قطعات خودرو

CATL فناوری تعویض باتری خودروی برقی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، تامین‌کننده باتری چینی کانتمپرری امپرکس تکنالوجی (CATL) از طریق برند جدید خود با نام EVOGO وارد دنیای تعویض باتری خودروی برقی خواهد شد. به گزارش carscoops، شرکت CATL باتری خودروی الکتریکی تعدادی از خودروسازان مختلف از جمله تسلا، فولکس‌واگن، فیسکر و نیو (NIO) را تامین می‌کند. هم‌اکنون شرکت نیو سرویس تعویض باتری بزرگی در چین دارد که اکنون در اروپا نیز در حال گسترش است.

ساختمان CATL فناوری تعویض باتری خودروی الکتریکی

در حالی که برخی از جزئیات درباره برنامه‌های تعویض باتری CATL مشخص نیست، این شرکت اخیراً قرارداد مشارکتی با استان گوئیژو در جنوب غربی چین برای ایجاد شبکه‌ای از ایستگاه‌های تعویض باتری امضا کرد. از طریق این مشارکت، CATL ایستگاه‌های تعویض باتری را برای خودروهای الکتریکی می‌سازد و در عین حال به دنبال ارتقای توسعه کل صنعت خودروی الکتریکی است.

نیو در سال‌های اخیر خود را به عنوان پیشرو در فناوری‌های تعویض باتری معرفی کرده است. از ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، بیش از ۷۵۰ ایستگاه تعویض باتری در سراسر چین کار می‌کرد و این شرکت اخیراً تعداد انگشت‌شماری را در نروژ افتتاح کرد. شرکت نیو قصد دارد این سرویس را به آلمان گسترش دهد و با توجه به این‌که جاه‌طلبی‌هایی برای ورود به بازار آمریکای شمالی دارد، کاملاً ممکن است که ایالات متحده و کانادا نیز در سال‌های آینده شاهد ظهور برخی از ایستگاه‌های مبادله باتری خودروی برقی باشند. نیو همچنین در کنار شل برای ایجاد شبکه‌ای از ایستگاه‌های مبادله با نام تجاری مشترک کار می‌کند.

شرکت CATL فناوری تعویض باتری خودروی الکتریکی evogo

جیلی نیز سرمایه‌گذاری زیادی روی این فناوری می‌کند. در اکتبر ۲۰۲۱، مسئولان جیلی اعلام کردند که قصد دارند تا سال ۲۰۲۵ حدود ۵۰۰۰ ایستگاه تعویض باتری در سراسر چین ایجاد کنند. تنها ۵۹ ثانیه طول می‌کشد تا ایستگاه‌های این شرکت یک باتری خالی را با باتری کاملا شارژ شده جایگزین کنند و پرداخت‌ها به صورت خودکار انجام می‌شود؛ به این معنی که رانندگان حتی مجبور نخواهند شد وسیله نقلیه خود را ترک کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *