قطعات خودرو

کمبود قطعات يدکي خودرو در بازار

به گزارش «قطعات خودرو» به نقل از اتاق اصناف تهران، عليرضا نيک آيين، رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران در ارتباط با طرح برخورد با عرضه قطعات يدکي قاچاق و تقلبي خودرو و جمع آوري آنها با ابراز اينکه “ما موافق طرح برخورد با فروش قطعات يدکي قاچاق و تقلبي خودرو هستيم”، افزود: متأسفانه نوع اجراي اين طرح ايراد دارد و هنوز تلاشي براي رفع ايرادات صورت نگرفته است.

وي با بيان اينکه “در زمان حاضر حدود ۴۰ درصد بازار قطعات يدکي در اختيار برندهاي تقلبي و قاچاق است”، گفت: زماني که اين حجم از کالا را از بازار حذف ميکنيد بايد جايگزيني براي آن تعريف شود. امروز هر کس جنسي هم دارد به دليل نداشتن شناسه کالا تمايلي به فروش ندارد و همين امر بازار را با کمبود قطعه روبه رو ساخته است.

به گفته نيک‎‎آيين، کمبود قطعه در بازار باعث رشد ۷ تا ۸ درصدي قيمت قطعات يدکي خودرو شده است.

رئيس اتحاديه تعميرکاران خودروي تهران تصريح کرد: مراحل دريافت کد شناسه هنوز براي صنف فروشندگان لوازم يدکي و تعميرکاران ناآشناست کسي هم در اين رابطه اطلاع رساني لازم را انجام نمي دهد.

طرح برخورد با عرضه لوازم يدکي قاچاق و تقلبي خودرو و جمع آوري آنها از بازار ۱۵ فروردين اجرايي شده است. بر اساس اين طرح، در مرحله اول بايد باتري و کمک فنر تقلبي خودرو از بازار جمع آوري شود.

اين طرح که به موجب پيشگيري از قاچاق کالا و از سوي وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرايي مي شود، اکنون وارد فاز دوم شده است و به موجب آن ۵۳ قلم کالايي نيز بايد داراي شناسه و کد رهگيري شوند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *