قطعات خودرو

مخابره‌ی پیام جمعی به آینده؛ برنامه انگلستان در اکسپو ۲۰۲۰

پاویون انگلستان با ۳۴۰۰ مترمربع در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی آینده‌ای را که اِستیوِن هاوکینگ برای آینده جهان ایده‌پردازی کرده بود، عملی کرد.

غرفه انگلستان با الهام از یکی از پروژه‌های متاخر اِستیوِن ویلیام هاوکینگ یا استفان هاوکینگ، با عنوان «پیام موفقیت آمیز»، مردم را دعوت می‌کند تا در صورتی که روزی با تمدن‌های پیشرفته دیگر در فضا مواجه شدند، چه پیامی را برای بیان موقعیت، وضعیت و… خود به عنوان ساکنان زمین به دیگر سیارات ارسال کنند.

چالش‌های جهان امروز

از منظر آنها بشریت در هر جنبه‌ای از وجود ما با چالش‌هایی روبه‌روست. فناوری، خلاقیت و نوآوری به سرعت راه حل‌هایی را به ما نشان می‌دهد که می‌تواند چالش‌های واقعی جهانی را حل کند. انگلستان در طرح این راهکارها به ارائه راه حل‌هایی پایدار برای آینده پرداخته و راه را برای مشارکت مخاطبان در این تحقیقات باز گذاشته است.

چگونه می‌توانید در افتتاحیه بزرگ اکسپو دوبی شرکت کنید؟

پاویون بریتانیا وعده داده‌است که برای بازدیدکنندگان تجاری و عموم مردم و حتا خانواده‌ها، جهانی الهام بخش و هیجان‌انگیز ایجاد کرده و فضایی مهیا کند تا با به نمایش گذاشتن نوآوری‌های جدید، شرکت در جلسات تامل برانگیز و پیداکردن مشتریان جدید، دیدارهایی را با بازدیدکنندگان بین‌المللی از سراسر جهان داشته باشید.

درست قبل از ورود به این فضای همه‌جانبه، یک کلمه را به یک پیام جمعی تقدیم می‌کنید. وقتی به فضای کرال (‌گروه خوانندگان) قدم می‌گذارید، در فضای گروه آوازخوان‌ها قرار می‌گیرید، موسیقی با صداهایی از سراسر جهان پخش می‌شود

«صدای خود را به یک پیام جمعی در حال تغییر اضافه کنید و نگاهی هیجان‌انگیز به آینده داشته باشید، همه چیز را از تجاری‌سازی فضا گرفته تا هوش مصنوعی بررسی کنید.» آنها مخاطبان جهانی را دعوت می‌کنند تا مجموعه ای از سوالات را با “در آینده … پاسخ دهند. پرسش‌هایی از قبیل چی بپوشیم؟ چی بخوریم؟ با دی‌ان ای چگونه رشد کنیم؟ با هواپیمای آینده چگونه سفر خواهیم کرد؟ چگونه پیشرفت خواهیم کرد؟ و…

هنگام خروج از غرفه انگلستان، به نما نگاه کنید و پیام جمعی را که به ایجاد آن کمک کرده‌اید، بخوانید

در واقع تمرکز آنها در اکسپو ۲۰۲۰ بر این خواهد بود که چگونه فناوری در آینده، در هر حوزه‌ای، زندگی ما را شکل می‌دهد.

نگاه به آینده بشر

به تعبیر طراحان پاویون انگلستان فناوری می‌تواند هر جنبه‌ای از تجربه بشری و حتا فراتر از آن شامل مراقبت‌های بهداشتی، حمل و نقل، انرژی و تغییرات آب و هوایی را با اثری که هنوز به طور کامل تحقق نیافته است، دگرگون سازد.

هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، روباتیک و اینترنت اشیا، راه حل‌هایی را برای برخی از مهمترین مسائل معاصر را ارائه می‌دهند.

بررسی اینکه چگونه می‌توانیم فناوری را توسعه دهیم که به نفع همه بشریت باشد؟ چگونه هوش مصنوعی می‌تواند به حل چالش‌های بزرگی مانند تغییرات آب و هوا کمک کند؟ چگونه می‌توان نوآوری در فناوری‌های مجهز به داده را در چارچوبی مسئولانه و اخلاقی تشویق کرد؟ آینده اینترنت چیست؟ از جمله محورهای مورد بحث اکسپو ۲۰۲۰ در پاویون انگلستان است.

معماری فضا

معماران آلیسون بروکس، سال ۲۰۱۸ در مسابقه طراحی بین‌المللی برای غرفه بریتانیا در نمایشگاه 2020 دوبی برنده و انتخاب شدند. مفهوم غرفه آنها  بر اساس تجلیل از هوش مصنوعی و انسانی ساخته شده بود تا بتواند صدای مردم جهان را در یک سمفونی صوتی و تصویری تولید شده توسط کاربر در کنار هم جمع کند. یک کُر جهانی.

طرح، یک گنبد دوقلو متمایز و درخشان است که از هندسه عملکردهای موج اتم هیدروژن در مکانیک کوانتومی و امواج الکترومغناطیسی الهام گرفته شده است که ارتباطات رادیویی و دیجیتالی را امکان پذیر می‌کند.

طراحی غرفه  «کر جهانی» با تلفيق فرم معماری پويا، جديدترين مهندسی سازه و مصالح قابل تخليه سبک و يک تجربه تجربی سمعی و بصری، که حکایت از تعهد بريتانيا به آينده مشترکی است که در آن هوش مصنوعی برای الهام بخشيدن به خلاقيت و بهبود کيفيت زندگی برای همه جهان توسعه پيدا می‌کند.

در مرکز غرفه کر جهان که بزرگترین گنبد قرار دارد، یک منظره تماشایی با ارتفاع ۱۲ متر وجود دارد که از  ETFE پوشش شفاف ای تی اف ای  (اتیلن تترا فلوئورو اتیلن، یک پلاستیک با ساختاری مبتنی بر فلوئور) ساخته شده است. در این فضای مرکزی، هر بازدید کننده به طور مستقیم با تلفن همراه خود با یک آهنگساز هوش مصنوعی در ارتباط است تا مشارکت‌های دیداری و بصری ایجاد کند.

اینها توسط بلندگوها به فضا منتقل‌ می‌شوند و روی سطح طاق نمایش داده‌ و با استفاده از فناوری پیشرفته هوش مصنوعی بریتانیا، به یک سمفونی بصری و صوتی حیرت‌انگیز تبدیل‌ می‌شوند.

صداهای اسرار آمیز گروه کر در مرکز گنبد در یک ظرف بزرگ مدور از آب کم عمق آشکار‌ می‌شود. امواج صوتی از گروه کر باعث موج زدن سطح آب‌ می‌شود: امواج فیزیکی که نور را منعکس‌ می‌کنند. حرکت در اطراف بازدیدکنندگان کشتی در موسیقی آینده ساخته شده از صدای خود و جهان غوطه‌ور خواهد شد و در کنار آن زیبایی ناآشنایی ایجاد‌ می‌کند.

بیشتر بخوانید:

هند بزرگترین غرفه را در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی دارد

غوغای آشپزی در اکسپوی ۲۰۲۰

نیسان با ۶۰۰ خودرو ناوگان اکسپو ۲۰۲۰ را تامین می‌کند

اکسپو فرصتی برای معرفی کالاهای ایران به جهان

۶۰ میلیون واکسن در انتظار بازدیدکنندگان اکسپو دوبی

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *