• صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک
منو
  • صفحه نخست
  • اختصاصی قطعات خودرو
  • قطعات خودرو TV
  • زنجیره تامین، توزیع و خدمات خودرویی
  • خودروهای تازه وارد
  • شرایط فروش
  • جهان خودرو
  • خودروهای تجاری و پاک

http://ghatatnews.ir/?p=1581

خانه » کمبود برخی قطعات خودروهای سنگین

  • نیوشا یعقوبی
  • 8 دی 1399

آدرس کوتاه:

http://ghatatnews.ir/?p=1581

کمبود برخی قطعات خودروهای سنگین

لاستیک

واردات لوازم یدکی خودروهای سنگین با چمدان و بدون توجه به برند و کیفیت!

نصوحی از واردات لوازم یدکی خودروهای سنگین با چمدان خبر داد و گفت: برخی افراد تعدادی جزئی از قطعات لوازم یدکی را بدون توجه به برند و کیفیت خریداری می‌کنند و به کشور می‌آورند.

محمد نصوحی عضو اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار «قطعات خودرو» با اشاره به معرفی شرکت آذران تبریز گفت: نام اصلی شرکت پاوان است اما همه آن را با نام آذران می‌شناسند. این شرکت با مارک ANP  ثبت شده و قطعات یدکی خودروهای سنگین مانند کامیون، تریلی و اتوبوس در تبریز تولید می‌شود. 70 تا 80 نفر پرسنل در شرکت و کارگاه‌ها مشغول به‌کار هستند.

وی ادامه داد: شرکت ما قدمت بسیاری دارد؛ اما تاریخچه تولید قطعات لوازم یدکی در این شرکت به سال 62 باز می‌گردد. البته ناگفته نماند در سال‌های گذشته با نام‌هایی مانند «شرکت تولیدی و صنعتی دنده چی» و «آذران» مشغول به فعالیت بودیم و هم اکنون تحت عنوان «پاوان» به تولید قطعات یدکی خودروهای سنگین مانند کامیون، تریلی و اتوبوس مشغول هستیم.

صدور قطعات لوازم یدکی به آلمان

نصوحی با اشاره به تاثیر ورود کامیون‌های دست دوم بر تامین قطعات لوازم یدکی آن در بازار اظهار کرد: نمی‌توان ادعا کرد ورود کامیون‌های دست دوم بازار لوازم یدکی را در زمینه تامین قطعات دچار مشکل نکرده است. ناگفته نماند قطعات لوازم یدکی این ماشین‌آلات توسط برخی تولیدکنندگان با کیفیت محصولات آلمانی تولید می‌شود. شرکت پاوان نیز از جمله شرکت‌هایی است که قطعات لوازم یدکی تولید داخل را به آلمان صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه در تولید قطعات لوازم یدکی نقشی اساسی دارد گفت: در صورتی که مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان در بازار وجود داشته باشد به راحتی می‌توانیم نسبت به تولید قطعات لوازم یدکی خودروهای سنگین اقدام کنیم؛ در غیراین صورت برای تامین مواد اولیه با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد.

کمبود لوازم یدکی خودروهای سنگین که در خارج کشور تولید می‎شود

این تولیدکننده و واردکننده قطعات لوازم یدکی خودروهای سنگین با اشاره به وضعیت تامین لوازم یدکی در بازار با توجه به عمر بالا و کاهش تولید این خودروها در سال‌های اخیر اظهار کرد: برای تامین قطعات لوازم یدکی خودروهایی که از خارج کشور وارد می‌شود کمبودهایی وجود دارد؛ زیرا مسائل گمرکی و حواله کردن پول شامل حالشان خواهد شد. با این حال تولید قطعات لوازم یدکی خودروهایی که در کشور تولید می‎شود، مشکلی وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار قطعات خودرو مبنی بر اینکه «آیا داخلی‌سازی قطعات یدکی خودروهای چینی در کشور صورت صورت می‌گیرد» خاطر نشان کرد: با توجه به ورود کامیون‌های چینی در 10 سال گذشته و مونتاژ آن در کشور، برخی قطعات لوازم یدکی خودروهایی مانند «دانگ فنگ» و «هوو»، همچنین کامیون‌هایی که از خارج کشور وارد شده و در ایران مونتاژ می‌شوندف در کشور ساخته می‎شود. البته شرکت پاوان(آذران) در زمینه تولید قطعات لوازم یدکی ماشین‌های سنگین فعالیت می‌کند.

