قطعات خودرو

تنظیم طرح اخذ مالیات بر عایدی سرمایه در مجلس

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان مصطفی طاهری در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به تفاوت‌های آماری موجود در اقتصاد کشور نسبت به سال گذشته اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت جدید 100 میلیارد تومان صادرات انجام شده است که بیانگر بهبود اوضاع نسبت به گذشته است از طرف دیگر میزان صادرات نفت به یک میلیارد و ۲۰۰ هزار بشکه رسیده است که بخش اعظم درآمد آن عاید کشور شده است. نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس از تدوین طرح مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان راهکار حل مشکل سوداگری در کشور خبر داد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اذعان به بالا بودن نرخ تورم در کشور افزود: نکته امیدوار کننده در این حوزه روند نزولی تورم است که میانگین بالای ۵۰ درصد تورم به حدود ۳۵ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: دولت قرض گرفتن از بانک‌ها را خط قرمز خود قرار داده است که این یک اقدام بی‌نظیر محسوب می‌شود که اگر ادامه یابد به بهبودی اوضاع در آینده کمک قابل توجهی خواهد کرد.

طاهری با ابراز اطمینان از بهبود پارامترهای اقتصادی سال آینده نسبت به۱۴۰۰گفت: شاخص‌های موجود بیانگر بهبود وضعیت در آینده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به شفافیت اوضاع در مذاکرات وین اشاره و تصریح کرد: نتیجه این مذاکرات در حال نهایی شدن است که اگر چند بند باقیمانده در این مذاکرات شامل تضامین تحریم‌های سپاه و مسائل مربوط به پودمانی حل شود می‌توان به نتیجه مذاکرات امیدوار بود.

تصویب شفافیت حقوق در مجلس

وی با بیان این که شفافیت آرا و حقوق‌ها یکی از مطالبات اولیه مطرح شده در مجلس بود، گفت: شفافیت حقوق که چند روز پیش در مجلس رای آورد ولی در مورد شفافیت آرا که نیازمند دو سوم آرای نمایندگان مجلس است باید منتظر آینده بود و راهکار حل  آن هم اعلام آرا بصورت داوطلبانه است.

طاهری در پاسخ به سوالی در مورد نتایج برجام و تاثیر آن بر برنامه‌های اقتصادی گفت: آنچه که می‌توان با قطعیت در این مورد گفت این است که غرب به ویژه آمریکا از تحریم به عنوان یک راهبرد استفاده می‌کند و طبق تجربه‌ای که از برجام داریم آنها به دنبال حفظ همه این تحریم‌ها هستند از این رو کشور به هیچ وجه اداره کشور را به برجام گره نزده است هر چند اگر مذاکرات منجر به توافق شود می‌توان از مزایای آن بهره‌مند شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با تاکید بر اینکه قرار نیست صنعت هسته‌ای به صورت کامل از بین برود، ادامه داد: انرژی هسته‌ای به عنوان یک راهبرد در بحث‌های تحقیقات و آموزش به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و باید به این موضوع به عنوان تضمین آن هم تضمین اصلی نگاه شود.

فراهم شدن امکان جذب 35 هزار میلیارد تومان بودجه در استان

وی از برنامه‌ریزی برای جهش سرمایه‌گذاری در استان در سال آینده خبر داد و گفت: در این راستا برای سرمایه‌گذاری ۳۵ هزار میلیارد تومان برنامه چیده شده است که افق بسیار خوبی برای استان ما محسوب می شود که همه بودجه عمرانی آن ۵۰۰ میلیارد تومان هم نبوده است.

طاهری با تاکید بر اینکه استان ما در بهره‌مندی از آب پایدار و تنظیمی نسبت به استان‌های دیگر بسیار فقیر است، گفت: ۹۵ درصد از آب مصرفی استان زنجان از دشت های ممنوعه است که آن هم رو به پایان است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه اگر بارندگی روی ندهد، شهر زنجان در دو سال آینده در تامین آب شرب مشکل خواهد داشت، گفت: برای حل مشکل آب از ماده ۵۶ بهره گرفته شده و نسبت به تکمیل سد مراش و بلووین بلوبین اقدام شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر بالا بودن سهم استان از مالیات نسبت به استان‌های دیگر گفت: طی ۱۰ سال گذشته در استان برای بهره‌مندی از مازاد مالیات دریافتی اقداماتی انجام شده است که وضعیت کنونی را رقم زده است که حل آن بر اساس ساختار تعریف شده به این راحتی‌ها ممکن نیست.

طاهری با بیان اینکه فرآیند اصلاح امور در امور مالیات آغاز شده است، ادامه داد: برای حل این مشکل باید ذهنیت‌ها را عوض کرد کما اینکه تاکید شده است که در روزهای آخر سال نسبت به دریافت مالیات، فشار مضاعف به صنایع وارد نشود.

مخالف طرح صیانت هستم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به مسائل مطرح شده در مورد طرح صیانت گفت: در مورد این موضوع با توجه به تخصصی که دارم می‌گویم هر چند که لزوم  ساماندهی این امور مورد قبول همگان است منتهی حل مشکلات این حوزه نیاز به رعایت ۱۰ پیش نیاز دارد.

وی تاکید کرد: من با مطرح شدن طرح صیانت به این صورت مخالف هستم و با اتفاقات روی داده به نظر من طرح مورد نظر نیز متوقف خواهد شد چراکه طرح و اجرای هر برنامه‌ای سوای خوب یا بر بد بودنش نیازمند اعتماد مردم است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه واردات خودرو به لحاظ قانونی ممنوع نیست، افزود: منتهی باید متوجه بود که با این وضعیت آیا واردات خودرو اصلاً به صرفه است یا مسائلی وجود دارد که وضعیت خودرو را در کشور به این روز کشانده است.

وی مدیریت، رانت حمایتی را از جمله مشکلات موجود در صنعت خودرو دانست و گفت: وضعیت خودرو در کشور ما انگیزه را از فعالان این حوزه گرفته و راهکار برون رفت از این مشکل ایجاد رقابت در این حوزه است مثلاً اینکه شرکت‌های کوچک توان رقابت با ایران خودرو را داشته باشند که با این وضعیت فعلی که ایران خودرو ۱۰۰ شرکت زیر مجموعه از گردشگری گرفته تا گاوداری دارد که تنها انگیزه ایجاد آنها مدیریت کردن و عضو هیأت مدیره بودن است و در واقع یک تاریکخانه ایجاد شده است و به کسی هم پاسخگو نیست، ساماندهی شود و در این میان واردات البته به شرط اصلاح سایر امور کمک کند.

لایحه بودجه همراه با کسری تورم‌زا است

طاهری با تاکید بر اینکه ارائه لایحه بودجه همراه با کسری همواره تورم زا است، ادامه داد: این نوع لایحه بودجه توسط هر کسی که اجرا شود به منزله هزینه‌های اجباری همراه با درآمدهای کم هیچ کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس به کاهش کسری بودجه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ دولت اشاره و تصریح کرد: دولت قبلی و حتی دولت‌های پیش از آن به منابع بانکی دست درازی کردند که منجر به وضعیت کنونی شده و در این میان خلق پول توسط بانک‌ها هم از عوامل تورم زا محسوب می‌شود.

وی از تدوین طرح مالیات بر عایدی سرمایه به عنوان راهکار حل مشکل سوداگری در کشور خبر داد و گفت: تصویب این طرح منجر به حل بسیاری از مشکلات این حوزه از جمله دلال بازی در سکه، مسکن، خودرو و هر عامل دیگری خواهد شد که البته اگر تصویب شود وگرنه اوضاع به همین روال ادامه می‌یابد.

طاهری با حمایت از حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی گفت: مجلس به دولت برای حذف این ارز اجازه داده است به شرطی که قدرت خرید مردم نسبت به شهریور ۴۰۰ تغییری نکند از طرف دیگر راهکارهایی برای جبران حذف ارز ترجیحی پیش‌بینی شده است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است