قطعات خودرو

در لوازم‌ يدكي خودرو گران‎‌فروشي نداريم

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم‌يدكي خودرو و ماشين‌آلات تهران گفت: در لوازم‌ يدكي خودرو گران‎‌فروشي نداريم و گراني به وجود آمده بر عهده كسبه اين حوزه نيست؛ بلكه به دليل بي‌ثباتي در بازار ارز است.

 

سيداحمد حسيني، رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدكي خودرو و ماشين‎آلات تهران در مورد قيمت لوازم يدكي بيان كرد: متأسفانه بيثباتي در بازار ارز، موجب افزايش قيمت ها در بازار لوازم يدكي خودرو شده است.

 

وي افزود: قسمتي از لوازم يدكي وارداتي هستند و مواد اوليه توليد داخل نيز از كشورهاي خارجي وارد مي شود به همين دليل افزايش قيمت هاي ارزي بر اين بخش نيز اثرگذار است.

 

حسيني با بيان اينكه حدود ۱۵ درصد از قطعات توليد داخل هستند اظهار كرد: بالغ بر ۸۰ درصد قطعات خودروهاي داخلي توليد داخل هست؛ اما به طوركلي و با در نظرگرفتن كليه خودروها ۱۵ درصد قطعات توليد داخلي است. همچنين مواد اوليه بسياري از قطعات توليد داخل نيز از كشورهاي خارجي وارد مي شود.

 

 

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم يدكي خودرو و ماشينآلات تهران همچنين بيان كرد: يكي از معضلات بخش خصوصي و اصناف در حوزه تمام كالاها، بي ثباتي قيمت ارز است؛ لذا همين بي ثباتي در موج گراني كالاها اثرگذار خواهد بود.

 

وي تصريح كرد: دولتمردان بايد در به ثبات رساندن قيمت ارز كوشا باشند؛ چرا كه افزايش ۳۰ درصدي قيمت ارز در مدت كمتر از يك ماه قابل توجيه نيست و كشور را دچار مشكل و سفره مردم را كوچك مي كند. خودروسازان نيز در افزايش قيمت اثرگذارند و توزيع خودرو در بورس نيز موجب افزايش قيمت شده است.

 

 

حسيني با ابراز تأسف از افزايش قيمت چشمگير لوازم يدكي در شركت هاي بزرگ و خودروسازي ها نسبت به سهم بازار بيان كرد: در بازار لوازم يدكي، نظارت وجود دارد و چون بازار رقابتي است، قيمت تقاضا و عرضه خودبه خود تعيين مي شود. در لوازم يدكي خودرو گرانفروشي نداريم و گراني به وجود آمده بر عهده كسبه اين حوزه نيست.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است