قطعات خودرو

میزان بدهی خودروسازان به قطعه سازان کشور چقدر است؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا نجفی منش گفت:طبق آمار سال گذشته تعداد خودرو‌های ناقص سایت‌های خودروسازی کشور به نسبت بالا بوده که این میزان اکنون صفر شده است. در حال حاضر یکی از اساسی‌ترین مشکلات ما نقدینگی است که باعث ضرر و زیان خودروسازان و قطعه سازان شده است.

 

به گفته او، به طور کلی خودروسازان ضرر انباشته ۱۲۰ هزار میلیارد تومانی دارند که همین عامل باعث شده طلب قطعه سازان به ۴۷ هزار میلیارد تومان برسد. خوشبختانه یکی از کار‌های مثبتی که در طول این چند سال انجام شد عرضه خودرو در بورس کالا بود. به طوری که با این روش قیمت در حوزه خودرو دارای ثبات شده است.

 

نجفی منش این را هم گفت: قطعه ساز برای برای جلوگیری از توقف تولید از بانک‌ها وام گرفته اند که باعث شده که ما به بانک‌ها بدهی داشته باشیم. هفته گذشته بانک مرکزی به چند بانک اعلام کرد ارائه تسهیلات بانکی را متوقف کنند. همین موضوع باعث می‌شود که روند تولید کندتر شود زیرا سال گذشته وزارت صمت اعلام کرد قیمت خودرو ۱۸ درصد گران شود. نمایندگان مجلس به این افزایش قیمت اعتراض کردند، در صورتی که تورم ۴۰ درصدی داشته ایم؛ این موضوع که قیمت گذاری دستوری است باعث می‌شود خودروسازان و قطعه سازان زیان کرده و نتوانند به خوبی فعالیت کنند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *