قطعات خودرو

سید جواد ارجمندی: از قوانین مالیاتی آگاه شوید و با اتحادیه مشورت کنید

مسئول دفتر امور مالیاتی اتحادیه ضمن تاکید بر اهمیت آگاهی اعضای صنف از قوانین مالیاتی می‌گوید: در کمیسیون مالیاتی و هیئت حل اختلاف یک نفر نماینده از سوی اتحادیه حضور دارد. وظیفه این نماینده پشتیبانی و حمایت از حقوق به حق اعضای صنف است. مشروط به این‌که قبل از جلسه دادرسی با نماینده ارتباط برقرار شود و نماینده در جریان چند و چون پرونده قرار گیرد تا بتواند از پرونده دفاع کند.

 

 

بیشتر بخوانید: اعضای اتحادیه لوازم یدکی، عوارض پسماند خود را پرداخت نکنند

 

به گزارش قطعات خودرو، سید جواد ارجمندی، نماینده اتحادیه در سازمان امور مالیاتی و مسئول دفتر امور مالیاتی اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران با اشاره به آگاهی نداشتن اعضای اتحادیه از قوانین و مطالعه نکردن کتاب قانون بیان کرد: این اطلاع نداشتن موجب به وجود آمدن مشکلات عدیده‌ای در زمینه کسب و کار و امور مربوط به دارایی و بیمه برای اعضا شده است.

 

بیشتر بخوانید: اصناف؛ بازوی توانمند دولت‌ها در ۴ دهه بوده‌اند

 

 

راهنمایی افراد آگاه را جدی بگیرید!

 

 

او که در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان و به دعوت حاضرین جهت توضیح درباره امور مالیاتی به این جلسه دعوت شده بود، عنوان کرد: بسیاری از اعضای صنف لوازم یدکی خودرو به راهنمایی افراد آگاه توجه زیادی نمی‌کنند و در اکثر موارد صحبت دوست و آشنایان و همکاران خود را قبول و به آن عمل می‌کنند. به همین دلیل در زمان اظهار مالیات خود با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند و از ما کمک می‌خواهند.

 

 

ارجمندی با اشاره به اینکه اتحادیه لوازم یدکی خودرو برای آگاهی و کمک به اعضا در خدمت شما هستند، افزود: اعضای صنف در صورت آگاهی به قوانی، از حق خود دفاع کرده و حقوقشان پایمال نخواهد شد. اطلاعات و اخبار و گزیده قوانین به‌صورت پیامک برای اعضای اتحادیه لوازم یدکی خودرو فرستاده مي‌شود و در سایت اتحادیه نيز قرار می‌گیرد. همچنين در کانال تلگرام اتحادیه در دسترس اعضای صنف است که متاسفانه اکثر اعضا هیچ‌کدام را مطالعه نمی‌کنند.

 

 

 

اپراتورهای کافی نت، اطلاعی از قوانین ندارند!

 

 

نماینده اتحادیه در سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در محل اتحادیه لوازم یدکی خودرو کارشناسان خبره دارایی هستند که اعضا می‌توانند از اطلاعات و راهنمایی‌های‌شان بهره‌مند شوند. وکیل داریم که می‌توانند قوانین را از او بپرسند و از حق خود دفاع کنند، ‌کارشناس بیمه داریم که اعضا می‌توانند قبل از به‌وجود آمدن مشکل، از ایشان راهنمایی بخواهند. ولی متاسفانه اعضای صنف تا به مشکل برنخورند، از وجود این افراد آگاه استفاده نمی‌کنند و گاهي بعضی از مشکلات‌شان چون خودشان در اداره‌های مربوطه آن را اظهار کردند و خود اظهاری تلقی می‌شود، قابل برطرف شدن نيست.

 

 

وی با تاکید بر اینکه تنها اتحادیه‌ای که دفتر امور مالیاتی دارد، ‌اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو است، اظهار کرد: بيشتر اعضا بر این باور هستند که این دفتر مربوط به اداره دارایی است. بنابراين برای انجام امور به کافی‌نت‌ها مراجعه می‌کنند. در بیشتر موارد چون اپراتورها در کافی‌نت اطلاعی از قوانین ندارند، اطلاعات پرونده مالیاتی‌شان و کد اقتصادی و بسیاری از موارد دیگر اشتباه ثبت می‌شود و به دردسر می‌افتند. سپس به دفتر امور مالیاتی اتحادیه برای اصلاح اطلاعات مراجعه می‌کنند. این مراجعه نكردن اعضای اتحاديه باعث به‌وجود آمدن مشکلات بسیاری برای‌شان می‌شود.

 

 

 

با نماینده امور مالیاتی مشورت کنید

 

 

مسئول دفتر امور مالیاتی اتحادیه تاکید کرد: در کمیسیون مالیاتی و هیئت حل اختلاف یک نفر نماینده از سوی اتحادیه حضور دارد. وظیفه این نماینده پشتیبانی و حمایت از حقوق به حق اعضای صنف است. مشروط به این‌که قبل از جلسه دادرسی با نماینده ارتباط برقرار شود و نماینده در جریان چند و چون پرونده قرار گیرد تا بتواند از پرونده دفاع کند. بعضی از اعضا بدون این‌که نماینده خود را بشناسند یا نماینده ایشان را بشناسد، در جلسه حضور مي‌يابند و توقع دارند که نماینده اتحادیه بیشتر از آنچه در پرونده از طرف ممیزها درج شده است، آگاهی داشته باشد. بعد گله‌مند می‌شوند که نماینده اتحادیه هیچ کاری برای من انجام نداد!

 

 

سید جواد ارجمندی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به اینکه هر شخصی باید ابتدا از خودش شروع کند تا جامعه رو به سلامت برود، گفت: ناآگاهی مردم نسبت به قوانین باعث به‌وجود آمدن مشکلات فراوانی برای آن‌ها می‌شود. پس اگر اعضای صنف درباره موضوعی اطلاع کافی ندارند، بهتر است از نظرات کارشناسان خبره‌ای که در اتحادیه هستند، استفاده کنند.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *