• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=5346

خانه » شرط حضور خودروسازان خارجی؛ سرمایه‌گذاری نقدی در کشور

  • محسن فاطمی
  • 22 اردیبهشت 1400

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=5346

قطعات خودرو: مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: برخلاف برخی زمزمه‌ها و شایعات، تاکنون هیچ تماسی از سوی خودروسازان خارجی برای حضور در بازار ایران واصل نشده است.

شرط حضور خودروسازان خارجی؛ سرمایه‌گذاری نقدی در کشور

«سهیل معمارباشی» روز چهارشنبه در گفتگویی اظهار داشت: مطابق استعلام این وزارتخانه از خودروسازان و قطعه‌سازان کشور و صحت‌سنجی انجام شده، تاکنون جز چند مورد ایمیل دریافتی از سوی خارجی‌ها، هیچ مکاتبه یا تماس رسمی برای حضور در بازار کشورمان انجام نشده است.

به گفته این مقام مسئول، هرچند اگر تماسی در این زمینه برقرار شود به‌طور حتم بررسی خواهیم کرد و به شرکت‌های داخلی نیز تاکید شده که در چارچوب ترسیم شده از سوی وزارت صنعت باید به انجام فعالیت‌های مشترک با خارجی‌ها اقدام کنند، اما علی‌الظاهر همه چیز به نهایی شدن لغو تحریم‌ها و مذاکره‌های سیاسی موکول شده است.

وی یادآور شد:‌ در سال‌های گذشته طی دو دور تحریم‌های ظالمانه آمریکایی‌ها علیه صنعت خودروی کشورمان، چالش‌ها و مشکلات زیادی برای تولیدکنندگان و آحاد جامعه ایجاد شد و به‌طور قطع خارجی‌ها جز با جبران مافات و احقاق حقوق مردم، صنایع و شرکت‌ها نمی‌توانند بار دیگر حضور در کشورمان را تجربه کنند.

معمارباشی ادامه ‌داد: ‌برخلاف گذشته، این بار خودروسازان خارجی باید به سرمایه‌گذاری نقدی در کشورمان بپردازند و از سی. کی. دی کاری یا تولید تحت لیسانس خبری نخواهد بود.

وی تصریح‌کرد: ‌ایجاد مراکز تحقیق و توسعه برای خودروسازان و اتصال این صنعت به شبکه‌های جهانی و بهره‌مندی از دانش، توانمندی و تجربه آنها، دیگر نکاتی است که در عقد قراردادهای همکاری مشترک دیده خواهد شد.

ایران، قطب صادرات خودرو در منطقه

مدیرکل صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت در پاسخ به اینکه آیا تبدیل شدن ایران به هاب (قطب) صادراتی خودرو در منطقه در همکاری جدید با خودروسازان خارجی دیده خواهد شد یا خیر، خاطرنشان‌کرد: برای توسعه صادرات باید در زنجیره تامین خودروسازان بین‌المللی قرار بگیریم و در این راستا باید از مرحله طراحی خودرو و قطعه تا قرار گرفتن در زنجیره تامین جهانی آنها، همکاری مشترک تعریف شود.

وی بیان‌داشت: دستیابی به چنین هدفی، با توجه به شناختی که از صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی کشورمان داریم، شدنی است.

معمارباشی یادآوری کرد:‌ اکنون نیز خودروسازان بزرگ ایرانی امکان فنی تولید خودرو برای صادرات به منطقه را دارند، اما در چند سال گذشته با مشکلات به وجود آمده در حوزه لجستیک و انتقال و دریافت پول، انگیزه‌ها در این زمینه کمرنگ شد.

وی گفت: خودروهای جدید دو شرکت بزرگ داخلی و فیس‌لیفت‌های (تغییرات ظاهری) آنها با توجه به قیمت تمام شده در چند سال گذشته، از قابلیت صادرات به کشورهای منطقه و همسایگان برخوردار است.

به گفته کارشناسان،  اسناد بالادستی باید در صنعت خودرو تعیین‌کننده تصمیم‌ها و حتی مشارکت‌های خارجی باشد، زیرا مطمئنا منافع ملی و منافع قطعه‌سازان در آن لحاظ می‌شود و در این صورت دیگر فرقی نمی‌کند با کدام کشور به همکاری بپردازیم.  این اسناد بالادستی با عوض شدن دولت‌ها و مدیران صنعتی دچار تغییر نخواهند شد، بلکه فصل‌الخطاب همه همکاری‌ها خواهد بود.

منبع: ایرنا

  • CKD, انجمن قطعه سازان, سهیل معمارباشی, صادرات خودرو, صنعت خودرو
قبلیقبلخرید و فروش خودرو با رمزارز؛ خیالبافی یا واقعیت؟
بعدیبیمه تکمیلی اعضای اتحادیه؛ نقد‌ها و حواشیبعدی

پیش فروش بدون قرعه کشی محصولات سایپا از فردا

علی محمد اخوان 01 تیر 1401

ولوو XC90 2021 در مقابل آکورا MDX 2022

محمدامین الهی 02 تیر 1401

انتقاد از افزایش شدید قیمت خودرو تا عدم توانمندی تیم مدیریتی در اجرای برنامه‌ها

محمدامین الهی 31 خرداد 1401

قیمت خودرو TF21 جانشین پژو 206 مشخص شد

محمدامین الهی 31 خرداد 1401

خودروهای ناقص در سه سناریو

محسن فاطمی 31 خرداد 1401

تاریخ خودرو : آیرتون سنا داسیلوا در حادثه ای تلخ درگذشت

حسین توکلی 03 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

گزارش تصویری: دیدار حجت الاسلام و المسلمین مرسلی با اعضای هیات مدیره منتخب و فعلی

مرصاد رنگرز 18 خرداد 1401

تماشا کنید: حماسه‌ای در اوج اضطراب/ مستند اختصاصی قطعات خودرو در مورد انتخابات صنف

محمدمهدی بشارت‌نیا 17 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

۵۵ کالای لوازم خانگی دارای کد رهگیری شد
۵ خودرو موتور گرانی را استارت زدند| وعده های وزیر صمت محقق نشد
مرسدس بنز GLS می باخ با کت و شلوار ایرانی
خودروی ارزان باید چند میلیون تومان باشد؟
حضور گروه بهمن در نمایشگاه خودرو شیراز
ضرورت استیضاح وزیر صمت/چرا وعده ساماندهی بازار خودرو عملی نشد؟
افزايش نرخ ارز هم بازار خودرو را تکان نداد/ تعرفه واردات بيشتر از ۴۰ درصد نباشد
فروش پیکاپ T8 آغاز می شود
پیش فروش ۴ محصول ایران خودرو بدون قرعه کشی؛ از فردا
آیا تعطیلات تابستانی بدون کرونا ما را واردکننده بنزین می کند؟
تولید خودرو با مشارکت روسیه
قیمت ۲۳ محصول ایران‌خودرو برای تیرماه اعلام شد + جدول
کراس اوور ملی ایران‌خودرو معرفی شد
آخرین مهلت نصب شناسه اصالت روی قطعات خودرو
تغییر بزرگ در طرح واریز یارانه بنزین به حساب هر ایرانی

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن