زیبایی دارد. از جمله امکانات این شاسی بلند می‌توان به سنسور نور و باران، دسته دنده الکترونیکی، تهویه اتوماتیک، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، تنظیم حالت رانندگی، فرمان کمکی برقی، سامانه پیشگیری از تصادف، رادار خطی، سنسور نقطه کور و گرم‌کن صندلی‌های جلو اشاره کرد.

 

 

اما لاماری ایما داشبورد و دریچه‌های هوایی شبیه به خودروهای مرسدس بنز دارد. در نسخه چینی لاماری امکانات رفاهی قابل توجهی وجود دارد، ولی آرین موتور خساست به خرج داده و برخی از آنها را برای بازار ایران در نظر نگرفته است. از جمله امکانات این کراس اوور گران قیمت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

استارت دکمه‌ای، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده ۶ حالته، دوربین ثبت وقایع، دوربین و سنسور پارک عقب، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، دسته دنده الکتریکی، جلوآمپر دیجیتال و یک پارچه با مالتی‌مدیا، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک با پاک‌سازی هوای کابین، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو.

چانگان یونی تی

طول، عرض و ارتفاع لاماری به ترتیب ۴۵۶۵ میلی‌متر، ۱۸۶۰ میلی‌متر و ۱۶۹۰ میلی‌متر است و فاصله محوری آن به ۲۷۱۵ میلی‌متر می‌رسد در حالی که موارد مذکور برای کراس اوور یونی تی به ترتیب ۴۵۱۵ میلی‌متر، ۱۸۷۰ میلی‌متر و ۱۵۶۴ میلی‌متر خواهد بود. همچنین فاصله محوری چانگان ۲۷۱۰ میلی‌متر اندازه گرفته شده است.

 

مشخصات فنی لاماری و چانگان UNI-T

لاماری ایما

زیر کاپوت یونی تی یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند. همچنین نیروی محرکه این کراس اوور از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه‌ی تر به محور جلو منتقل می‌شود. اما قوای فنی لاماری چیست؟

 

کراس اوور لاماری ایما مجهز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ شده که ساخته شرکت میتسوبیشی است و می‌تواند قدرت ۱۹۵ اسب بخار و گشتاور ۲۸۵ نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این موتور از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته‌ی تر به محور جلو منتقل می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *