قطعات خودرو

نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو، فرصتی برای ارائه توانمندی قطعه سازان و خودروسازان ایرانی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور، «ابراهیم دوست زاده» در گفت‌وگویی با اشاره به برنامه‌ریزی انجمن قطعه سازان همگن برای حضور شرکت‌های قطعه ساز و خودروساز ایرانی در نمایشگاه اتومبیلیتی۲۰۲۳ مسکو، افزود: سال گذشته این انجمن نخستین بار در این نمایشگاه حضور یافت و هرچند تصمیم‌گیری برای حضور شرکت‌های ایرانی بسیار دیرهنگام اتفاق افتاد، اما با همکاری و مساعدت وزارت صمت، وزارت امور خارجه و سفارت ایران در روسیه، حضور بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی گفت: با توجه به دعوت روس‌ها برای دومین سال متوالی به‌منظور حضور در این رویداد نمایشگاهی، امسال نیز استقبال بسیار خوبی را از سوی خودروسازان، قطعه سازان و زنجیره تامین شاهدیم؛ در این زمینه طبق تقویم نمایشگاه، از مدتی قبل ثبت نام از شرکت‌ها آغاز شده که تا پایان ماه جاری میلادی ادامه خواهد داشت.

این عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودروی کشور تصریح کرد: نمایشگاه امسال با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران، از ۲۱ تا ۲۴ آگوست ۲۰۲۳ (۳۰ مرداد تا دوم شهریور) با حضور مقامات و مدیران بلندپایه دولتی و بخش خصوصی ایران و روسیه برگزار می‌شود که در آن علاوه بر اعزام هیات تجاری جهت بازدید از نمایشگاه، برگزاری نشست‌های تخصصی با خودروسازان و قطعه سازان دیگر کشورها، حضور در نشست مشترک با انجمن‌های صنعت خودرو و قطعه‌سازی روسیه و بازدید از خطوط تولید و دیدار با مدیران صنایع خودروسازی روسیه پیش‌بینی شده است.

 

وی با اشاره به برخی دستاوردهای نمایشگاه سال گذشته، خاطرنشان کرد: اکنون صادرات هر دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا به روسیه کلید خورده و برخی قطعه سازان نیز با امضای قرارداد، به انجام صادرات قطعات مورد نیاز طرف‌های روسیه پرداخته‌اند.

دوست زاده بیان داشت: نمایشگاه اتومبیلیتی ۲۰۲۳ مسکو نیز اواخر مرداد و اوایل شهریور امسال برگزار خواهد شد و نسبت به سال گذشته، متراژ نمایشگاهی بیشتری را برای غرفه سازی شرکت‌های ایرانی در اختیار داریم. همچنین ۲۰ هزار متر مربع از سوی روس‌ها به عنوان نمایشگاه خودرو (Car Show) در نظر گرفته شده که خودروسازان ایرانی، روسی و دیگر کشورهای شرکت کننده می‌توانند اتومبیل‌های تولیدی خود را در آن به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: امسال نیز در نظر داریم غرفه جداگانه‌ای را در پاویون ایران به منظور نمایش توان مهندسی و دانش فنی شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در عرصه خودرو و قطعه سازی اختصاص دهیم.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان همگن اظهار داشت: با استقبال انجام شده، امسال علاوه بر حضور دو خودروساز بزرگ کشور، برخی خودروسازان خصوصی نیز در نمایشگاه حضور خواهند داشت و در کنار خودروهای سدان و سواری، توان کشورمان در تولید وانت نیز در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

چینی‌ها و ترک‌ها، دو رقیب اصلی ایران

وی تصریح کرد: همچون سال گذشته، شرکت‌های چینی و ترک را دو رقیب اصلی ایرانی‌ها در این نمایشگاه و بازار می‌دانیم و کاهش مشکلات حمل و نقلی، گمرک، مبادلات پولی و مالی و غیره، می‌تواند راهگشای شرکت‌های ایرانی برای حضوری قوی‌تر در این بازار همسایه شمالی باشد.

دوست زاده تاکید کرد: نمایشگاه سال گذشته در بحبوحه تحریم اروپا و غرب علیه روسیه برگزار شد و شاید تاثیر آن بر مردم روسیه به عنوان مشتریان نهایی ملموس نبود، اما امسال کمبودها و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها بیشتر به سطح جامعه روسیه منتقل شده و انتظار می‌رود که فرصت بیشتری برای شرکت‌کنندگان ایرانی به منظور عرضه و فروش محصولاتشان، همچنین عقد قراردادها فراهم باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است