قطعات خودرو

ملاقات با فورد اسکورت جذاب و متفاوت گوردون موری!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، گوردون موری بیشتر به خاطر فعالیت‌های خود در زمینه طراحی خودروهای فرمول یک و همچنین توسعه خودروی افسانه‌ای مک لارن F1 جاده‌ای شناخته می‌شود. احتمالاً اکثر شما عزیزان نمی‌دانید که او کار مهندسی خود را با تولید خودروی خود در نیمه دوم دهه ۶۰ میلادی شروع کرده است. موری در آن زمان ساکن کشور آفریقای جنوبی بود. خودروی به اصطلاح IGM فورد اولین تلاش جدی موری برای حضور در زمینه مهندسی خودرویی بود. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه فنی شهر دوربان آفریقا کار روی این خودرو را شروع کرد. موری حتی امروز نیز اذعان می‌کند فورد اولین عشقش در دنیای خودرو بود.

 

به همین خاطر جای تعجبی ندارد که موری اخیراً به یک شرکت بریتانیایی سفارش تولید یک نسخه بازسازی شده و ارتقا یافته از فورد اسکورت نسل اول را داده است. یکی از کانال‌های یوتیوبی برای ملاقات با این خودرو دعوت شده و در مقر این شرکت می‌توانیم موری را ببینیم که خودروی خود را از دیده‌ها پنهان کرده است. فورد اسکورت موری در کنار چندین خودروی کلاسیک دیگر قرار دارد. تمامی این خودروها در لیست آرزوهای دوران جوانی موری قرار دارند و کم‌کم برای خرید آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.

اما چرا او  به نسل اول اسکورت علاقه دارد؟ گوردون می‌گوید اسکورت نسل اول هم به عنوان یک خودروی تولید انبوه و هم به عنوان خودروی حاضر در موتور اسپرت موفقیت‌های زیادی داشته است. برنامه اولیه شخصیت موردبحث ما خرید یک مدل مجهز به پیشرانه توئین کم و ارتقای آن بدون نیاز به فرایند بازسازی هزینه‌بر و کامل بوده است؛ اما زمانی که موری فهمید شرکت یاد شده می‌توانند این کار را انجام دهند استراتژی خود را تغییر داد. استفاده از پیشرانه جدید باعث شده قدرت این اسکورت دوست داشتنی به فراتر از ۲۵۰ اسب بخار برسد.

پروژه این مهندس مشهور رفته‌رفته تکامل یافت و تبدیل به یک خودروی کاملاً ارتقا یافته شده است. وجود پیشرانه قوی‌تر به معنی استفاده از اکسل‌های مستحکم‌تر خواهد بود. همچنین سیستم تعلیق جدید و ترمزهای قوی‌تر نیز در نظر گرفته شده‌اند. گوردون می‌گوید این پروژه در کل تجربه‌ای بسیار لذت‌بخش بوده است. او در نهایت تصمیم گرفت طراحی استوک خودرو را با رنگ سفید و چرخ های فولادی دارای قالپاق حفظ کند. تغییرات قابل‌ذکر اسکورت موری شامل پیشرانه برگرفته از شرکت کاسورث، ترمزهای بزرگ‌تر و لاستیک‌های پهن‌تر هستند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *