قطعات خودرو

کراس اوور جدید مکث موتور دیده شد، رویژیانگ SX3 برادر کوچکتر تیارا

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، شرکت مکث موتور به عنوان بخش تولیدی خودروهای سواری گروه ماموت پس از عرضه کراس اوور 7 نفره تیارا در سال گذشته، حالا به سراغ یک محصول جدید در سگمنت کراس اوورها رفته است و تصاویر اختصاصی از خودرو SX3 که در چین با برند کینگ استار تولید می‌شود به دست ما در خودرو بانک رسیده است.

 

این خودرو مانند تیارا متعلق به برند رویژیانگ است که به گروه چینی بایک تعلق دارد. برند رویژیانگ پس از ورشکستگی BAIC Yinxiang، با نام BAIC Ruixiang فعالیت خود را آغاز کرد. کراس اوور X3 دومین محصول این برند پس از X5 است و در اصل نسخهٔ ری‌بج شدهٔ هوانسو S3 می‌باشد.

 

رویژیانگ X3 یک خودرو کراس‌اوور ارزان‌قیمت و اقتصادی محسوب می‌شود و با موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و گیربکس پنج سرعتهٔ دستی عرضه می‌شود. این خودرو با توان ۱۱۳ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور، محدوده قدرت محرکه را ندارد. همچنین، حداکثر سرعت آن تنها ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

 

رویژیانگ X3

 

رویژیانگ X3 با ابعاد ۴,۵۲۰ میلی‌متر طول، ۱,۷۹۰ میلی‌متر عرض و ۱,۷۷۰ میلی‌متر ارتفاع، به همراه فاصلهٔ محوری ۲,۷۰۰ میلی‌متر، یک خودرو کوچک و مناسب برای استفاده روزمره است.

خودرو X3 در تیپ پایه شامل رینگ آلومینیومی، نمایشگر لمسی و ایربگ سرنشین جلو می‌باشد. همچنین، تیپ‌های بالاتر دارای امکانات اضافی از قبیل تودوزی چرمی دورنگ، سقف پانوراما، نمایشگر لمسی با دوربین دید عقب، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، دی‌لایت، سنسور دنده‌عقب، دریچه‌های تهویه برای صندلی‌های ردیف دوم و سوم، دو ایربگ، غربیلک فرمان چرمی D شکل، درب صندوق برقی، کنترل شروع حرکت در سربالایی‌ها، هشدار خروج از خط و سیستم پایش باد تایرها مجهز است.

 

رویژیانگ SX3 شرکت مکث موتور

 

این خودرو در نسخه‌های 5 و 7 نفره قابل انتخاب است و قیمت پایهٔ در چین حدودحدود 8.6 هزار دلار (439 میلیون تومان) و در بالاترین نسخه حدود 9.5 هزار (484.5 میلیون تومان) است. از آنجا که قیمت این خودرو در بازار ایران هنوز مشخص نشده، نمی‌توان قضاوت نهایی درباره قابلیت رقابت آن صادر کرد. اگرچه با توجه به توان و گیربکس آن، قابلیت رقابت با رقبای خود در بازار ایران مطرح است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *