قطعات خودرو

بازار خودرو چشم انتظار مذاکرات وین /5 خودرو گران شدند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اقتصادنیوز ؛ بازار خودرو علاوه بر اینکه تحت تاثیر اخبار از سرگیری مذاکرات در هفته اخیر بود، نتایج قرعه کشی سامانه یکپارچه خودرو که اوایل مردادماه صورت گرفت نیز اثر خود را بر بازار گذاشت.

 

به گفته فعالان بازار در هفته گذشته بیشترین واکنش بازار نسبت به اخبار مذاکرات برجام در وین بود، بطوریکه در این هفته دلار با کمترین نوسان در بازار عرضه شد و با این شرایط از میان 14 خودرو ارزیابی شده نیز پنج خودرو رشد قیمت داشتند و سه خودرو هم بدون تغییر در بازار عرضه شدند، اما در این میان 6 خودرو افت یک تا چهار میلیونی داشتند.

 

اثر مذاکرات وین بر بازار خودرو

به گفته فعالان بازار خودرو اعلام خبر سفر علی باقری به وین و تعدیل اخبار منفی که حواشی مذاکرات برجام وجود داشت، سبب شد تا شاهد کاهشی شدن نرخ دلار در بازار باشیم؛ اتفاقی که در بازار هم اثرگذاشت و این بازار را تثبیت کرد.

 

علاوه بر اخبار سیاسی که بازار را تحت تاثیر قرار داده است، تعطیلات ابتدای هفته آینده که به نوعی از اواخر هفته جاری آغاز می شود نیز بر ثبات قیمت در بازار اثر گذار بوده است؛ بطوریکه به گفته فعالان بازار در روزهای تعطیل بازار خودرو وارد رکود می شود.

 

قیمت کوییک در بازار خودرو

این هفته خانواده کوییک با افت یک میلیون تا چهار میلیون تومان در بازار عرضه شد.اما «شاهین» این هفته را با رشد 2 میلیونی سپری کرد و در بازار 367 میلیون تومان دست به دست شد.

شد.

شاهین

قیمت تیبا در بازار خودرو

رصد بازار نشان دهنده آن است که خانواده تیبا این هفته را بدون تغییر قیمت در بازار پشت سرگذاشت. اما «ساینا» دیگر محصول گروه خودروسازی سایپا این هفته با افت یک میلیونی در بازار  208 میلیون تومان به فروش رفت.

تیبا

قیمت محصولات پژو در بازار

اما وضعیت 207ها در هفته ای که گذشت چگونه بود؟ ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که در این هفته «پژو 207 دنده ای» در بازار رشد 3 میلیونی داشت و 399 میلیون تومان از سوی فعالان بازار قیمت داده شد، اما «پژو 207 سقف شیشه ای» بدون تغییر در بازار 405 میلیون تومان قیمت خورد.

207

قیمت خانواده سمند در بازار خودرو

اما خانواده سمند این هفته هم ثبات قیمت داشت و با رشد در بازار عرضه شدند. براساس ارزیابی بازار «سمندLX» در بازار 307 میلیون تومان قیمت خورد و رشد 2 میلیونی قیمت داشت.

سمند

 قیمت سایر پرطرفدارها در بازار خودرو

«دنا معمولی» هم رشد 2 میلیونی قیمت را به خود اختصاص داد و قیمت آن به 394 میلیون رسید. «رانا پلاس» یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار بازار نیز این هفته افت تغییر قیمت نداشت و 302 میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

رانا

 

 

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است