قطعات خودرو

گره نوسازی تاکسی‌های درون‌شهری سمنان کی باز می‌شود؟

به گزارش قطعات خودرو به نقل از تسنیم از سمنان، نوسازی ناوگان‌های حمل‌ونقل درون‌شهری در استان سمنان موضوعی است که گویا اکنون در دستور کار مسئولان ارشد استان سمنان قرارگرفته است؛ اما برخی شهروندان از کندی سرعت اجرای این طرح در استان سمنان گلایه دارند.

 

یک شهروند سمنانی گفت: بهمن‌ماه سال گذشته در سامانه ثبت‌نام کردم و قرار بود سه‌ماهه تاکسی‌های جدید را تحویل بدهند اما الآن 9 ماه از سال جدید هم گذشته و ما همچنان منتظر تحویل تاکسی‌های نو هستیم و وام گرفتم و توانستم در این طرح ثبت‌نام کنم و اکنون با توجه به تأخیر پیش‌آمده به لحاظ معیشتی خودم و خانواده‌ام با مشکلات فراوانی مواجه شده‌ایم.

 

او افزود: از مسئولان امر خواهشمندیم نسبت به رفع این مشکل هر چه سریع‌تر اقدام کنند و مشکلات ما را حل کنند.

 

اما باید دید چه برنامه و اقدامات و پیگیری‌هایی در این زمینه تا کنون انجام شده است و آیا زمان دقیق تحویل تاکسی‌های نوسازی شده ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری استان سمنان مشخص‌شده است یا خیر؟

 

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان درباره زمان تحویل تاکسی‌های جدید در طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری این استان اظهار داشت: در استان سمنان 2 هزار و 603 ناوگان درون‌شهری وجود دارد که از این تعداد هزار و 473 دستگاه آن فرسوده است.

 

وی با اشاره به اینکه از سال 99 تا کنون 132 دستگاه جدید به ناوگان تاکسیرانی اضافه‌شده است بیان کرد: سامانه‌ای که به‌منظور نوسازی ناوگان‌های درون‌شهری طراحی‌شده است ملی است و استانی نیست.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اینکه 14 تاکسی یا 14 دستگاه در این سامانه در حال حاضر ثبت‌نام‌شده است که هنوز تحویل داده نشده است گفت: در سمنان در سامانه 15 مورد ثبت‌نام انجام شده که تا کنون 10 مورد آن تحویل داده‌شده است، در شاهرود 6 دستگاه ثبت‌نام‌شده که 2 دستگاه تحویل داده‌شده است و در دامغان 8 دستگاه ثبت‌نام‌شده است که سه دستگاه آن تحویل داده‌شده است و در مجموع از کل این موارد ثبت‌نام‌شده 14 دستگاه باقی‌مانده است.

 

حمیدی گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده تحویل 14 دستگاه باقی‌مانده نیز تا پایان آبان ماه انجام خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: سامانه ثبت‌نام نوسازی ناوگان حمل‌ونقل درون‌شهری حدود 8 ماه است که بسته است که دلایل آن می‌تواند تغییرات قیمت و احتمالاً تغییر خودرو از تاکسی به سمند باشد.

 

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تأخیر پیش‌آمده در تحویل تاکسی‌های جدید آیا فردی که ثبت‌نام کرده باید مابه‌التفاوت قیمت را پرداخت کند یا خیر گفت: تعهداتی که از ابتدای قرارداد صورت گرفته تغییری نمی‌کند؛ اما برای ثبت‌نامی‌های جدید تغییر قیمت قطعاً رخ خواهد داد.

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در مورد نوسازی اتوبوس‌ها نیز گفت: در کل استان سمنان 154 اتوبوس داریم که از این تعداد 14 دستگاه آن فرسوده است و شهرداری‌ها پیگیری نوسازی اتوبوس‌ها هستند اما به دلیل تغییرات قیمت و افزایش قیمت‌های ایجادشده شهرداری‌ها توان خرید ندارند اما با جدیت پیگیر این موضوع هستند به‌ویژه در دو کلان‌شهر استان سمنان و شاهرود این موضوع در دستور کار شهرداری‌های این مناطق قرار دارد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است