قطعات خودرو

وصیت امام (ره) در مورد انتخاب اصلح

شرکت درانتخابات وظیفه همه

از این قرار، ملت از مراجع و علمای بزرگ تا طبقه بازاری و كشاورز و كارگر و كارمند، همه و همه مسئول سرنوشت كشور و اسلام می‌‌باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آتیه؛ و چه بسا كه در بعضی مقاطع، عدم حضور و مسامحه،‌ گناهی باشد كه در رأس گناهان كبیره است. پس علاج واقعه را قبل از وقوع باید كرد و الاّ كار از دست همه خارج خواهد شد و این حقیقتی است كه بعد از مشروطه لمس نموده‌اید و نموده‌ایم. چه ؛ هیچ علاجی بالاتر و والاتر از آن نیست كه ملت در سرتاسركشور دركارهایی كه محول به اوست بر طبق ضوابط اسلامی و قانون اساسی انجام دهد.

مشورت گرفتن برای انتخاب اصلح

در تعیین رئیس جمهور و وكلای مجلس با طبقه تحصیلكرده متعهد و روشنفكر با اطلاع از مجاری امور و غیروابسته به كشورهای قدرتمند استثمارگرو اشتهار به تقوا و تعهد به اسلام و جمهوری اسلامی مشورت كرده، و با علما و روحانیون با تقوا و متعهد به جمهوری اسلامی نیز مشورت نموده.

شرایط انتخاب فرد اصلح

توجه داشته باشند رئیس جمهور و وكلای مجلس از طبقه‌ای باشند؛ كه محرومیت و مظلومیت مستضعفان ومحرومان جامعه را لمس نموده و در فكر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‌داران و زمینخواران و صدرنشینان مرفه و غرق در لذات و شهوات كه تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.

ثمره انتخاب اصلح

باید بدانیم كه اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، شایسته ومتعهد به اسلام و دلسوز برای كشور و ملت باشند، بسیاری از مشكلات پیش نمی‌آید؛ و مشكلاتی اگر باشد رفع می شود.

منبع: وصیت نامه الهی و سیاسی امام خمینی (ره)

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *