قطعات خودرو

آینده، فقط خودروهای برقی‌ -‌ خودران

خیال پردازانه می نمایاند که خودروهای آینده خودران، برقی با قابلت حرکت در غیر جاده های امروزی باشند اما خیلی زودتر از آنچه انتظارش را دارید اتفاق خواهد افتاد.
ورود شرکت های مثل اَپل به خودرو سازی و نوآوری های تسلا به ما می‌گوید دوران جدیدی آغاز شده است. موتورهای درون سوز به تاریخ خواهند پیوست.


خودرو یک خدمتگذار کوچک

خودروهای بزرگ، لوکس و سنگین وزن باید جای خود را به خودروهای کوچکتر با ظاهری متفاوت از خودروهایی که تا کنون دیده ایم اما پرقدرت با ده ها قابلیت خاص بدهند.
پیش درآمد این مسیر را بسیاری از شرکت‌ها شروع کرده اند. ما بعضی آن‌ها را خوب می شناسیم اما نه به عنوان خودروساز

یاماها

شرکت ژاپنی یاماها تاکنون انواعی از قوای محرکه یا برخی از قطعات خودرو را طراحی و عرضه کرده است.گرچه معمولا با شنیدن نام یاماها فقط موتورسیکلت یا پیانو به ذهن ما خطور کند، اما یاماها محصولات بیشماری دارد. به عنوان مثال، سرسیلندر برخی مدل‌های تویوتا و ولوو در این شرکت تولید می شود.
آنچه امروز شنیدنش حیرت آورتر است اخباری است که از این شرکت می‌رسد که در موتورهای برقی هم کار خیره‌کننده‌ای ارائه کرده است. به بیان دقیق‌تر، یاماها یک قوای محرکه برقی یک پارچه را با توان ۴۶۹ اسب بخار ارائه کرده است. گفتن ۴۶۹ اسب بخار در لفظ شاید عدد کوچکی به نظر بیاید اما در عرصه موتور خودروهای برقی، رقم بسیار خیره‌کننده‌ای است. خیلی از خودروسازان دنیا با موتورهای بنزینی و به کمک چند موتور برقی به چنین توانی نزدیک می‌شوند. اما شاید مهم‌تر از این توان بسیار بالا، اندازه و حجم و شکل ترکیبی قطعات این موتور یکپارچه است. یاماها موفق شده است تمامی قطعات مکانیکی و برقی را در فضایی بسیار فشرده کنار هم بچیند و برای این موتور فرق نمی‌کند که از هوا یا روغن برای خنک شدن استفاده کند و بیشتر بستگی به نیاز مشتری دارد. به بیان دیگر، از دیدگاه تولید و طراحی، به کارگیری چنین موتور جمع و جوری دست طراحان خودرو را برای سایر بخش‌های الکترونیکی خودرو باز می‌گذارد. پتانسیل‌های این موتور در خودروهای برقی به ویژه از لحاظ عملکرد (قدرت، شتاب و سرعت) بسیار بالا است و با اینکه هنوز امتحان خود را در تولید انبوه پس نداده و فقط نمونه اولیه آن معرفی شده است، از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد این موتور سر از محصولات متنوعی در خواهد آورد.

شاید یکی از مصارف این موتور در هایپرکارها باشد و با استفاده از ۴ موتور در خودرو بتوان به قدرت ۱۴۰۰ کیلووات معادل ۱۸۷۷ اسب بخار رسید. یاماها از سال ۲۰۲۰ به بعد سفارش برای موتورسیکلت با توان ۴۷ تا ۲۰۰ اسب بخار داشته است. این شرکت ژاپنی اعتقاد دارد که خودروسازان می‌توانند به جای یک موتور برقی از ۴ موتور در خودرو بهره مند شوند و به همین دلیل به یکپارچه سازی و کوچک‌سازی موتور با توان بالا روی آورده است. همچنین یاماها یک شاسی عمومی را در نظر گرفته و نشان داده که این موتور جمع و جور چگونه می‌تواند در انواعی از خودروها با سایزهای متنوع مورد استفاده قرار گیرد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است