جستجو

رسانه اختصاصی صنایع و صنوف خودرویی

رسانه اهل فن

خودروسازان در حذف قرعه‌کشی خودرو به دنبال صید ماهی از آب گل آلود هستند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خبرگزاری خانه ملت– سرویس اقتصادی؛ اواخر دی ماه سال گذشته بود که وزیر صمت صحبت از حذف قرعه‌کشی خودرو کرد، فرآیندی که با وجود محدودیت تعداد خودروها هر باره بیش از یک میلیون نفر در آن ثبت‌نام می‌کنند که اگر فرد خوش‌شانس باشد، با برنده شدن در این قرعه‌کشی خودروسازان یک شبه سود هنگفتی به دست می‌آورد و اگر شانس با وی یار نباشد از برنده شدن در این لاتاری جا می‌ماند.

این وضعیت موجب شد که برنامه ریزی‌ها به سمت و سوی حذف قرعه کشی خودرو رود اما نکته جالب در روند حذف قرعه‌کشی، اظهارات سخنگوی ایران خودرو درباره شروط این شرکت برای تحقق این مهم دستوری است.

سخنگوی گروه صنعتی ایران خودرو افزایش عرضه خودرو و حذف قیمت‌گذاری دستوری را لازمه توقف قرعه‌کشی می‌داند حال آنکه دلیل اصلی استقبال مردم از قرعه‌کشی، تفاوت قیمت خودرو در بازار و خودروسازان است و حذف قیمت‌گذاری دستوری مزیت شرکت در قرعه‌کشی را به خودی خود حذف می‌کند، سیدجواد حسینی کیا  درباره این شروط در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت می‌گوید حذف قرعه‌کشی خودرو تنها با افزایش تولید شدنی است و طرح شروطی مانند ضرورت حذف قیمت‌گذاری دستوری محلی از اعراب ندارد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: حذف قیمت‌گذاری دستوری به معنای فروش خودرو با نرخ آزاد است در این شرایط مردم نیازی به ثبت‌نام در قرعه‌کشی ندارند و خودروسازان نیز نمی‌توانند منتی بر مردم داشته باشند.

وی با بیان اینکه با حذف قرعه‌کشی، باید با قیمت کارخانه به بازار عرضه شود، اضافه کرد: اگر خودروی تولیدی به جای پارکینگ، در بازار عرضه شود و تیراژ تولید افزایش یابد، قرعه‌کشی حذف می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اظهارات سخنگوی ایران خودرو مبنی بر ضرورت حذف قیمت‌گذاری دستوری برای توقف قرعه کشی، تصریح کرد: خودروسازان در جریان حذف قرعه‌کشی به دنبال گرفتن ماهی از آب گل آلود هستند تا قیمت ماشین را دوباره افزایش دهند که در شرایط انحصاری بازار و باکیفیت کنونی خودروها این امر توجیهی ندارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مشابه

آخرین اخبار