قطعات خودرو

رییس پلیس پایتخت: تصادف موتورسیکلت‌ها در سال ۱۴۰۱ شش درصد کاهش داشت

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک،سردار محمدحسین حمیدی، رییس پلیس راهور پایتخت در برنامه تهران20 حاضر شد و به به بررسی تمهیدات ترافیکی پایان سال و معضلات آن در تهران پرداخت. ایشان در اول صحبت خود با بیان این جمله که یکی از مشکلات ترافیک تهران موتورسیکلت سواران هستند، گفت: موتورسیکلت‌ها علاوه بر انضباط ترافیکی، امنیت انتظامی را نیز در برمیگیرند و همه جانبه باید به این پدیده نگاه کرد.

 

همچنین اضافه کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از ۳ سال گذشته رویکرد خودش را در برابر تخلفات به سمت اقدامات ایجابی و بعد سلبی و اقدامی برد. آموزش میدانی در دستور کار قرار گرفته و اثر بسیار مثبتی داشت. در حوزه اصلاحات هندسی و جای پارک موتورسیکلت‌ها نیز اقدامات زیادی صورت گرفت.

 

او گفت: به دنبال این تغییر رویکرد به جای آنکه موتور را به پارکینگ ببریم سیستم را با هماهنگی بیمه و مراجع قضایی تغییر دادیم و به جای بردن موتور، راکب را در محل از یک تا ۱۲ ساعت متوقف کردیم. حدود ۳۰۰ هزار نفر در میدان با ما همکاری کردند و در یک دوره سه ساله هم کاهش تنش و آسیب اجتماعی داشتیم و هم در سال جاری تصادفات و فوتی‌ها ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

رییس پلیس تهران این نکته را هم گفت که این اتفاق علی‌رغم افزایش تردد موتورسیکلت‌ها رخ داده است، خاطرنشان کرد: باید با تداوم اینگونه اقدامات ایجابی در حوزه‌های مختلف بستر‌های مناسب را برای موتورسیکلت‌ها فراهم کنیم. اصلاح قوانین، بازدارندگی‌ها و فرایند تولید نیز باید روند خودش را طی کند.

 

سردار حمیدی افزود ۳۰۰ هزار نفری که مورد آموزش میدانی قرار گرفتند دیگر دچار تخلف نشدند، و ادامه داد: یکی از مسائل شهر، انضباط است و باتوجه به افزایش تردد در اسفندماه و در سال جاری یکی از مشکلات ما انضباط بود. به همین دلیل برای اسفندماه در خواست افزایش نیروی انسانی کردیم و حدود ۱۶ درصد نیروی انسانی پلیس را افزایش دادند.

 

او خاطر نشان کرد: ماموران پلیس راهور از ابتدای صبح تا پاسی از شب به صورت فیزیکی و به دلیل کمبود سامانه‌ها در معابر و ورودی و خروجی بزرگراه‌ها (جناغی‌ها) حضور داشته و ۸۶۲۵ راننده که اصرار به تخلف داشته را اعمال قانون و جریمه کردند.

 

سردار حمیدی با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر گاردریل جمع و تردد عرضی کم شده است، گفت: همچنین برای گره‌های ترافیکی ۱۹۶ محل اصلاح شده، اما حجم بالاست. هزار نقطه داشتیم و مابقی در بیش از ۵۰ درصد محل‌های حادثه خیز و گره‌های ترافیکی در ۱۰ ماه گذشته اصلاح شده است.

 

رییس پلیس راهور پایتخت خاطرنشان کرد: افرادی که در کلاس‌ها شرکت کردند بعد از حضور در این کلاس‌ها تخلفی نداشتند و آن‌هایی که نیامدند در پرونده‌شان شکایت ثبت شد و هرجا پلیس ماشینشان را مشاهده کند، متوقف می‌شوند.

 

وی با اشاره به پدیده خودرو‌های باری در پایتخت گفت: در گذشته تردد خودرو‌های سنگین فقط از ۱۰ تا ۶ صبح امکان پذیر بود و امروز با ساماندهی ایجاد شده تردد در روز در مسیر‌هایی مجاز است؛ با این حال حوادث ۲۰ درصد کاهش پیدا کرد.

 

سردار حمیدی با بیان اینکه باید با نگاه انسان‌محور، حمل‌ونقل پاک را گسترش بدهیم تا مردم جایگزین مناسبی برای خودروهایشان داشته باشند، گفت: گسترش دولت الکترونیک یا استفاده از خرید‌های اینترنتی یکی از عوامل این رویداد است. باید پیاده‌رو‌ها را گسترش بدهیم که مردم تا اداره را به راحتی پیاده‌روی کنند و آنجا که نیاز است از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. در این شرایط برای عامه مردم حمل‌ونقل پاک وجود دارد و عرصه برای تعداد خاصی که می‌خواهند با ماشین شخصی تردد کنند تنگ می‌شود. در کشور‌های پیشرفته اولویت مردم حمل‌ونقل عمومی است و در غالب شهر‌ها به دلیل محدود بودن معابر ترافیک وجود دارد.

 

وی در آخر گفت: امسال به دلیل همزمانی ماه مبارک رمضان با عید نوروز ممکن است سفر‌ها کم باشد و این باعث می‌شود شبکه خلوت‌تر باشد. همکاران من شبانه‌روز فعال هستند. به کسانی که در نوروز به تهران می‌آیند توصیه می‌کنیم که پایتخت را از سایر بخش‌ها متفاوت‌تر ببینند. بدون اغماض با تخلفات برخورد می‌کنیم و خواهش ما این است که برای حفظ ایمنی خود تخلف نکنند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است