قطعات خودرو

غلامحسین حمزه: اعضای اتحادیه لوازم یدکی، عوارض پسماند خود را پرداخت نکنند / تولیدکنندگان قطعات خودرو به اتحادیه پیوستند

نائب رئیس دوم اتحادیه لوازم یدکی خودرو بیان کرد: از چند روز آینده کلیه قطعه‌سازان باید از اتحادیه لوازم یدکی جواز بگیرند و اتحادیه لوازم یدکی به بزرگ‌ترین اتحادیه‌ها تبدیل خواهد شد. این موضوع هم به نفع ما و هم به نفع تولیدکنندگان قطعه خواهد بود. یکی از دلایل درخواست پیوستن تولیدکنندگان قطعات به اتحادیه، راحت‌تر شدن اجرای شناسه کالا و همکاری با آنها خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: تابلوی اتحادیه لوازم یدکی تغییر می‌کند؟

 

به گزارش قطعات خودرو، غلامحسین حمزه در همایش گروه نواندیشان و پیش‌کسوتان در ابتدای صحبت‌های خود با اشاره به عوارض پسماند شهرداری بیان کرد: اعضای صنف عوارض پسماند شهرداری را نپردازند. اتحادیه با شهرداری به نتایج خوبی رسیده و به زودی اطلاعات دقیق آن را اعلام خواهیم کرد. شهرداری تا کنون قبول کرده 50 درصد عوارض پسماند را تخفیف بدهد و من که از طرف اتحادیه مسئل این کار هستم به دنبال آن هستم که میزان تخفیف را بالاتر ببرم و امیدوارم این اتفاق هم رخ بدهد.

 

 

بیشتر بخوانید: نسبت به انتخابات بی‌تفاوت نباشیم

 

نائب رئیس دوم اتحادیه ادامه داد: با جلسات مختلفی که داشتیم خواستار آن شدیم که تولیدکنندگان قطعات خودرو نیز به اتحادیه ما بپیوندند و به تازگی به تصویب هم رسیده است. از چند روز آینده کلیه قطعه‌سازان باید از اتحادیه لوازم یدکی جواز بگیرند و اتحادیه لوازم یدکی به بزرگ‌ترین اتحادیه‌ها تبدیل خواهد شد. این موضوع هم به نفع ما و هم به نفع تولیدکنندگان خواهد بود. یکی از دلایل درخواست پیوستن تولیدکنندگان قطعات به اتحادیه، راحت‌تر شدن اجرای شناسه کالا و همکاری با آنها خواهد بود.

 

 

به گفته حمزه با اجرایی شدن طرح شناسه کالا و حضور بازرسان به کسبه، اتحادیه بلافاصله با جلسات مختلف جلوی آن را گرفت و نگذاشت آرامش بازار بهم بریزد اما حتما باید برای اجرای آن فکری اساسی کرد و این مهم نیاز به همراهی اعضا با اتحادیه دارد.

 

 

وی با بیان اینکه اتحادیه در طول این سال‌ها اقدامات زیادی برای اعضا برداشته و در زمینه اطلاع‌رسانی به اعضا ضعیف عمل کرده‌ایم، اظهار کرد: با وجود گرفتاری‌ها و جلسات زیادی که در اتحادیه و وزارتخانه‌های مختلف داریم، هر زمان فرصت کردم با اعضای صنف گفتگو داشتم و چراغ خاموش در پاساژها هم رفته‌ام.

 

برای رفع خطاها باید اشتباهات گذشته مطرح شود

 

 

او اضافه کرد: تا چند روز دیگر هیئت مدیره جدید انتخاب و در سر کار خود حاضر خواهند شد و ما هم از خدمت شما مرخص خواهیم شد اما هر زمان به وجود ما نیاز باشد با کمال میل در خدمت اتحادیه خواهیم بود. در این سال‌ها به نوبه خودم نه تنها کم‌کاری نداشتم که پُرکاری هم کردم و در حال حاضر عذاب وجدانی بابت عمل نکردن به وظایفم ندارم. منتی بر شما ندارم و باید بیش از اینها برای شما کار می‌کردم.

 

 

غلامحسین حمزه ضمن تاکید بر اهمیت هیئت مدیره‌ای همدل عنوان کرد: به نظر شخص من اتحادیه در چند سال اخیر آنطور که باید همدل نبودند و برخی از مخالفت‌ها انجام کارها را تا به امروز به تعویق انداخت، از جمله ساخت ساختمانی جدید برای اتحادیه که زمین و نقشه آن آماده بود، اما در نهایت انجام نشد. شاید من هم در این زمینه‌ها مقصر بوده‌ام اما در کنار اقداماتی که انجام داده‌ایم باید به کمبود و اشتباهات هم توجه داشته باشیم تا هیئت مدیره آتی خطای کمتری داشته باشد.

 

تعاونی نواندیشان و صنعت پویا؛ گامی برای رفع مشکلات اعضا

 

 

نائب رئیس دوم اتحادیه با اشاره به تشکیل تعاونی نواندیشان صنعت پویا در رفع مشکلات اعضای صنف، تصریح کرد: با حضور خود در این دوره از انتخابات و رأی به افراد توانمند و صاحب اندیشه، به رشد اتحادیه کمک کنیم. ما در تعاونی نواندیشان صنعت پویا در خدمت شما خواهیم بود و خوشبختانه میزان استقبال اعضا از آن بسیار خوب بوده و با تعداد اعضای بالاتر، اتحادیه لوازم یدکی نیز قدرتمندتر خواهد شد. اتحادیه لوازم یدکی خودرو به دلیل قانون نظام صنفی دست و پای بسته‌ای دارد اما تعاونی می‌تواند خارج از قانون نظام صنفی کمک اتحادیه باشد. در حقیقت اتحادیه در مواردی که قانوناً نمی‌تواند حرف خود را بزند از طریق تعاونی می‌تواند عمل کند. بر همین اساس توان و قدرت اتحادیه و تعداد نفرات بالای آن بسیار مهم و اساسی است.

 

 

غلامحسین حمزه با اشاره به اینکه تولیدکنندگان لوازم یدکی خودرو نیز می‌توانند جزو تعاونی نواندیشان صنعت پویا باشند، تاکید کرد: تولید برای همه کشورها از جمله ایران نیز بسیار مهم است و باید به سمت تولید هرچه بیشتر و با کیفیت‌تر برویم. یکی از راهکاری اساسی برای تولید در بخش خصوصی، تعاونی و حمایت آنها از فروشندگان و تولیدکنندگان است. تعاونی با افتخار از تولیدکنندگان صنف حمایت خواهد کرد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *