• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=4020

خانه » آینده، فقط خودروهای برقی‌ -‌ خودران

  • محسن فاطمی
  • 28 فروردین 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=4020

آینده، فقط خودروهای برقی‌ -‌ خودران

خیال پردازانه می نمایاند که خودروهای آینده خودران، برقی با قابلت حرکت در غیر جاده های امروزی باشند اما خیلی زودتر از آنچه انتظارش را دارید اتفاق خواهد افتاد.
ورود شرکت های مثل اَپل به خودرو سازی و نوآوری های تسلا به ما می‌گوید دوران جدیدی آغاز شده است. موتورهای درون سوز به تاریخ خواهند پیوست.


خودرو یک خدمتگذار کوچک

خودروهای بزرگ، لوکس و سنگین وزن باید جای خود را به خودروهای کوچکتر با ظاهری متفاوت از خودروهایی که تا کنون دیده ایم اما پرقدرت با ده ها قابلیت خاص بدهند.
پیش درآمد این مسیر را بسیاری از شرکت‌ها شروع کرده اند. ما بعضی آن‌ها را خوب می شناسیم اما نه به عنوان خودروساز

یاماها

شرکت ژاپنی یاماها تاکنون انواعی از قوای محرکه یا برخی از قطعات خودرو را طراحی و عرضه کرده است.گرچه معمولا با شنیدن نام یاماها فقط موتورسیکلت یا پیانو به ذهن ما خطور کند، اما یاماها محصولات بیشماری دارد. به عنوان مثال، سرسیلندر برخی مدل‌های تویوتا و ولوو در این شرکت تولید می شود.
آنچه امروز شنیدنش حیرت آورتر است اخباری است که از این شرکت می‌رسد که در موتورهای برقی هم کار خیره‌کننده‌ای ارائه کرده است. به بیان دقیق‌تر، یاماها یک قوای محرکه برقی یک پارچه را با توان ۴۶۹ اسب بخار ارائه کرده است. گفتن ۴۶۹ اسب بخار در لفظ شاید عدد کوچکی به نظر بیاید اما در عرصه موتور خودروهای برقی، رقم بسیار خیره‌کننده‌ای است. خیلی از خودروسازان دنیا با موتورهای بنزینی و به کمک چند موتور برقی به چنین توانی نزدیک می‌شوند. اما شاید مهم‌تر از این توان بسیار بالا، اندازه و حجم و شکل ترکیبی قطعات این موتور یکپارچه است. یاماها موفق شده است تمامی قطعات مکانیکی و برقی را در فضایی بسیار فشرده کنار هم بچیند و برای این موتور فرق نمی‌کند که از هوا یا روغن برای خنک شدن استفاده کند و بیشتر بستگی به نیاز مشتری دارد. به بیان دیگر، از دیدگاه تولید و طراحی، به کارگیری چنین موتور جمع و جوری دست طراحان خودرو را برای سایر بخش‌های الکترونیکی خودرو باز می‌گذارد. پتانسیل‌های این موتور در خودروهای برقی به ویژه از لحاظ عملکرد (قدرت، شتاب و سرعت) بسیار بالا است و با اینکه هنوز امتحان خود را در تولید انبوه پس نداده و فقط نمونه اولیه آن معرفی شده است، از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد این موتور سر از محصولات متنوعی در خواهد آورد.

شاید یکی از مصارف این موتور در هایپرکارها باشد و با استفاده از ۴ موتور در خودرو بتوان به قدرت ۱۴۰۰ کیلووات معادل ۱۸۷۷ اسب بخار رسید. یاماها از سال ۲۰۲۰ به بعد سفارش برای موتورسیکلت با توان ۴۷ تا ۲۰۰ اسب بخار داشته است. این شرکت ژاپنی اعتقاد دارد که خودروسازان می‌توانند به جای یک موتور برقی از ۴ موتور در خودرو بهره مند شوند و به همین دلیل به یکپارچه سازی و کوچک‌سازی موتور با توان بالا روی آورده است. همچنین یاماها یک شاسی عمومی را در نظر گرفته و نشان داده که این موتور جمع و جور چگونه می‌تواند در انواعی از خودروها با سایزهای متنوع مورد استفاده قرار گیرد.

  • خودروهای برقی, خودروهای خودران, موتورهای برقی, یاماها
قبلیقبلتدبیر سید حسن خمینی
بعدیفیجیتال، جایگزین کسب و کار دیجیتالبعدی

صنعت خودروسازی از نوآوری دانش‌بنیان‌ ها استقبال کند

مرتضی مهدوی 06 تیر 1401

واردات خودرو به این مناطق ممنوع است

مرتضی مهدوی 11 تیر 1401

تولید نمونه اولیه هایما 8S در ایران خودرو خراسان

محمدامین الهی 08 تیر 1401

شرط پلیس راهور برای واردات خودرو

محمدامین الهی 04 تیر 1401

افزایش چشمگیر سرقت تجهیزات ترافیکی در یک‌سال اخیر!

محمدامین الهی 06 تیر 1401

افزایش ۵۱ درصدی صدور سند محصولات گروه صنعتی ایران خودرو

سارا رستگار 04 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

از کجا بفهمیم صفحه کلاچ تمام شده؟ 8 نشانه رایج که نمی دانستید
افت قیمت خودرو چگونه محاسبه می شود؟ مواردی که قیمت ماشین را پایین می اورد
گیرپاژ کردن موتور خودرو چیست؟
بهترین سدان‌های اسپرت بازار در سال ۲۰۲۲ که آلمانی نیستند!
تویوتا کرولا کراس ۲۰۲۲ در مقابل سوبارو کراس ترک ۲۰۲۲
تندر ایرانی شاید با قلب روسی!
پژو ۲۰۶ بالاخره ارزان شد / واکنش بازار خودرو به عدم استیضاح وزیر صمت
رهبران مشهور دنیا چه خودروهایی سوار می‌شوند؟
واردات خودرو به این مناطق ممنوع است
جیلی GC6 کارکرده بخریم یا نه؟ مشخصات، قیمت، رقبا و هرآنچه باید بدانید
قیمت رنو مگان برقی اعلام شد
اتو هلد چیست؟
تاریخ خودرو : هنری فورد دوم، از ریاست بنیاد فورد استعفا داد
کروز کنترل و کروز کنترل هوشمند چیست و چگونه کار می‌کند؟
افزایش نگران کننده تصادف در سیستم های کمک راننده

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن