قطعات خودرو

واردات خودرو دست مافیا را از بازار کوتاه می‌کند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سید جواد حسینی کیا نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت طرح واردات خودرو های خارجی اظهار داشت: افکار عمومی نباید اساس واردات را با واردات 50 هزار خودرو اشتباه بگیرند زیرا این دو موضوع از یکدیگر متفاوت است.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: نیت و هدف مجلس شورای اسلامی از تصویب این طرح آن است که تولید داخل به اندازه کافی وجود ندارد لذا باید با واردات کمبود ماشین را مرتفع کرده و موجب افزایش کیفیت خودروهای تولیدی در داخل را فراهم آورد.

حسینی کیا تصریح کرد: این طرح به معنای مقابله با تولید داخل نیست بلکه مجلس همواره حامی تولید داخلی بوده اما باید خودروسازان بتوانند در بازه زمانی خاصی خود را ارتقا دهند.

وی گفت: نگاه کمیسیون به واردات محدود است؛ قطعا مجمع تشخیص مصلحت نظام با تایید این طرح دست مافیا را از بازار کوتاه خواهد کرد.

وی افزود: نگاه آنهایی که مخالف واردات هستند این است که این واردات می‌تواند به حمایت از تولید داخلی خودرو آسیب بزند. این امر قطعا می‌تواند تاثیرات مثبتی در کیفیت خودروی تولیدی و ارتقا کیفیت قطعات تولیدی خودرو و کاهش قیمت خودرو بگذارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *