قطعات خودرو

لاماری ایما فیس ‌لیفت با پیشرانه برقی وارد بازار روسیه شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، لاماری ایما یا دانگ فنگ فورتینگ T5 Evo یا تایگر، یکی از خودروهای محبوب و شناخته شده در ایران به شمار می‌رود. نسخه فیس لیفت این خودرو مدتی پیش در چین معرفی شد و در نمایشگاه خودرو شانگهای 2023 نیز به معرض نمایش عموم گذاشته شد. آرین پارس موتور تصمیم دارد تا نسخه فیس لیفت لاماری ایما را در سال جاری وارد بازار ایران کند. با این حال پیش از ایران، این خودرو با نام Evolute i-SKY وارد بازار روسیه شده است.

محصولات زیرمجموعه فورتینگ با همکاری شرکت روسی Motorinvest به بازار روسیه عرضه خواهند شد. همانند ایران، این خودروها در روسیه با برند جدیدی عرضه می‌شوند که Evolute نام دارد. نخستین محصول این برند برای بازار روسیه دانگ فنگ فورتینگ تایگر یا Evolute i-SKY خواهد بود. پس از آن نیز خودرو چهار در i-PRO و کراس‌اوور کامپکت i-JOY توسط این برند به بازار روسیه عرضه خواهند شد.

Evolute i-SKY یا لاماری ایما فیس لیفت در روسیه با چری تیگو 7 پرو و جیلی اطلس پرو رقابت خواهد کرد. با این حال فاصله بین دو محوری بلندتر این خودرو باعث می‌شود تا تیگو 8 پرو و هاوال F7 نیز به عنوان رقبای آن قلمداد شوند. با این حال نسخه فیس لیفت لاماری ایما در روسیه با رقبایش یک تفاوت بزرگ دارد. این خودرو با پیشرانه تمام الکتریکی به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

 

Evolute i-SKY

 

پیشرانه تمام الکتریکی Evolute i-SKY شامل موتور سنکرون آهنربای دائمی با خنک کننده مایع می‌شود که حداکثر 204 اسب بخار قدرت و 340 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار دهد. شتاب صفر تا صد این کراس‌اوور 8.6 ثانیه است و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی 180 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

شرکت روسی ظرفیت باتری لاماری ایما فیس‌لیفت را افزایش داده است و به جای باتری 57.8 کیلووات ساعتی، از باتری 85.9 کیلوواتی برای این خودرو استفاده می‌کند. Evolute i-SKY از شارژر سریع بهره می‌برد که قادر است تا در 45 دقیقه، باتری‌های خودرو را از 0 به 80 درصد برساند. محدوده پیمایش این کراس‌اوور براساس چرخه WLTP، 511 کیلومتر با یک بار شارژ اعلام شده است.

Evolute i-SKY با طیف وسیعی از گرمکن‌های برقی به بازار روسیه عرضه می‌شود تا مناسب این منطقه باشد. گرمکن فرمان، گرمکن صندلی‌ها، گرمکن برف پاک کن‌ها و بخاری داخلی مستقل بخشی از تجهیزات گرمایشی این خودرو هستند. از دیگر امکانات رفاهی Evolute i-SKY می‌توان به این موارد اشاره کرد: فرمان برقی، صندلی‌های برقی جلو، ماساژور صندلی‌های جلو، سیستم چندرسانه‌ای به همراه نمایشگر 10.25 اینچی، دوربین عقب، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، سنسور نور، سنسور باران، درب صندوق برقی، سیستم پارک خودکار و دوربین ثبت وقایع. در پنل جلویی خودرو نیز چندین درگاه USB برای شارژ وسایل سرنشینان وجود دارد.

 

Evolute i-SKY

 

کراس‌اوور Evolute i-SKY از سطح رانندگی خودران سطح 2 نیز پشتیبانی می‌کند. شش کیسه هوا، ترمز اضطراری خودکار، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار تغییر خط، رادار نقطه کور و سیستم نظارت بر خستگی راننده بخشی از امکانات ایمنی این خودرو برای مشتریان روس هستند. قیمت Evolute i-SKY برای مشتریان روس هنوز اعلام نشده است.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *