قطعات خودرو

نورالدین مهری: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» نقطه آغاز مهمی برای همگرایی صنوف و صنایع خودرویی است

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره با اشاره به اینکه برای اولین‌بار اتحادیه‌های همگن خودرویی، انجمن‌های صنفی و انحمن خدمات پس از فروش در نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» همکاری خواهند داشت بیان کرد: ما باید جلسات متمادی برگزار کنیم و از نظرات همدیگر استفاده کنیم. نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» برای همگرایی صنوف و صنایع خودروی نقطه آغاز مهمی است. تجربه نشان داده تکروی و پراکندگی حاصلی جز شکست ندارد.

 

 

نورالدین مهری، رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره تهران در گفتگو با خبرنگار قطعات خودرو درباره برگزاری نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ در دوره‌های قبلی و در زمان ریاست علی اکبر بخشی اتفاق افتاده و مثمرثمر هم بوده است. خوشبختانه برای اولین بار در ایران اتحادیه‌های همگن خودرویی با همکاری انجمن‌های خودرویی و انجمن خدمات پس از فروش قرار است نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» را برگزار کنند و با حضور خود کمک شایانی به پربارتر شدن نمایشگاه خواهند کرد.

 

بیشتر بخوانید: نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» فرصتی برای همگرایی همه تشکل‌های مرتبط با قطعات خودرو

 

وی ادامه داد: اتحادیه‌ها نقش بسیار موثری در اقتصاد ایران ایفا می‌کنند اما آنچنان که باید به تاثیر آنها توجه نشده است. نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» در پی همگرایی صنوف خودرویی و صنایع خودرویی، اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی است و این مهم اتفاق بسیار خوبی برای قدرت گرفتن هرچه بیشتر اتحادیه‌ها است که با حمایت همه‌جانبه همه روسای اتحادیه‌ها و اعضا محقق خواهد شد. اگر در پی اتحادیه‌های قوی هستیم باید پشت هم باشیم و به همدیگر کمک کنیم.

 

 

 

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره درباره جایگاه اتحادیه‌ها تاکید کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته حداقل در بخش خودرویی که بخشی از آن پیچ و مهره است، حق اصناف نادیده گرفته شده است و اتاق اصناف تهران، اتاق اصناف ایران و وزرات صمت توجهی به این صنوف نداشته‌اند. صنعت خودرو ملی است و صنوف در این صنعت می‌توانند کمک زیادی بکنند اما بها ندادن به صنوف این صنعت را با مشکل مواجه کرده است.

 

 

این مقام صنفی تصریح کرد: فکر می‌کنم در حال حاضر نزدیک 15 اتحادیه همگن خودرویی داریم و اگر همه ما حرف و نظر واحدی داشته باشیم قطع به یقین برای رسیدن به اهداف و رفع مشکلات موفق‌تر عمل خواهیم کرد اما متاسفانه در سال‌ها پراکنده شده‌ایم. ما باید جلسات متمادی برگزار کنیم و از نظرات همدیگر استفاده کنیم. نمایشگاه «اتومکانیک سپاس» برای همگرایی صنوف و صنایع خودروی نقطه آغاز مهمی است. تجربه نشان داده تکروی و پراکندگی حاصلی جز شکست ندارد.

 

 

نورالدین مهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه پیچ و مهره یک کالای واسطه مصرفی است، اظهار کرد: اهمیت پیچ و مهره به قدری است که اگر نباشد صنعتی نداریم. چراکه برای اتصال هر کالایی به ویژه در حوزه صنعت از پیچ و مهره استفاده می‌شود. در حال حاضر ما ارائه‌کننده ۷۰۰۰ نوعی پیچ و مهره در بازار ایران  هستیم.  در گذشته ۳۰ درصد نیاز کشور از طریق تولید داخل تامین می‌شد اما در سال‌های اخیر تولید داخل تقویت شده و ۵۰ درصد نیاز در کشور تامین می‌شود.

 

 

ممنوعیت ثبت سفارش بدون کارشناسی

 

 

رئیس اتحادیه فروشندگان پیچ و مهره در ادامه با اشاره به مشکلاتی که در زمینه واردات وجود دارد، تصریح کرد: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت بدون کسب اطلاع از اتحادیه که کارشناسان این حوزه هستند، به دلیل تولید مشابه داخلی، ثبت سفارش پیچ و مهره را به شدت محدود کردند. اما باید با ما مشورت می‌کردند تا محصولاتی که در داخل تولید نمی‌شود اجازه واردات داشته باشد.

 

 

او افزود: ثبت سفارش پیچ و مهره به سختی و  در بیشتر موارد با کارهایی که نباید انجام شود مانند زیر میزی محقق می‌شود. این در حالی است که در همه دنیا از کارشناسان در این باره استعلام گرفته می‌شود. این مسئله باعث افزایش قیمت پیچ و مهره نیز شده که یکی از دلایل آن همین عدم ارائه خدمات از سوی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت است.

 

 

وی عنوان کرد: 42 سال در این حوزه فعالیت کرده‌ام و از کمک و کیف پیچ و مهره در کشور اطلاع خوبی دارم اما در تمام این سال‌‎ها هیچ مدیر و مسئولی از وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره مشکلات صنف ما نظری از ما نخواسته است. بسیاری از طرح‌هایی که تصویب می‌شوند بدون نظرات کارشناسان صرت می‌گیرد و طبیعی است این تصمیم‌گیری‌ها مشکلات گسترده‌ای را برای عده‌ زیادی ایجاد خواهد کرد. اگر قرار است طرحی اجرا شود در همه مراحل باید متخصصان آگاه همان حوزه تاثیرگذار باشند و همه جوانب اجرای یک طرح را بررسی کنند.

 

بیشتر بخوانیدنمایشگاه «اتومکانیک سپاس» به نفع اصناف و مصرف‌کننده نهایی است

 

 

نوالدین مهری همچنین درباره بحث مالیاتی اصناف توضیح داد: مالیات بسیاری از اعضای ما افزایش نجومی داشته و مبنای محاسبه آن از ریشه اشتباه است. افراد زیادی از هم‌صنفان ما به دلیل همین افزایش مالیات در صدد بستن مغازه‌های خود هستند. همه صنوف از این اتفاق ناراضی هستند و باید برای آن فکری اساسی کرد. اگر قرار است مبنای محاسبه مالیات، تراکنش‌ها باشد باید بستر آن ایجاد و فرهنگ سازی صورت بگیرد و نمی‌توان یک شبه بر این مبنا عمل کرد. اگر خاطرتان باشد بسیاری از مردم کمربند ایمنی خودرو را نمی‌بستند و 4 سال زمان برد تا فرهنگ بستن کمریند جا بیفتد و الان همه کمربند ایمنی را می‌بندند.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است