قطعات خودرو

نارضایتی از عرضه روغن موتور ایرانول، سپاهان و بهران در بازار

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، در بازار سوخت خودرو به دلیل عدم تقسیم بندی با کمبود شدیدی مواجه است. در صورت ادامه این وضعیت باید منتظر بحران جدی در صنعت حمل و نقل باشیم. ظاهرا وزارت دفاع ملی به عنوان وزیر صنایع علاقه ای به حل مشکلات و تعیین قیمت در این حوزه ندارد.

 

 

یکی از ناظران بازار سوخت درباره کمبود سوخت در بازار به خبرنگار این رسانه گفت: در دو ماه گذشته شرکت های ایرانول، سپاهان و بهران به عنوان مدیران این شرکت بودند. محصولات مصرفی این سه نوع در بازار چندان رایج نیستند و همین موضوع می تواند مشکل مصرف روغن موتور تقلبی را ایجاد کند.
این کارشناس بازار روغن موتور درباره کمبود یک لیتری روانکار توضیح داد. روغن موتور 1 لیتری یکی از روان کننده های مهم بازار به شمار می رود که موتورسواران حاضر به خرید این محصول در حجم بالا هستند. شرکت نفت سپاهان به عنوان بازیگر اصلی در توزیع قطره‌ای این محصول عمل می‌کند. قیمت روغن موتور 1 لیتری اسپیدی تولید سپاهان از 40 هزار تومان به 700 هزار تا 80 هزار تومان افزایش یافت.
وی افزود: وقتی برای سفارش با شرکت های نفتی که سامانه توزیع راه اندازی کرده اند تماس می گیریم، می گویند که باید ضدیخ یا سایر محصولات آنها را هم از انبار بخریم که به آن «محموله» می گویند وگرنه این کار را انجام می دهند. آی تی. محصولات را نفروشید این مشکل بیشتر در شرکت های نفتی «سپهون» و «آیرونول» مشاهده می شود. باید از مدیران این شرکت ها پرسید که اپراتورها چه نوع محصولاتی را نمی توانند بفروشند، شبکه مویرگی بازار چگونه باید بفروشد؟
این فعال بازار روغن موتور با هشدار به تداوم این رویه با نزدیک شدن به پایان سال بازار، افزود: اگر صنعت روغن موتور و نهادهای نظارتی بازار برای بهبود عرضه روانکار اقدامی نکنند، بازار دچار رکود می شود. در پایان سال به مشکل بزرگی برای وزارت حراست و شرکت های تولید کننده روغن موتورهای فوق الذکر تبدیل خواهد شد. اگر شبکه های توزیع یا افراد سودجو اقدام به افزایش قیمت روانکار در بازار کنند، این امر منجر به بحران عرضه محصول نمی شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *