قطعات خودرو

6 توصیه مهم حجت الاسلام والمسلمین مرسلی به هیات مدیره جدید اتحادیه/ اتحادیه باید نماد اخلاق، دیانت و فرهنگ باشد

حجت الاسلام والمسلمین مرسلی در جلسه‌ای با اشاره به اینکه اتحادیه باید نماد اخلاق، دیانت و فرهنگ باشد بیان کرد: مسجد اکباتان یک ریال مساعدت مالی از اتحادیه ندارد و تنها چیزی که توقع داریم حفظ حقوق اعضای صنف و رفتار درست با مردم و کارگشایی برای گرفتاران صنف است.

 

بیشتر بخوانید: بلوغ فرهنگی صنف و نگاهی به دلایل رای‌آوری نامزدها

 

 

به گزارش قطعات خودرو، حجت الاسلام و المسلمین مرسلی امام جماعت مسجد اکباتان در جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره فعلی و جدید اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران بیان کرد: یکی دو باری پیشنهاد کردم بزرگداشتی برای بزرگان صنف لوازم یدکی خودرو که در طول 4 دهه گذشته در مساجد، اتحادیه، زمان جبهه و جنگ و …. منشاء اثر بودند برگزار شود و یادنامه‌ای با عکس و خاطرات این عزیزان برای نسل آینده به یادگار بگذاریم. نسل آینده باید بدانند پیش‌کسوتان صنف چه کسانی بودند و چقدر زحمت کشیده‌اند و امیدوارم این آرزو به زودی محقق شود.

 

 

بیشتر بخوانید: بزرگان و پیش‌کسوتان، هیات امنای صنف را تشکیل دهند 

 

وی افزود: من در طول این 42 سالی که در خدمت این صنف بودم شهادت می‌دهم وحدت، اتفاق، اتحاد، صفا و یگانگی همواره بوده و هرگز ندیده‌ام شخصی پشت سر کسی غیبت کند و همواره اعضای این صنف در عرصه مسائل خیریه پیشگام بوده است. حتی در زمان انتخابات نیز اعضای صنف رقابتی سالمی دارند و پس از اعلام نتیجه، برادری و دوستی آنها ادامه پیدا کرده است. این صنف در زمان جبهه و جنگ خدمات بسیار زیادی داشته که در زمان خودش اطلاع‌رسانی نشده اما بزرگان می‌دانند صنف لوازم یدکی چه خدمات ارزنده‌ای را ارائه داده است.

 

 

 

امام جماعت مسجد اکباتان درباره برخی خدمات اتحادیه لوازم یدکی خودرو عنوان کرد: تا امروز 56 مدرسه در نقاط محروم و حدود 10 بیمارستان کوچک و بزرگ به دست شما ساخته شده است. بیمارستان دارآباد که دخمه‌ای بیش نبود، 35 سال پیش توسط هیات امنای اتحادیه ساخته شد و امروز 1300 تخت دارد. در این بیمارستان همزمان و هر هفته پیوند کبد، پیوند هر دو ریه و پیوند قلب انجام می‌شود. کارهای زیادی توسط شما پیش از این و در حال حاضر در حال اجرا است که ذکر همه آنها در مجالی اندک امکان پذیر نیست. همه ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم و مراقب باشیم بذر دوگانگی و اختلاف در این صنف پاشیده نشود.

 

هر منصبی امانت است

 

حجت الاسلام والمسلمین مرسلی با اشاره به انتخابات اتحادیه لوازم یدکی خودرو بیان کرد: قبل از برگزاری دور دوم انتخابات نگران بودم مشارکت اعضا کم باشد و انتخابات به حد نصاب نرسد که خوشبختانه در روز برگزاری عده زیادی با وجود گرما و معطلی در صف رأی دهی شرکت کردند. مشارکت اعضا ارزشمند است و باید از همه تشکر کرد. تا امروز طرفدار گروه و دسته خاصی نبودم و دخالتی در برگزاری انتخابات نداشتم و آن کسانی را که مردم انتخاب کردند برای ما محترم هستند. از همه کسانی که تاکنون در اتحادیه بوده‌اند و وحدت آن را حفظ کرده‌اند تشکر می‌کنم و توصیه می‌کنم هیات مدیره جدید با وحدت و دوستی این رویه را ادامه بدهند و بار سنگین را به سلامت به مقصد برسانند. به همه منتخبین، برگزارکنندگان و اعضای صنف این موفقیت را تبریک می‌گویم.

 

 

 

ایشان اضافه کرد: حضرت امیر (ع) فرمودند: وَ إِنَّ عَمَلَكَ لَيْسَ لَكَ بِطُعْمَةٍ وَ لَكِنَّهُ فِي عُنُقِكَ أَمَانَةٌ وَ أَنْتَ مُسْتَرْعًى لِمَنْ فَوْقَكَ لَيْسَ لَكَ أَنْ تَفْتَاتَ فِي رَعِيَّةٍ وَ لَا تُخَاطِرَ إِلَّا بِوَثِيقَةٍ وَ فِي يَدَيْكَ مَالٌ مِنْ مَالِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَنْتَ مِنْ خُزَّانِهِ حَتَّى تُسَلِّمَهُ إِلَيَّ وَ لَعَلِّي أَلَّا أَكُونَ شَرَّ وُلَاتِكَ لَكَ وَ السَّلَامُ .( حكمرانى براى تو طعمه نيست، بلكه امانتى است بر عهده‌‏ات، و از تو خواسته‏‌اند دستور ما فوق خود را رعايت نمايى. تو را حقّى نيست كه در امور رعيت به دلخواهت رفتار كنى، و جز به اعتماد به فرمانى كه تو را می‌رسد به كار بزرگى دست بزنى. مالى از مال خداى بزرگ در اختيار توست، و تو از جمله خزانه‌‏داران او هستى تا آن را به من تحويل دهى. اميد است من از بدترين واليان براى تو نباشم، و السلام) به منصب رسیدن را نباید به عنوان طعمه و لقمه‌ای دانست که در جهت منافع شخصی از آن بهره ببریم بلکه امانتی است که بر عهده هر شخصی است که در منصبی قرار می‌گیرد.

 

6 توصیه مهم

 

حجت الاسلام والمسلمین مرسلی اظهار کرد: اعضای هیات مدیره جدید در وهله اول باید به فکر صنف خود باشند و مشکلات را به صورت تخصصی حل و فصل کنند و مشکلات را به گوش مسئولان برسانند. دوم آنکه در صنف گرفتار زیاد داریم و باید به فکر آنها باشید و سوم آنکه زمینی را برای خدمات ورزشی، درمانی، تفریحی و … صنف خریدیم و هیات مدیره جدید به فکر ساخت آن باشند. چهام آنکه احترام پیش‌کسوتان و گذشتگان را حفظ کنید و پنجم جلسات کاری بگذارید و از تجربیات گذشتگان بهره بگیرید و ششم کاری کنید همه اعضا خودشان را جزو اتحادیه بدانند و زمانی که برای رفع مشکل به اتحادیه مراجعه می‌کنند، مشکلاتشان حل شود و اتحادیه را خانه خود بدانند.

 

 

 

حجت الاسلام مرسلی با بیان اینکه امید داریم جلسات هیات مدیره قبلی و جدید با همان گرمی برگزار شود تاکید کرد: مسجد اکباتان توقع یک ریال مساعدت مالی از طرف اتحادیه را ندارد و تنها چیزی که توقع داریم حفظ حقوق اعضای صنف و رفتار درست با مردم و کارگشایی برای گرفتاران صنف است. اتحادیه باید نماد اخلاق، دیانت و فرهنگ باشد و اینها را در عمل نشان دهد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *