قطعات خودرو

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /5/ گردش نخبگان در هيات مديره اتحاديه لوازم يدكي نداريم

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /5

به گزارش خبرنگار قطعات خودرو، او با يادآوري اين‌كه اتحاديه لوازم يدكي تا كنون 11 هيات مديره انتخابي و دو هيات مديره انتصابي داشته است، گفت: در اين 11 دوره‌اي كه انتخابات هيات مديره داشته‌ايم، متاسفانه گردش نخبگان رخ نداده است. بودن دوستان به‌مدت طولاني در هيات مديره نشان از اين دارد كه صنف به آن‌ها اعتماد داشته که برای چند دوره راي به حضور ایشان داده است؛اما از طرف ديگر، اين واقعیت كه اعضای با دانش، بینش و انگیزه وارد صنف شده‌اند محرز است این اعضای جدید در واقع ظرفیت مغفول صنف هستند و شايد آن‌ها بتوانند در اداره اتحاديه بهتر كمك كنند.
او ادامه داد: خوشبختانه در اين دوره از انتخابات هيات مديره، يك شرايط ويژه‌اي پيش آمده است و دو گروه جدي براي انتخابات حضور پيدا كرده‌اند. گروه «تحول و ارتقا» و گروه «نوانديشان و پيشكسوتان». براي من به عنوان روزنامه نگار فرقي ندارد از كدام گروه، چه كسي به هيات مديره وارد شود. مسئله مهم کارآیی ، همگرایی و توسعه فضای کار صنف است.
وي درباره انتخابات هيات مديره اتحاديه های صنفی اظهار كرد: اين شايد تنها انتخابات در كشور باشد كه با حضور يك‌سوم اعضاي صاحب راي، رسمي مي‌شود. درحالي‌كه منطق مي‌گويد نصف به علاوه يك اعضا بايد راي بدهند؛ ولي در اصناف قانون گفته يك‌سوم. چون اصناف در انتخابات مشاركت نمي‌كنند، نه براي نامزد شدن و نه براي راي دادن. دليل آن هم اين است كه مي‌گويند كاري از دست اتحاديه برنمي‌آيد. واقعيت هم اين است كه تا الان هم كاري از دستش برنيامده است. با وجود اين‌كه به‌صورت موردي كارهاي خوبي انجام شده است؛ اما كارهاي موردي و قائم به شخص نمی تواند ارزش پایدار ایجاد کند.
بشارت‌نيا با تاكيد بر اين‌كه در كشور به فرهنگ، عمل به قانون نياز داريم، گفت: اتحاديه هم جامعه كوچكي است. در اين جامعه كوچك بايد گردش نخبگان باشد و افراد عوض شوند. اعضاي هيات مديره بايد يك تيم باشند كه به يكديگر پاس مي‌دهند. همه اعضاي صنف بايد پاي كار بيايند و هيات مديره شايسته‌اي را انتخاب كنند. هيات مديره بايد 10 يا 15 كميسيون و شورا را تشكيل دهد و براي هر رسته، يك شوراي رسته تشكيل شود. براي هر كاري بايد يك كارگروه درست شود تا كارها با بررسي و تحقيقات اوليه انجام شوند. بعد هم برنامه بريزد و پاي آن بايستد تا انجام شود. اگر اين، روال شد و به مردم گزارش داده شود، هيات مديره موفق مي‌شود براي صنف فضای کار ايجاد كند.
او اضافه كرد: ما بايد صنف را از نقطه توليد تا مصرف ببينيم. نبايد با تعميركار و توليدكننده مشكل داشته باشيم. گروه نوانديشان و پيشكسوتان از شما دعوت كرده كه كمك كنيد صنف يك اتحاديه پيشرو شود.


در ادامه اين نشست، محمدتقی مروج بازرس هیئت مدیره در سخناني گفت: اتحاديه قطعات خودرو و ماشين‌آلات تهران علاوه بر توزيع قطعات يدكي، مسووليت تامين بازار، ارائه خدمات مشاوره‌اي و سرويس‌دهي را برعهده دارد. با توجه به عزم موجود مبني بر تجميع اتحاديه‌ها، مي‌توانيم نامي دربرگيرنده تمام موارد زيرمجموعه اتحاديه را انتخاب كنيم. با اين اصلاح مي‌توانيم از بروز مشكل تداخل صنفي هم جلوگيري كنيم.
سخنران بعدي در اين نشست محمدحسین حیدرپور رئیس انجمن فروشگاه های ایساکو کشور بود كه در سخنان كوتاهي گفت: من بخاطر مسوولیتم از كارخانه‌های بازديد مي كنم. هربار از ديدن كارآفريني آن‌ها لذت مي‌برم. اميدوارم كساني در اتحاديه روي كار بيايند كه حامی تولید باشند.
او همچنين اظهار كرد: وقتي يك لنت بي‌كيفيت روي ماشيني بسته مي‌شود و آن ماشين سر از دره درمي‌آورد، مسووليت سنگيني بر دوش اتحاديه است.

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/۱/ اتحاديه لوازم يدكي خودرو در توليد ناخالص ملي سهم بزرگي دارد

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/۲/ اتحاديه نياز به چابك‌سازي دارد

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان/۳/ گزارش تصويري

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۴/ كالاهاي تقلبي بلاي جان صنف قطعات يدكي شده‌اند

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۵/ گردش نخبگان در هيات مديره اتحاديه لوازم يدكي نداريم

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۶/ ماليات نقطه‌ضعف توسعه كسب‌وكار اصناف شده است

نشست گروه نوانديشان و پيشكسوتان /۷/ نیاز به يك اتحاديه كشوري خدمات خودرویی داریم

نشست گروه نواندیشان و پیشكسوتان/۸/ اتحادیه، تولیدكننده و سرمایه‌گذار بازار را به‌هم نزدیك كند

نشست گروه نواندیشان و پیشكسوتان /۹ – پایانی/ اصناف ۴۲ سال پله سیاسیون بوده‌اند

فيلم

پرويز حبيبي/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

محمد نمازي/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

افشین اصغرزاده/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

سيداحمد طباطبايي/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

مهدی نامدار/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

علی چنگی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

سید احمد حسینی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

اکبر پناهی‌پور/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

ناصر سبزیان/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

محمدحسین حیدرپور/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

عبدالحسین قرصی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

سید امیراحمد نواب کاشانی/نشست گروه نوانديشان و پيش‌كسوتان+فيلم

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *