قطعات خودرو

نارضایتی از عملکرد صمت به ضرر دولت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار؛ تئوریسین های عرضه خودرو در بورس با گذشت حدود یکسال بالاخره به این نتیجه رسیدند که این مکانیزم فروش نمی تواند بازار را کنترل کند. جدی، نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بازار گفت: کوتاهی های وزارت صمت در حوزه خودرو منجربه نارضایتی ملی شده که می تواند به ضرر دولت باشد.

به تازگی نامه ای از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خطاب به سید محمدرضا سید نورانی رییس شورای رقابت منتشر شده است که در آن اعتراض و شکایت نمایندگان منتخب ملت از وزارت صمت و شیوه کنونی عرضه خودرو در بورس مهم ترین محور است.

 

 

نمایندگان مردم در خانه ملت با استناد به قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ از شورای رقابت درخواست ورود به بحث عرضه خودرو در بورس و مجازات مدیران متخلف را داشتند.

 

 

از سویی بازار خودرو کشور نسبت به گذشته ملتهب تر و با آشفتگی فراوان مواجه است، این درحالی است که حدود دوماه فرصت برای بهبود این وضعیت در بازار وجود دارد. چرا که مشتریان در پایان هر سال اقدام به خرید خودرو برای انجام سفرهای نورزی کرده و بازار پایان سال خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

 

نارضایتی مردم از وزارت صمت به ضرر دولت

علی جدی نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت عرضه خودرو در بورس به «خبرنگار» بازار گفت: «انتظار افزایش تیراژ تولید در کشور را تا پایان سال داشتیم که براساس آن قرعه کشی ها حذف شود.

 

 

در شش ماه نخست سال جاری تولید براساس آنچه که انتظار می رفت، محقق نشد. هرچند که خودروهای ناقص در خودروسازی ها حذف شد، ولی در تولید افزایش رخ نداد. در شش ماه دوم سال جاری نیز شاهد هستیم که با شیب آرام افزایش تیراژ در حال انجام است. ولی چشم انداز تولید یک و نیم میلیون دستگاه خودرو در سال جاری رخ نخواهد داد.»

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *