قطعات خودرو

قیمت چری آریزو ۸ در روسیه اعلام شد، شروع از 1 میلیارد و 977 میلیون تومان

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، سدان چری آریزو ۸ که بزرگترین و مهم‌ترین خودروی سواری این برند محسوب می‌شود سال گذشته در چین عرضه شد. خبر عرضه این سدان در روسیه در ماه مارس سال جاری به طور رسمی اعلام شده بود و اکنون دفتر محلی شرکت چینی آغاز فروش آریزو ۸ را اعلام کرده است.

سدان مخصوص بازار روسیه کمی جمع و جورتر از مدل چینی است و فقط ارتفاع آن با همتای چینی خودش یکسان است. آریزو ۸ بازار روسیه دارای ۴.۷۵ متر طول، ۱.۸۳ متر عرض، ۱.۴۷ متر ارتفاع و فاصله محوری ۲.۷۷ متر است. ابعاد نسخه چینی ۱.۴۷/۱.۸۴/۴.۷۸ متر و فاصله محوری آن ۲.۸ متر است. به طور کلی می‌توان آریزو ۸ را جایگزین تویوتا کمری و کیا K5 در روسیه محسوب کرد.

این مدل در روسیه با پیشرانه ۱.۶ لیتری چهارسیلندر توربو بنزینی TGDI در دسترس خواهد بود که توان ۱۸۶ اسب بخار و گشتاور ۲۷۵ نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور در کنار یک جعبه‌دنده هفت سرعته خودکار دوکلاچه کار می‌کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این سدان ۸.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت این سدان از ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراتر نمی‌رود.

آریزو ۸ در چین دارای سیستم چندرسانه‌ای لمسی، کنترل تهویه لمسی، سانروف پانورامیک، دوربین‌های سراسری، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دستیار ترمز خودکار و حفظ مسیر است.

 

چری آریزو ۸

 

در روسیه، چری آریزو ۸ در سه نسخه عرضه خواهد شد. قیمت نسخه پایین‌رده پرستیژ ۳۳۹۹۹۰۰ روبل (1 میلیارد و 977 میلیون تومان)، قیمت نسخه میان‌رده آلتیمیت ۳۴۹۹۹۰۰ روبل (2 میلیارد و 35 میلیون تومان) و قیمت نسخه بالارده آلتیمیت SE معادل ۳۵۴۹۹۰۰ روبل (2 میلیارد و 64 میلیون تومان) خواهد بود.

چری آریزو ۸ در روسیه فقط دو رقیب دارد که هر دو ارزان‌تر از این سدان چینی هستند: دانگ فنگ شاین مکس با قیمت ۲۹۹۰۰۰۰ روبل و لیفت‌بک فاو بستون B70 با قیمتی در محدوده ۲۳۲۸۰۰۰ تا ۲۷۷۹۰۰۰ روبل.

فروش آریزو ۸ در روسیه پیش از پایان ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *