قطعات خودرو

لزوم کاهش تعرفه واردات خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، حسین نوش‌آبادی گفت: به دلیل سیاست‌های اشتباهی که در پیش گرفته شده، مردم از داشتن خودروی ایمن و ارزان محروم شدند. نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی افزود: بی‌کیفیتی خودروهای داخلی و ناایمن بودن آن‌ها که جان مردم را به مخاطره می‌اندازد، قابل توجیه و پذیرش نیست. وی با بیان اینکه تا وقتی در خودروسازی رقابت ایجاد نشود، شرایط فعلی تغییر نمی‌کند، اضافه کرد: برخی می‌گویند واردات خودرو موجب آسیب به تولید داخل می‌شود.

 

ممکن است این موضوع در کوتاه‌مدت صحت داشته باشد اما در بلندمدت به نفع خودروسازان داخلی و مردم است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در بازار انحصاری، خودروساز خود را ملزم به رقابت نمی‌داند و مردم ناچارند خودرو را با هر کیفیت و هر قیمتی خریداری کنند، ادامه داد: تا وقتی مردم در صف خرید خودرو هستند و ده‌ها نفر نیز در نوبت دریافت آن، ارتقای کیفیت برای خودروساز اهمیتی نخواهد داشت.

 

وی سختگیری‌ در واردات خودرو را دلیل دیگری برای افزایش مشکلات موجود در این حوزه دانست و تصریح کرد: حقوق مردم باید محترم شمرده شود؛ ما به دنبال آسیب به خودروسازی کشور نیستیم اما این موضوع نباید به بهای جان مردم تمام شود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *