قطعات خودرو

اتومکانیکا ۲۰۲۱ | گزارش کامل؛ در فرانکفورت چه گذشت؟

اتومکانیکای ۲۰۲۱ هم تمام شد. مهمترین نمایشگاه در اروپا مربوط به بازار پس از فروش قطعات یدکی شبیه دوره‌ی قبلی که در سال ۲۰۱۸ در مقیاس بزرگ برگزار شد، نبود. بلکه مقیاس آن را می‌توان با نمایشگاه ملی و محلی قبل از همه‌گیری مقایسه کرد. کمتر از ۴۰۰ شرکت در لیست غرفه‌داران وجود داشت.

ضعف حضور، بیشتر نه تنها به دلیل علاقه کمتر شرکت‌های خودروسازی به شرکت در نمایشگاه، بلکه به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده توسط برگزارکننده بود.

مشارکت شرکت‌های اروپایی (اتحادیه اروپا و بریتانیا) اولویت بود و ترجیح داده شد و امکان شرکت در رویداد توسط شرکت‌های دیگر قاره‌ها به شدت محدود بود. غرفه‌داران احتمالا نگران محدودیت‌های احتمالی COVID بودند که می‌تواند در هر زمان در آلمان اعمال شود و به حضور در نمایشگاه آسیب برساند.

برگزارکننده با ارائه فرمول ترکیبی از رویداد، یک رویداد مشابه را تضمین کرد. شرکت در نمایشگاه چه به‌صورت حضوری و چه از طریق اینترنت امکان‌پذیر بود. برای این منظور، یک پلت فرم ویژه تهیه شد که به شرکت‌کنندگان و مخاطبان امکان می داد با پیشنهاد شرکت‌ها، شرکت در کنفرانس‌های مطبوعاتی آماده و حتی جلسات تجاری آنلاین آشنا شوند.

اتومکانیکا فرانکفورت ۲۰۲۱ در ۱۴ تا ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱ برگزار شد. اما هنوز می‌شود نمایشگاه را از در فضای مجازی آنلاین پیگیری کرد.

دور بعدی اتومکانیکا فرانکفورت تاریخ ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

نمایشگاه تجاری ترکیبی اتومکانیکا

شرکت‌های شرکت کننده در نمایشگاه اغلب پیشنهاد خود، محصولات جدید را ارائه دادند و درباره روندهایی که در سال‌های آینده در بازار پس از فروش تغییر خواهد کرد، بحث شد.

موضوعات متداول کنفرانس‌ها و مناظرات که در طول نمایشگاه برگزار شد عبارت بودند از: لجستیک شهری، مفاهیم مختلف تحرک، زنجیره تامین هوشمندسازی و فناوری‌های محرک جایگزین.

فضای زیادی به آینده تعمیرگاه‌ها اختصاص داده شد، که باید به طور مداوم به تغییرات بازار جهانی خودرو پاسخ دهند.

این نمایشگاه پس از یک وقفه اجباری یک سال و نیمه، برای اولین بار درحالی در محل اصلی برگزار شد که بر اساس اعلام‌، ۳۸۸ غرفه دار در بخش ویژه اتومکانیکا فرانکفورت «دیجیتال پلاس» در سالن سه و نمایشگاه کنفرانس هایپرموشن فرانکفورت شرکت کردند‌، ۵۳ درصد از آنها در محل حضور یافتند‌، بقیه به صورت آنلاین.

حدود ده هزار بازدیدکننده از ۷۰ کشور جهان به طور زنده برنامه فرانکفورت را در مدت سه روز دنبال کردند. دو سوم شرکت کنندگان از بسیاری از ویژگی‌های جدید دیجیتالی روی صفحه مانند جریان زنده‌، هوشمند و تماس‌های تصویری یک به یک استفاده کردند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی‌، در مجموع حدود ۲۵ هزار تعامل روی پلتفرم انجام شد‌، جریان‌ها ۲۱ هزار بار مشاهده شد و ۱۶۰۰ تماس تصویری انجام شد.

تجربه‌ای ناموفق از نگاه روزنامه‌نگاران

نمایشگاه‌های اینترنتی – چگونه کار می‌کند؟

اگرچه همه شرکت‌ها از راه‌حل‌های آنلاین ارائه شده توسط برگزارکننده استفاده نکرده‌اند، اما نمایشگاه اتومکانیکا فرانکفورت امسال را دیجیتالی‌ترین نمایشگاه تاریخ توصیف کردند.

اما از دیدگاه روزنامه‌نگاران، ارایه نمایشگاه کاستی‌هایی هم داشت. حرکت در آن چندان بصری نبود، در هر زمان با یک خطای غیرمنتظره روبه‌رو می‌شدید. به عنوان مثال، پس از کلیک روی برگه غرفه داران، لیست سال ۲۰۱۸ برای آنها باز می‌شد.

مطالب سمعی و بصری مفید بود. اگرچه سازمان‌دهنده آنها را در دسترس قرار داد، اما اکثر شرکت‌ها فقط یک ویدئوی خود تبلیغاتی را اضافه کردند یا اصلا از این گزینه صرف‌نظر کردند. فقط شرکت‌هایی که تصمیم گرفته‌اند در طول نمایشگاه یک کنفرانس مطبوعاتی یا کارگاه‌های آموزشی برگزار کنند، در واقع از طریق رایانه برای رسانه‌ها قابل مشاهده بودند.

آیا نمایشگاه تجاری ترکیبی اتومکانیکا دیجیتال پلاس موفق بود؟

پاسخ به این پرسش فعلا فقط حدس و گمان است. به نظر می‌رسد برخی از راه حل‌های آنلاین ارائه شده در طول نمایشگاه‌، فرصتی برای پذیرش در رویدادهای مشابه در آینده دارند.

گفته می‌شود نسخه امسال اتومکانیکا را می‌توان از لحاظ تاریخی به نوعی پیشگام در آینده تلقی کرد. با این حال‌، ارزیابی رویدادی که تقریباً هشت درصد از غرفه‌داران سابق در آن شرکت کرده بودند، موفقیت‌آمیز است.

اگرچه‌، بر اساس تحقیقات، نمایندگان صنعت خودرو می‌خواهند نمایشگاه به فرمول قبلی خود بازگردد‌، اما سخت است که تصور کنیم که ما هرگز به راه‌حل‌های خاص باز نخواهیم گشت.

این موضوع نه تنها در مورد جدایی همه‌گیر – ناشی از کووید۱۹ – تکه‌های دهکده جهانی از یکدیگر‌، بلکه رویکرد خود شرکت‌ها – غرفه‌داران نمایشگاه‌های تجاری است.

آنها آموختند که با واقعیت جدید کار کنند. معلوم شد که متحمل شدن هزینه‌های هنگفت برای غرفه‌های بزرگ نمایشگاهی در رویدادهای بین‌المللی برای حفظ وضعیت خوب کسب و کار ضروری نیست.

روند مشابهی را می‌توان در سایر نمایشگاه‌های خودرو مشاهده کرد‌، به عنوان مثال در نمایشگاه اتومبیل IAA در مونیخ (که قبلاً در فرانکفورت نیز برگزار شد)‌، که یک هفته زودتر به پایان رسید.

معرفی برترین‌های بدنه و رنگ

مسابقه‌ی رنگ بدنه‌ی اتومبیل در نمایشگاه اتومکانیکا برگزار شد. شرکت‌کنندگان جوان خلاقیت‌های نوآورانه‌ای ارایه کردند. الکساندر‌ هاگمن‌، نامزد آلمانی‌، با کلاهک تصفیه توانست با موفقیت در رقابت با شرکت‌کنندگانی از انگلستان‌، چین و آفریقای جنوبی پیروز شود. این مسابقه توسط تولیدکنندگان برجسته رنگ خودرو انجام می‌شود که موضوع رنگ‌کاران جوان بدنه‌ی خودرو در اولویت آنهاست.

کریستین شوور‌، مدیر فروش ملی‌، آلمان گفته است، به ویژه در این زمان خاص پاندمی، تغییر رویکرد اتومکانیکا امسال فرصتی ایجاد کرد تا برای از سر گیری ارتباط با مشتریان‌، حضور در محل‌ و داشتن مکالمات شخصی و… راهی بیابند. از آنجا که تجارت بین مردم انجام می‌شود و برای ما ارتباطات همه چیز و همه چیز است و بدون آن‌، در آینده ما هم کاری نمی‌توانیم بکنیم.

او تاکید کرده است، اتومکانیکا بستر نوآوری‌ها‌ و فناوری‌های جدیدی است که همه ما باید نه فقط به‌عنوان تامین کننده‌، بلکه به‌عنوان مشتری و به‌عنوان یک صنعت با آن برخورد کنیم. این کار اتومکانیکا در گذشته بود و حالا رویکرد جدید این اتومکانیکا برای نیاز امروز ماست.

اتومکانیکا ۲۰۲۱ | به غرفه‌داران امکان عرضه مجازی رایگان داده می‌شود

چه کسی در فرانکفورت بود و چه کسی نبود؟

هرچند بر اساس اعلام برگزارکنندگان‌، بیش از ده هزار نفر در نمایشگاه اتومکانیکا فرانکفورت ۲۰۲۱ شرکت کردند. با این حال‌، مشخص نکردند که چه تعداد از آنها در رویداد «حضوری» و چند نفر از طریق بستر مجازی شرکت کردند.

تعاملات صورت‌گرفته در اتومکانیکا در مجموع ۲۵ هزار مورد بوده است. برنامه‌های پخش‌شده توسط غرفه‌داران در مجموع ۲۱ هزاربار تماشا شد. در طول نمایشگاه‌، ۱.۶ هزار نفر نیز حاضر بودند.

حضور کم شده؟ مشکلی نیست!

بازدیدکنندگان و غرفه داران این فرصت را دارند که برنامه ضبط شده را تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۱ تماشا کنند. اتوماتیک مکانیک بعدی فرانکفورت بعدی از ۱۳ تا ۱۷ سپتامبر ۲۰۲۲ همراه با کنگره تحرک آلمان‌، هایپرموشن فرانکفورت از ۱۵ تا ۱۷ نوامبر ۲۰۲۲ در فرانکفورت برگزار می‌شود.

دیجیتالی شدن و همه‌گیری

بر اساس اطلاعیه‌، این بیماری همه‌گیر باعث افزایش دیجیتالی شدن در بازار خودرو شده است.

توماس فیشر‌، عضو هیات مدیره، ما می‌توانیم ببینیم که دیجیتالی شدن در کارگاه‌های مستقل خودرو پیشرفت خوبی داشته، بیشتر کارگاه‌ها از گزینه‌های آنلاین استفاده می‌کنند‌، مخصوصا هنگام برقراری ارتباط با مشتریان.

چه کسی در نمایشگاه غایب بود؟

در مقایسه با دوره قبلی نمایشگاه‌، بیش از 4.5 هزار شرکت کردند. با این حال‌، اکثر آنها شرکت‌های غیر اروپایی هستند که به دنبال تماس تجاری در فرانکفورت هستند. امسال‌، همه‌گیر‌ی کویید ۱۹ مانع از شرکت آنها در این رویداد شد.

شاید روزی نمایشگاه اتومکانیکا به اندازه قبلی خود بازگردد و شک و تردید ما اغراق آمیز باشد. در همین حال‌، شرکت کنندگان در بازار لهستان باید منتظر اولین رویداد نمایشگاه سراسری پس از این وقفه باشند. علاقه به رویدادهای کوچک و محلی‌، نشان می‌دهد که چنین رویدادی پس از همه‌گیری یک ضربه واقعی خواهد بود.

اتومکانیکا – هایپرموشن  ۲۰۲۱ موتور نمایشگاه دوباره شروع به کار می‌کند

از نظر دتلف براون‌، مدیرعامل مس فرانکفورت‌، «موتور نمایشگاه» روشن شده است. ده هزار بازدیدکننده به‌صورت آنلاین و در محل با فرمت ترکیبی استقبال شدند.

آیا ما در حال اسکن یکدیگر هستیم؟

می‌گویند شما می‌توانید امکانات جدید فناوری دیجیتال و بدون تماس را برای تعیین وضعیت خودرو کشف کنید. به‌صورت شبانه‌روزی‌، هر روز در دسترس است – فقط رانندگی کنید و اسکن کنید.

دتلف براون‌، مدیرعامل مس فرانکفورت در این باره توضیح می‌دهد: موتور نمایشگاه روشن شده است. صنعت حمل و نقل و تدارکات شروع به کار کرد. غرفه‌داران و بازدیدکنندگان تجاری سرانجام توانستند شخصا دوباره ملاقات کرده و تماس‌های جدیدی برقرار کنند – هم در محل نمایشگاه و هم بر بستر رویدادهای دیجیتالی با نقش‌آفرینان صنعت بین‌المللی.

اکنون فرصت آماده و گرم شدن برای بازگشت به شکل معمول نمایشگاه تجاری پس از یک دوره خشک طولانی مدت، در اتومکانیکا فرانکفورت و هایپرموشن سال آینده خواهد بود.

مفهوم توسعه یافته‌گی

دکتر اکسل کوبلیتز‌، مدیر کل انجمن مرکزی صنعت خودروهای آلمان‌، گفته است: “مفهوم گسترده اتومکانیکا دیجیتال پلاس غنی‌سازی برای صنعت وسایل نقلیه موتوری است.

ما نه تنها به بازدیدکنندگان نمایشگاه در محل در فرانکفورت می‌رسیم‌، بلکه به بسیاری دیگر از کارآفرینان وسایل نقلیه موتوری و کارکنان آنها که می‌توانند به صورت آنلاین به برنامه ما بپیوندند‌، می‌رسیم. سخنرانی‌ها‌، کارگاه‌ها و دورهای بحث و گفت‌وگو در صنعت خودروسازی آلمان به عنوان یک جریان مستقیم در پلت فرم FabuCar اجرا می‌شود‌، جایی که پس از پایان نمایشگاه قابل دسترسی است.”

اما آلبرشت کروسه‌، مدیرعامل ساتا‌، می‌گوید: “خوشحالم که ما در اتومکانیکا، به اصلی‌ترین نمایشگاه تجاری ما – از نظر فیزیکی‌، بازگشته‌ایم. فکر می‌کنم قالب ترکیبی این نسخه ویژه بسیار موفق است‌، به ویژه برای مخاطبان بین‌المللی که نمی‌توانند به فرانکفورت سفر کنند‌، این گزینه را برای شرکت در نمایشگاه ارائه می‌دهد. اما فکر می‌کنم ملاقات فیزیکی با مشتریان بسیار مهم است. با تشکر از تیم اتومکانیکا که این قالب را برای اتومکانیکا فرانکفورت پیاده‌سازی کردند. “

هیجان با استعداد بین‌المللی

فناوری هایپرلوپ‌، لجستیک شهری و مفاهیم تحرک‌، زنجیره تامین هوشمند‌، فناوری رانندگی جایگزین موضوعات اصلی هایپرموشن  امسال بودند که نمایشگاه کنفرانس با آن بحث‌های فعلی سیاست حمل و نقل را ترویج می‌کند و از طرف دیگر برای مخاطبین بین‌المللی نیز جذاب است.

بر اساس این اعلامیه‌، DP World‌، یکی از بزرگترین اپراتورهای جهان و ارائه دهندگان تدارکات هوشمند به صورت کامل‌، به عنوان یک شریک جهانی متعهد است.

ابراهیم النجار‌، مدیر فناوری اطلاعات‌، DP World: “از طریق تبادل دانش و تخصص‌، هایپرموشن  بستر ارزشمندی را برای شرکت ما ارائه می‌دهد تا پیشنهادات لجستیکی خود را به طور کامل بهبود بخشد و فرایندهای تجاری هوشمند را برای این صنعت بهینه کند.”

داستان اتومکانیکا تمام نشده؛ بقیه‌اش در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی ادامه دارد

بحث‌ها در هایپرموشن  در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ادامه می‌یابد‌؛ کنفرانسی از دوم تا چهارم نوامبر ۲۰۲۱ برای اولین‌بار برای تأثیر بین‌المللی خواهد داشت. اولین نمایش در فرانکفورت برگزار شد؛ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۱، اولین کنفرانس بین‌المللی هایپر لوپ، که توسط هایپرموشن و شرکای آن شروع و برگزار شد‌، که در آن بازیگران مختلف اکوسیستم هایپر لوپ نظراتشان را ارایه دادند؛ شرکت‌های حمل و نقل‌، استارت آپ‌های هایپر لوپ، ارائه دهندگان خدمات فناوری خلاء‌، اپراتورهای بندری یا شرکت‌های زیرساختی. سارا لوچین‌، مدیر تجربه مسافر در Virgin Hyperloop‌، در مورد تجربه خود از اولین آزمایش آزمایشی هایپر لوپ جهان در صحرای لاس وگاس در ماه نوامبر سال گذشته صحبت کرد.

نمایشگاه فرانکفورت به انگیزه‌های جدیدی نیاز دارد. برگزارکنندگان باور دارند که ضروری‌ست مذاکرات در سراسر کشورها و با صاحبان صنایع ادامه یابد تا مفاهیم آن جامع‌تر و فراتر از خودرو توسعه داده شود.

بیشتر بخوانید:

اتومکانیکا ۲۰۲۱ | ده‌هزار بازدیدکننده از ۷۰ کشور و ۳۰۰ غرفه‌دار

نمایشگاه اتومکانیکا فرانکفورت ۲۰۲۱

اتومکانیکای ۲۰۲۱ | معرفی بخش‌ها

اتومکانیکا ۲۰۱۸ | گزارش تصویری

اتومکانیکا ۲۰۲۱ شرکت در مهمترین نمایشگاه تجاری جهان با یک کلیک

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است