قطعات خودرو

7 راز موفقیت در عرصه فروش اینترنتی

در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا حداقل یک بار از خرید اینترنتی استفاده کردند. اما روی سخن این نوشتار با خریداران نیست. اگر صاحب کسب‌وکار هستید، به نظرتان می‌توان دست روی دست گذاشت و به روش‌های سنتی برای فروش محصولات اکتفا نمود؟ برای اینکه بتوانید تصمیم درستی بگیرید، با ما همراه باشید تا مروری بر مهم‌ترین فواید راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی داشته باشیم.

۷مزیت اساسی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

۱. کاهش هزینه‌های عملیاتی

به‌طور کلی هزینه‌های نگهداری یک فروشگاه اینترنتی در مقایسه با فروشگاه فیزیکی به مراتب پایین‌تر است. البته رقابت در فضای آنلاین هم هزینه‌های خاص خود را دارد: هزینه هاست و سرور، پشتیبانی، بازاریابی دیجیتال (مثلا از طریق کمپین‌های پیامکی)، پرداخت کمیسیون به‌ازای هر فروش و علاوه بر این‌ها، ممکن است شما بخواهید فعالیت‌هایی مانند گرافیک، تولید محتوا، برندسازی و … را نیز پس از طراحی سایت فروشگاهی با ویترین، برای موفقیت بیشتر انجام دهید که طبیعتاً هزینه‌های بیشتری خواهد داشت. با همه این اوصاف، این هزینه‌ها معمولا در مقایسه با هزینه‌های یک فروشگاه فیزیکی پایین‌تر هستند.

۲. حذف محدودیت مکانی

تا وقتی به یک سایت‌ساز حرفه‌ای مراجعه نکنید و بخواهید به روش سنتی به کسب‌وکار خود ادامه دهید، فروش شما به یک محدوده جغرافیایی مشخص محدود خواهد بود. هر قدر محصول باکیفیتی داشته باشید و برای جلب مشتریان تبلیغات زیادی کنید، باز در بهترین حالت خواهید توانست فقط مشتریان نزدیک به فروشگاه خود را جلب نمایید. در مقابل، کسب‌وکار‌هایی که از طراحی سایت فروشگاهی بهره گرفته‌اند، می‌توانند محصولات خود را به آسانی به مناطق، شهر‌ها و حتی کشور‌های دیگر بفروشند!

۳-حذف محدودیت زمانی

طراحی سایت فروشگاهی به شما این امکان را می‌دهد که سامانه سفارش‌گیری آنلاین خود را به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته فعال نگه دارید (و هر ساعتی بنا بر نیازتان، آن را غیرفعال نمایید). این کار باعث می‌شود مشتریان شما هر موقع برایشان مناسب‌تر است، سفارش خود را ثبت نمایند و محدود به زمان خاصی نباشند.

۴-افزودن محصولات یا ارائه تخفیف با کمترین زحمت

نکته بسیار مهم دیگر این است که شما برای به‌روزرسانی فروشگاه اینترنتی خود نیاز به زحمت آن‌چنانی ندارید. کار‌هایی مانند افزودن محصولات، تغییر در نحوه نمایش و چیدمان، یا ارائه تخفیف‌های فصلی، به‌سادگی و با چند کلیک ساده قابل انجام هستند.

این را با یک فروشگاه فیزیکی مقایسه کنید که برای ارائه محصولات جدید باید از مدتی قبل برنامه‌ریزی کنید، چیدمان فروشگاه را تغییر دهید و برای ارائه تخفیف، قیمت‌های جدید را روی محصولات چاپ کنید.

۵-دسترسی به ابزار‌های تحلیلی

از هر سایت‌سازی که برای طراحی سایت فروشگاهی خود استفاده کنید، احتمالا اطلاعات مفیدی در مورد رفتار کاربران سایت خود در اختیار شما قرار می‌گیرد از جمله:

– در چه ساعت‌هایی از شبانه‌روز، مشتریان بیشتری داشته‌اید؟

– مشتریان، بیشتر از چه کانال‌هایی وارد سایت شما شده‌اند؟ (جستجوی گوگل، لینک شبکه‌های اجتماعی، …)

– در چه شهر‌ها و مناطقی محبوبیت بیشتری دارید؟

– کدام محصولات و صفحات سایت شما بازدید بیشتری دارند؟

– و اطلاعات متنوع دیگر!

۶-تقریبا هر چیزی را می‌توان آنلاین فروخت!

فرقی نمی‌کند محصول شما چیست و مشتریان شما کجا هستند؛ می‌توانید آنلاین بفروشید. از غذا و نوشیدنی گرفته، تا کتاب و لوازم دیجیتال و قطعات مختلف ماشین‌آلات و خودرو، آرایشی، بهداشتی. حتی خدماتی از قبیل مشاوره و نوبت‌دهی را نیز می‌توان به مشتریان آنلاین عرضه نمود. البته بدیهی است که شما معمولا باید چنین خدماتی را به صورت حضوری ارائه دهید اما برای معرفی خود به مشتریان، از امکانات فضای آنلاین غافل نشوید.

۷-محصول خاص و بکری دارید؟ خیلی عالی!

اگر محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید، به نوعی خاص و غیرمتعارف است، استفاده از طراحی سایت فروشگاهی احتمالا بهترین گزینه برای موفقیت کسب‌وکار شماست! وقتی مردم به دنبال چیزی هستند که کمیاب‌تر و خاص‌تر است، احتمال اینکه برای یافتن آن به جستجو در اینترنت متوسل شوند، بسیار زیاد است. از آنجا که بعید است فروشندگان زیادی برای این محصول وجود داشته باشند، هر فروشنده‌ای که نامش در نتایج جستجو بیاید، شانس بالایی برای جذب آن مشتری خواهد داشت.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است