قطعات خودرو

رشد قیمت همه‌ لنت‌های‌ترمز به یک اندازه نیست

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،قیمت لنت‌ترمز متاثر از رشد نرخ ارز، تورم و برخی موارد دیگر طی هفته‌های اخیر افزایش یافته است. هرچند این افزایش قیمت درمورد تمام محصولات حاضر در این بازار به‌یک اندازه نیست و به‌نظر می‌رسد شرکت به‌شرکت و محصول به‌محصول این میزان متفاوت بوده است.

 

طی هفته‌های اخیر نرخ دلار تا بیش از 40 هزار تومان در بازار آزاد رشد داشته و به‌نظر می‌رسد همچنان شرایط برای دلار 28 هزارتومانی که رئیس بانک‌مرکزی وعده آن را داده بود، مهیا نشده است. در این وضعیت و با توجه به‌تورم روزافزون در اقتصاد قیمت بسیاری از کالاها از جمله لنت‌ترمز افزایش یافته است.

 

 

دراین شرایط هرچند سخن از رشد 20 درصدی قیمت محصولات بسیاری از لنت‌سازان به‌میان آمده، اما مسعود حسن‌پور دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» این مساله را رد و اظهار کرد: «افزایش قیمت مشخصی وجود ندارد. یعنی هر محصولی آنالیز قیمت می‌شود و بسته به‌آن اگر بهای نهاده‌های تولید افزایش یافته باشد، به‌تناسب قیمت لنت نیز تغییر می‌کند.»

 

وی افزود: «اگر مواداولیه وارداتی باشد و قیمت ارز روی آن تاثیر گذاشته باشد یا حقوق گمرکی بیشتری نسبت به‌قبل پرداخت شده باشد و… همگی بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است. بنابراین اینکه گفته شود لنت‌ترمز به‌طور کلی 10 درصد افزایش قیمت داشته صحیح نیست و محصول به‌محصول شرایط و قیمت متفاوت خواهد بود.»

 

حسن‌پور در ادامه تاکید کرد که قیمت برخی لنت‌ها تغییر کرده و برخی لنت‌ها تغییر قیمتی نداشته‌اند؛ اما درمجموع نمی‌توان درصد مشخصی را تعیین کرد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و کلاچ کشور تصریح کرد: «هر شرکتی موظف است آنالیز قیمت منطقی و صحیحی در اختیار داشته باشد که البته قابل ارائه باشد. یعنی اگر سازمان حمایت از مصرف‌کننده علت افزایش قیمت را درخواست کرد، شرکت باید با آنالیز منطقی توضیح دهد که در کدام بخش‌ها و چقدر افزایش قیمت داشته است. براساس آن آنالیز می‌توانند قیمت را تغییر دهند.»

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است