واردات لوازم یدکی خودروهای سنگین با چمدان و بدون توجه به برند و کیفیت

نصوحی در پایان با اشاره به تعلیق نمایندگی رسمی قطعات لوازم یدکی در ایران در زمینه نحوه شناسایی اصل بودن قطعات بیان کرد: باید لوازم یدکی از فروشنده و واردکنندگان معتبر خریداری شود. متاسفانه برخی افراد با یک چمدان به خارج از کشور رفته و تعدادی جزئی از قطعات لوازم یدکی را بدون توجه به برند و کیفیت خریداری می‌کنند و به کشور می‌آورند. وارد‌کنندگان قدیمی که در بین مردم شناخته شده هستند اصولاً کالاهای با کیفیتی را وارد کشور می‌کنند. به اعتقاد من باید لوازم یدکی از این افراد و فروشگاه‌های مرتبط تهیه شود.

  • بازار قطعات یدکی, تولید قطعات یدکی, خودروهای سنگین, قطعات خودرو, کمبود, واردات
قبلیقبلخودروسازان ایران مخالف واردات خودرو نیستند
بعدیبیشتر اعضای صنف راهسازی تحصیل‌کرده‌اندبعدی

مسئول ساماندهی صنعت خودرو فقط فاطمی امین نیست

سارا رستگار 05 تیر 1401

چری تیگو 7 پرو به بازار اروپا می رود

عبدالعلی مجد 10 تیر 1401

آینده در دستان خودروهای متصل

مجتبی علوی 10 تیر 1401

قیمت خودرو در 6 تیر 1401 + پراید 204میلیون

سارا رستگار 06 تیر 1401

کاهش ارزش سهام تویوتا و سوبارو به خاطر فراخوان

مرتضی مهدوی 10 تیر 1401

قیمت نسل جدید بی ام و M4 GT4 اعلام شد

عبدالحسین آزاد 09 تیر 1401

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قطعات خودرو TV

گزارش تصویری روز دوم نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

مرصاد رنگرز 09 تیر 1401

گزارش تصویری اولین روز نمایشگاه «اتومکانیک سپاس»

محمدمهدی بشارت‌نیا 09 تیر 1401

تماشا کنید : معرفی نمایشگاه اتومکانیک سپاس

مرصاد رنگرز 29 خرداد 1401

تماشا کنید: اسکندر معترف: در گذشته صداقت بیشتر از این بود / از گذشته تا امروز صنف لوازم یدکی

مرصاد رنگرز 22 خرداد 1401

اخبار صنعت خودرو

مبلغ جریمه های ۱۴۰۱ مشخص شد + بررسی کامل خلافی خودرو
پای سانتافه ایرانی چه زمانی به بازار باز می‌شود؟ پیش بینی قیمت «ری‌را»
بازی مافیا در جاده مخصوص؛دولت با روئین تن چه خواهد کرد؟
جابه جایی یک سوم کالا در سال بدون سند حمل
دور زدن قانون اسقاط کامیون‌ های فرسوده تنها با ۸۰۰ میلیون تومان
واردات خودرو به زودی ابلاغ می‌شود
طرح استیضاح وزیر صمت در راستای مشکلات وضعیت بازار و صنعت خودرو بود
تاریخ خودرو : فاجعه پل اسکای وی
چه خودروهایی در آستانه خروج از خط تولید هستند؟
خودروهای چینی سه برابر قیمت جهانی در ایران به فروش می‌رسند
ممنوعیت تولید خودرو های بدون کیفیت
دولت در تامین ارز واردات به جمع‌بندی نرسیده است
گرانی ۵۰ تا ۱۵۰ میلیونی خودروهای وارداتی| موتور افزایش قیمت خارجی ها روشن شد
ایران‌خودروی فردا در مسیر صنعت دانش‌بنیان
پیشنهاد اقتصادی مدیرعامل ایران‌خودرو برای توسعه دانش‌بنیان‌ها

برترین‌های قطعات خودرو

مدیر بازاریابی بالین تک: محدودیت واردات خودرو انگیزه رقابت را در واحدهای قطعه‌سازی از بین می‌برد
مدیرعامل نوین پارت: هیچ‌کس از عدم ثبات قیمت ارز سود نمی‌برد
ابوالفضل کریمی مدیرعامل سانیار صنعت: به تولید کالای با کیفیت و به‌روز متعهدیم
خیز بلند سیل‌گسترسالاران برای کسب 25 درصد بازار اورینگ کشور
اصلش پلاس تکسه
خرید مطمئن لنت ترمز ژرمن تکس
فولاد آذین سهند
شرکت ماشین لنت تهران
شرکت راین گستر
شرکت سوخت آما

وب‌گردی

بستن