قطعات خودرو

لوازم تقلبی در بازار/چرا قطعات یدکی خودرو گران شد؟

عضو انجمن قطعه‌سازان خودرو با بیان اینکه هم اکنون حدود ۳۰ درصد از قطعات یدکی موجود در بازار از طریق قاچاق  یا تولید زیرپله‌ای و تقلبی تامین می‌شود، اما هم‌چنان این عدد رقم بزرگی است و وجود این سهم از قطعات تقلبی و قاچاق در بازار لوازم یدکی فاجعه محسوب می‌شود، کشور بیان کرد: قطعات تقلبی بسیاری در بازار وجود دارد که با نام‌های اصل در بازار به فروش می‌رود. برخی قطعات ایرانی را به نام خارجی، برخی اجناس بی‌کیفیت را به جای قطعات باکیفیت و برخی قطعات چینی را به اسم قطعات باکیفیت می‌فروشند و این میزان افزایش یافته است.

رعنایی گفت: تنها راه جلوگیری از قاچاق راهی است که وزارت صمت اکنون در پیش گرفته است که فعال کردن‌ شناسه ملی کالای خودرویی است که قطعات را شناسایی می‌کند. تاکنون ۱۷ قلم از قطعات خودرو ‌شناسه ملی دریافت کردند و حدود ۱۵ قطعه یدکی دیگر نیز در شرف بررسی کارشناسی و کسب‌ شناسه ملی است. اکنون بیشترین قطعات تقلبی که در بازار وجود دارد شامل لنت ترمز، دیسک و صفحه، جلوبندی، استارت، دینام و رینگ است.

رئیس کمیته قطعات انجمن همگن قطعه‌سازان با اشاره به علت گرانی قطعات خودرو نسبت به سال گذشته، گفت: امسال 25 درصد به قیمت نهاده‌های تولید اضافه شد و علاوه بر این 40 درصد حقوق کارگر اضافه شد که در کل باعث شد قطعات لوازم یدکی حدود 25 درصد گران شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است