قطعات خودرو

واردات خودرو خارجی قیمت‌ را می‌شکند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،بازار خودرو طی ۳هفته گذشته روند آرام و باثباتی را طی کرده است. البته آن‌طور که رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران می‌گوید در صورت ازسرگیری واردات خودرو و پاسخگویی به ۴۵‌درصد از نیاز بازار، با واردات قیمت‌ می‌شکند.

بازار خودرو سال ۱۴۰۰ را با فرازونشیب‌های بسیار طی کرد و در انتها نیز باتوجه به شرایط ازجمله تغییرات نرخ ارز و انتشار اخبار مثبت سیاسی، سال را آرام و نزولی به پایان رساند اما با شروع سال ۱۴۰۱ یکباره دچار هیجانات قیمتی شد.

زیرا همین خبر آزادسازی واردات خودرو بود که ترمز افزایش قیمت‌ها را کشید و روند بازار را نزولی کرد.

البته آن‌طور که فعالان بازار می‌گویند خودرو همچنان بسیار گران است اما نسبت به هیجانات ابتدای سال، روند آرام‌تری را طی می‌کند.
سعید موتمنی گفت: «‌طی ۳ هفته گذشته، بازار خودرو روند آرامی داشته و با اینکه نوسانات ارزی داشتیم اما قیمت خودرو تقریباثابت ماند و افزایش خاصی نداشت.»
وی افزود: «درحال‌حاضر فقط افرادی که نیاز به خودرو دارند، در بازار هستند و خریدوفروش خاصی نداریم و بازار به نوعی راکد است.»
این مقام صنفی ادامه داد: «عدم اثرگذاری نرخ ارز بر قیمت خودرو به دلیل این است که همه در بازار منتظر انتشار جزئیات واردات خودرو هستند؛ اگر واردات انجام شود، قیمت‌ به صورت محسوس ریزش می‌کند.»
موتمنی گفت: «البته وزیر هم اعلام کرد تعرفه خودروهای وارداتی پایین خواهد بود همین مساله منجر به شکسته شدن قیمت در بازار خودرو خواهد شد.»

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است