قطعات خودرو

موستانگ با نسخه‌ی ویژه، صدمین زادروز کارول شلبی را جشن گرفت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، بسته عملکردی فورد موستانگ با عنوان «نسخه صد سالگی کارول شلبی» همراه کتابی ویژه رونمایی شد.

 

کارول شلبی در فرهنگ خودروسازی آمریکا یک افسانه بود. اگر او هنوز زنده بود، در ۱۱ ژانویه ۲۰۲۳ صد ساله می‌شد. با وجود این واقعیت، شرکت همنام او با معرفی بسته‌ای ویژه برای فورد موستانگ GT جشن تولد بنیانگذار خود را از دست نمی‌دهد.

 

 

به گزارش موتوروان، شرکت شلبی آمریکن (Shelby American) این خودروی ویژه را که «موستانگ ۲۰۲۳ نسخه‌ی صد سالگی کارول شلبی» نام دارد، به تعداد محدود عرضه می‌کند. با این حال، ارتقاها منحصر به عملکرد نیستند، زیرا این بسته‌ی عملکردی چند نشان «صد سالگی» همراه خود دارد که انحصار آن را نشان می‌دهد. از جمله این نشان‌ها می‌توان به کلاه سیاه استتسون (Stetson) امضا شده و یک کتاب صدسالگی شلبی اشاره کرد که توسط تیم شلبی منتشر شده است.

 

به غیر از ارتقای معمول شلبی در نمای بیرونی، نسخه ویژه شلبی فورد موستانگ با نشان «صدسالگی» یا «Centennial» در پنل عقب و نوارهای کناری و برخی تصاویر و نوشته‌های اختصاصی در جلو و عقب و داخل عرضه می‌شود. نوارهای وینیل مشکی ساتن «Le Mans» نیز روی بدنه وجود دارد. در داخل کابین، پادری‌ها، کفپوش‌ها و روکش‌های چرمی همگی با تصویر و نوشته‌ی «نسخه‌ی صد سالگی کارول شلبی» عرضه می‌شوند.

 

 

از نظر عملکرد، این نسخه همان چیزی است که از شرکت شلبی آمریکن انتظار دارید. سوپرشارژر مشکی شلبی با نمایشگر عقربه‌ای، قدرت خروجی پیشرانه‌ ۵ لیتری خورجینی هشت سیلندر را به ۷۵۰ اسب بخار (۵۵۹ کیلووات) می‌رساند. این قدرت توسط مجموعه‌ای از رینگ‌های مشکی ساتن ۲۰ اینچی به زمین ارسال می‌شود که در تایرهای اسپرت ۳۰۵/۳۰/۲۰ منطبق با مشخصات شلبی پیچیده شده‌اند.

 

 

ارتقای موتور با اصلاحات دیگری مانند هواکش کاپوت، رادیاتور اسپرت، کیت درپوش مایع زیر کاپوت و اگزوز cat-back بورلا ارائه می‌شود. فنرهای اسپرت، میله‌های نوسان‌گیر، صفحات قابل تنظیم زوایای کستر و کمبر و کالیپرهای جلوی برمبو متعلق به پکیج اسپرت فورد همگی بخشی از این نسخه‌ی ویژه هستند.

 

موستانگ جی تی 8 کارول شلبی / carroll shelby mustang gt8 نمای عقب

وینس لاویولت، معاون عملیات، راننده تست و رئیس بخش تحقیق و توسعه شلبی، گفت:

نسخه صد سالگی شلبی موستانگ سطح عملکردی را ارائه می دهد که کارول انتظار داشت نامش روی آن ماشین باشد. ما بسیار مطمئن هستیم که او فورد موستانگ «نسخه صد سالگی کارول شلبی» را تایید می‌کند که ما با یک کلاه مشکی استتسون مانند همان چیزی که او با هر خودرویی می‌پوشید، همراه کرده‌ایم.

شلبی آمریکن فقط ۱۰۰ دستگاه از فورد موستانگ ۲۰۲۳ نسخه‌ی صد سالگی کارول شلبی تولید خواهد کرد. قیمت این بسته عملکردی ویژه از ۴۹،۹۹۵ دلار برای فورد موستانگ GT ۲۰۲۳ به استثنای مدل‌های کالیفرنیا اسپشال و مک ۱ شروع می‌شود.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است