قطعات خودرو

انعطاف‌پذیری در قیمت کرایه تاکسی به شرط هوشمندسازی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، در چهل و نهمین جلسه شورا نرخ کرایه تاکسی و سرویس مدارس و تعیین بهای انواع خدمات تاکسیرانی در سال ۱۴۰۱ بررسی و پیشنهادها تصویب شد.

مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ناچار به حرکت به سمت شبکه‌های نوین حمل و نقل هوشمند هستیم؛ هم اکنون این شبکه‌ها در سامانه‌های بخش خصوصی در حال خدمات دهی است و رقابتی بین این سامانه‌ها و خدمات سازمان تاکسیرانی وجود دارد.

معاون شهردار ادامه داد: بخشی از رانندگان در سامانه‌های خدمات اینترنتی فعالیت می‌کنند و ما باید در قیمت‌گذاری نرخ کرایه تاکسی‌ها انعطاف ایجاد کنیم که ظرفیت هوشمندسازی تاکسیرانی را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست سال آینده سامانه مربوطه ایجاد شود؛ البته در حال حاضر QR کد در تاکسی‌ها فعال است و مسافران می‌توانند با استفاده از آن کرایه‌های خود را الکترونیکی بپردازند.

شفیعی گفت: می‌خواهیم در محاسبه کرایه‌ها، برای راننده مدت زمان سفر و ترافیک لحاظ شود، مانند تاکسی‌های اینترنتی و علاوه بر نرخ پایه که به تأیید شورای شهر می‌رسد، بسته به مدت سفر و ترافیک نرخ ترافیک تغییر کند.

وی با بیان اینکه انعطاف‌پذیری در نرخ کرایه تاکسی عادلانه است، افزود: در تاکسی‌های اینترنتی دامنه این تغییر ۱۸۰ تا ۲۰۰ درصد است، ولی ما می‌خواهیم آن را در تاکسی‌ها به ۳۰ درصد محدود کنیم و اگر این کار را انجام ندهیم در زمان ترافیک یا بارندگی‌ها تاکسی‌ها از سیستم خارج می‌شوند و دربستی مسافر می‌گیرند تا برایشان مقرون به صرفه باشد.

در ادامه مهدی چمران هم گفت: با توجه به صحبت‌های شما نرخ کرایه پس ۵۵ درصد افزایش می‌یابد و این عادلانه نیست.
شفیعی در پاسخ گفت: به صورت قطعی ۵۵ درصد اضافه نمی‌شود و متناسب سفر سقف ۳۰ درصد در نظر می‌گیریم.

چمران ادامه داد: اگر این چنین باشد منطقی است، ولی باید دید آیا سامانه مرکزی می‌تواند آن را کنترل کند و شرایط مانند تاکسی‌های اینترنتی شود شخصی که سوار تاکسی شود باید بداند چقدر در شرایط پیش‌رو کرایه پرداخت می‌کند در غیر این صورت دعوای مسافر و راننده ایجاد می‌شود.

وی افزود: بنابراین انعطاف‌پذیری در نرخ کرایه تاکسی مشروط به راه‌اندازی شبکه هوشمند باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *