قطعات خودرو

واردات خودرو به دست خودروسازان می افتد؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادآنلاین ـ لطف الله سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد افراد و ارگان‌هایی که می ‎توانند واردات خودرو انجام دهند، بیان کرد: اینگونه نیست که فقط بخش دولتی می تواند خودرو وارد کند. به ازای ارزی که از صادرات محصولات خودرویی به دست می ‎آید ما می توانیم واردات داشته باشیم. اما وارد کننده شرایطی دارد که مقررات آن را وزارت صمت اعلام خواهد کرد.

او در ادامه توضیح داد: اینگونه نیست کسی که قطعه صادر می کند، بتواند خودرو وارد کند. به ازای فروش قطعات خودرو و لوازم می‌توان خودرو وارد کرد. این منبع تامین ارز خودرو است، نه اینکه کسی که  صادر کند می تواند وارد کننده هم باشد. طف‌الله سیاه کلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در این مورد گفت: اینگونه نیست که فقط بخش دولتی بتواند خودرو وارد کند. به ازای ارزی که از صادرات محصولات خودرویی به دست می ‎آید، می توانیم واردات داشته باشیم. اما وارد کننده شرایطی دارد که مقررات آن را وزارت صمت اعلام خواهد کرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: وارد کننده دارای یک مختصاتی است و  خودرویی که وارد می کند باید دارای خدمات پس از فروش بوده و گارانتی داشته باشد. اما خودروساز نمی تواند در کار واردات ورود پیدا کند. بدون شک بخش خصوصی هم می تواند وارد این امر شود و در نهایت وزارت صمت مشخص می کند چه کسانی می توانند خودرو وارد کنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است