تیموری گفت: باید هزینه‌های خرید را کاهش دهیم. در همین راستا سایپا سال گذشته ۲۵۰۰میلیارد تومان، بدون تغییر منبع کاهش خرید داشته است.

 

این مقام مسوول با اشاره به مساله کیفیت نیز گفت: خودرویی مثل شاهین که روی پلتفرم یاریس توسط یک شرکت خارجی با هزینه سایپا طراحی شده، تبدیل به خودرویی مرده در داخل شده بود؛ امروز اما شاهین از مردگی درآمده، استقبال عمومی از آن بیشتر شده و مردم به خاطر بی‌کیفیتی آن به نمایندگی‌ها مراجعه نمی‌کنند.

 

مدیرعامل سایپا با بیان اینکه تولید روزانه سایپا به ۲۲۲۲ دستگاه رسیده، با اشاره به تهدیدات خارجی و موانع داخلی تولید، تصریح کرد: نفوذ برخی کمپانی‌های خارجی در برخی ارکان‌ها به قدری زیاد است که هر روز شرکت‌های داخلی را زمینگیر می‌کنند تا وارد اقتصاد جهانی نشوند.

 

به گفته این مقام مسوول، درحال‌حاضر هر دستگاه خودروی شاهین ۱۱‌هزار دلار درب کارخانه به روسیه فروخته و در بازار نیز ۱۹‌هزار دلار عرضه می‌شود.

 

همچنین خودروی کوئیک به ونزوئلا ۷۰۰۰دلار در درب کارخانه فروخته می‌شود و ۳۰۰۰دلار به خاطر حمل‌و‌نقل و ۴۰۰۰دلار نیز از سوی گمرک دولت ونزوئلا دریافت می‌شود و در نهایت این خودرو به قیمت ۱۵هزار و ۲۰۰دلار در بازار ونزوئلا عرضه می‌شود.