قطعات خودرو

نقصان زنجیره‌ ارزش خودرو بدلیل بی‌عرضگی مدیران خودروسازی است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، مهدی دادفر با بیان این که در گذشته مخالفت صد در صدی وجود داشت و امروز برای واردات نیت کرده اند، افزود: حتی اگر از فردا صبح واردات آزاد شود، حداقل تا شهریور طول می کشد تا این مسئله اجرایی شود.
ضمن این که تمهیداتی اندیشیده اند که اگر این چنین خودرو وارد کشور شود، می توان آن را به صنعت خودروسازی وارد ساخت.

دادفر در رابطه با وضعیت پیش روی واردات خودرو اظهار کرد: راهکار دور زدن تحریم وجود دارد و بنده تاکید دارم قرار نیست طلب های حاصل از فروش میعانات گازی یا نفت را بفروشیم و با آن خودرو وارد کنیم.

وی چنین رویه ای را اشتباه محض و خیانت به کشور دانست و خاطرنشان ساخت: با دیگر اقلام صادراتی که با آن ها ارز وارد کشور می شود، می توان اقدام به واردات خودرو کرد.
یعنی اگر کالایی صادر شود و وجهی به دست آید که بر اساسِ آن خودرویی وارد کشور شود و به فروش رسید، وجوه حاصله باید به کارخانه های قطعه سازی یا تولیدات مرتبط با زنجیره ارزش خودرو صرف شود.

دادفر در بخشی دیگر از سخنان خود در رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: مهم این است که آقایان بعد از ۴ سال به این نتیجه رسیدند که واردات بخشی از تنظیم بازار است و بنده معتقدم باید به شدت روی واردات خودرو حساب باز کنیم.

وی اضافه کرد: زنجیره ارزش خودرو به شدت پایین است که به دلیل بی عرضگی مدیرانِ خودروسازی ماست. مگر بازار گشایی مجانی صورت می گیرد؟ خودروسازان خارجی با تلاش وارد بازار دیگر کشورها شده اند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است